Dead Space 3: Nowe, niepotwierdzone informacje. Będzie co-op?

Anonimowy informator dostarczył serwisowi IGN kilku bardzo ważnych i ciekawych informacji o Dead Space 3. Najważniejsza z nich – w grze ma pojawić się tryb kooperacji, w którym jeden gracz pokieruje Isaakiem Clarkiem, a drugi jego tajemniczym towarzyszem, który w kampanii dla pojedynczego gracza pełnić będzie rolę przewodnika głównego bohatera. Co ciekawe, łączenie się w pary nie musi nastąpić przed rozpoczęciem gry – towarzysza możemy dobrać w każdym momencie rozgrywki (podobnie jak z niej wyjść).
W dużej mierze kampania kooperacyjna pokrywać się będzie z „singlową” – po prostu zamiast jednej postaci na ekranie będą obecne dwie. Jako przykład informator IGN-u podał scenę, w której bohaterowie są ranni – potykają się, krwawią i tracą części zbroi. W trybie dla pojedynczego gracza ta scena rozegra się nieco inaczej – bez obecności towarzysza. Isaac wciąż będzie doświadczał załamań psychicznych, ale niektóre z nich nie pojawią się w co-opie. Dwaj gracze będą współpracować, korzystając m.in. z telekinezy lub wchodząc w interakcje z otoczeniem. Będzie też można dzielić się amunicją i leczyć swojego partnera, aczkolwiek nie pojawi się system ożywiania towarzysza – jeśli jedna z postaci zginie, obie zaczynają od ostatniego punktu kontrolnego. To może sugerować, że towarzysz Clarke’a może być wytworem jego złamanej psychiki.
Nową umiejętnością Isaaca ma być ponoć kucanie, co pozwoli mu chować się za mniejszymi osłonami. Dzięki temu bohater będzie zwinniejszy niż w poprzednich częściach, a jego zręczność ma zwiększyć się na mrozie. Również telekineza zostanie ulepszona – pozwoli teraz na obracanie przedmiotów, co zostanie wykorzystane w zagadkach.
Nowości mają się ponoć pojawić też w kwestii broni, a konkretniej – dostaniemy alternatywny tryb strzelania. Najprawdopodobniej związane będzie to ze zmodyfikowanym warsztatem, w którym bohater ulepsza swoje zabawki. Do tej pory w standardowej broni, którą jest Plasma Cutter, alternatywny tryb strzelania zmieniał zwykły poziomy strzał na pionowy. Teraz ma on działać na zasadzie podobnej do broni Force Gun, która przypominała strzelbę. Z kolei Pulse Rifle będzie generował „ostrza”.
Ulepszone gnaty Isaac wykorzysta w walce z nowymi rodzajami przeciwników. Tym razem na naszej drodze staną nie tylko potwory, ale także żołnierze wyposażeni w zbroję i broń, którzy będą jednak nekromorfami. Jednym z bossów będzie natomiast ogromny, pajęczopodobny, pomarańczowy stwór. Aby go pokonać, trzeba będzie strzelać w jego odnóża i wystające gruczoły. Jeśli natomiast zbyt blisko do niego podejdziemy, po prostu nas zje. Być może w Dead Space 3 znajdą się też gigantyczni wrogowie o rozmiarach wieżowców, ale nie jest to jeszcze nic pewnego.
Oczywiście miejcie na uwadze, że wszystkie powyższe informacje to tylko i wyłącznie plotki. Targi E3 jednak już za niecały miesiąc i niewykluczone, że to na nich właśnie EA zapowie Dead Space’a 3. Jeśli te rewelacje się potwierdzą, czeka nas mała rewolucja w serii.
Czytaj dalej
-
Międzyplatformowe mody do Wiedźmina 3 muszą poczekać. CD Projekt poinformował o przesunięciu...
-
Nowy tydzień, nowe darmowe gry w Epic Games Store. Tym...
-
Hades 2 kolejnym kandydatem do gry roku. Dzieło Supergiant Games...
-
Reżyser remake’u Final Fantasy 7 kontrowersyjnie o Game-Key Cardach do Switcha...
15 odpowiedzi do “Dead Space 3: Nowe, niepotwierdzone informacje. Będzie co-op?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dead Space 2 wprowadzał zupełnie nowy element do serii, którym był multiplayer. Niewykluczone, że trzecia część przyniesie jeszcze coś zupełnie innego. Według plotek, jakie pojawiły się w sieci, nowa odsłona serii od Visceral Games ma mieć… tryb kooperacji.
Może być fajny co-op.
Nie zapowiada się na horrot D:<
uwielbiam dead space to najlepsza gra w jaką w życui grałem
co-op to dobry pomysł, liczę też na gęsty klimat z poprzednich części, napięcie, zaszczucie i przynajmniej niezłą fabułę
A będzie wersja PL ?
Żołnierze-nekromorfy byli już w jedynce, choć zasadniczo mieli tylko stazę na sobie, przez co byli dużo szybsi od reszty. Z drugiej strony, nerkomorfy strzelające z karabinów? o.O brzmi dziwnie…
A gdzie horror, a tak to przecież EA ?
(bez „?”, missclick)
podoba mi się zamiar powrotu do animacji rannej postaci – „(…)potykają się, krwawią i tracą części zbroi.” Pamiętam w 1 jak moja postać ledwo żywa ciężko dyszała, z szarpanymi ranami. W 2 części jakoś tego nie zauważyłem niestety.
Nekroformy – bring them on!!!!
Mnie tam Dead Space nie straszył…
jak EA polska nie zrobi wersji PL to już wiecej nie kupie gier z pod ich znaku. bo to jest śieszne żeby w XXI wieku robić łaske ze spolszczeniem gry
@mixtape7123- no właśnie. W czystej teorii od pewnego czasu polityka wielkich konsorcjów growych polega na „zapłaćcie nam jak najwięcej, a najlepiej kilka razy!”. Tak jest właściwie ze wszystkimi DLC(no sorry ale Bioware ze swoim ME3 to już przegięło). EA też ma swoich graczy głęboko, bo skoro nie chce im się robić dobrego spolszczenia(albo choć jakiegobądź) to czemu do ciężkiej cholery ich „dzieła” kosztują po 150zł ?! Rozumiem jeśli gra jest zlokalizowana- tłumaczenie też kosztuje, ale to jest ździerstwo!
Swoją drogą to, jak faktycznie spolszczają niektóre gry jest żenujące. Assassin’s Creed 1: pełna polska wersja językowa, począwszy od Assassin’s Creed 2: tylko napisy! No sorry UBI, ale tak to nie działa(już przy Brotherhood mówili, że to AC 2,5…). Jak tak dalej będzie, to AC3 będzie tylko angielskie. |A ile jest takich przypadków, że spolszczenia całkiem dobrych gier w ogóle nie wychodzą, albo powstają metodą garażową (Prototype, spolszczenia do niektórych GTA i inne). Ale my i tak płacimy jak za spolszczenie