03.06.2012
8 Komentarze

Tomb Raider: Nowa porcja informacji. Będzie nieliniowo!

Tomb Raider: Nowa porcja informacji. Będzie nieliniowo!
Kolejna porcja informacji, tym razem o nowym Tomb Raiderze. Źródłem – jak w wielu ostatnich przypadkach – jest lipcowe wydanie magazynu Game Informer. Czego się dowiedzieliśmy?

Wbrew temu, co widzieliśmy na trailerze, Tomb Raider ma porzucić liniowość znaną z poprzednich części. Za rączkę prowadzeni będziemy tylko w tutorialu.

Warto przy tym zauważyć, że pod względem fabularnym Tomb Raider wciąż będzie jednak liniowy. Misje polegać będą standardowo na dotarciu z punktu A do B, ale na drodze do celu porozmieszczane będą skrzyżowania pełniące rolę nieliniowych „hubów” – trochę jak w grach z serii Jak & Daxter. Z kolei wszystkie sekwencje wymagające wciskania odpowiednich klawiszy na ekranie pojawiać się będą tylko raz w całej grze. Na przykład fragment dźgnięcia wilka nożem będzie jednorazowy, a jeśli uda nam się przejść ją za pierwszym razem, każda kolejna taka akcja już się powiedzie.

Wprowadzono pewne nowości w systemie poruszania się Lary. W Tomb Raiderze gracze będą mogli sterować nią w czasie skoków, zmieniając kierunek i zwiększając lub zmniejszając prędkość „lotu”. W grze pojawią się też punkty doświadczenia, za które będzie można wykupić pannie Croft nowe umiejętności. Te odblokujemy w porozrzucanych w wirtualnym świecie obozach. W nich też ulepszymy ekwipunek, do czego będą potrzebne specjalne materiały. Pomiędzy odkrytymi już obozami będzie można się przemieszczać. Na początku rozgrywki dostępnych będzie tylko kilka umiejętności, w tym możliwość noszenia większej liczby strzał i zwiększenie prędkości ich „przeładowywania”.

8 odpowiedzi do “Tomb Raider: Nowa porcja informacji. Będzie nieliniowo!”

  1. Kolejna porcja informacji, tym razem o nowym Tomb Raiderze. Źródłem – jak w wielu ostatnich przypadkach – jest lipcowe wydanie magazynu Game Informer. Czego się dowiedzieliśmy?

  2. Wszystko fajnie pięknie, tylko ile z tego zostanie do ostatniej wersji? Już kiedyś słyszałem o hubach, które miały zapewnić grze nieliniowość, a ostatecznie wyszły z tego crapy.

  3. Oby-oby-oby! Model rozgrywki rodem z Soul Reaver sprawdzał się znakomicie w Batmanach i od dawna mi się marzy w grze z Larą.

  4. „W Tomb Raiderze gracze będą mogli sterować nią w czasie skoków, zmieniając kierunek i zwiększając lub zmniejszając prędkość lotu” – wot te na!?

  5. @bleub Wow! Będzie jak w Risen. ;p

  6. to będzie hit

  7. O tym, że będzie nieliniowo wiadomo było już na E3 rok temu…

  8. Hmm, czyli w zasadzie modelem rozgrywki gra będzie nawiązywać do… Soul Reaver’a. Czekam i na to, i na kolejną część Legacy of Kain.

Dodaj komentarz