06.06.2012
Często komentowane 38 Komentarze

E3 2012: Luminous – nowa technologia graficzna Square Enix. Szczękopadogenna! [WIDEO]

E3 2012: Luminous – nowa technologia graficzna Square Enix. Szczękopadogenna! [WIDEO]
O technologii graficznej Luminous, nad którą od jakiegoś czasu pracuje Square Enix słyszeliśmy już kilka razy, ale nie było dotąd okazji, by zobaczyć ją w akcji. Wiemy dlaczego - japoński koncern nie chciał po prostu, byśmy z wrażenia popluli się poranną kawą. Kto wie, czy nie okaże się, że w kolejnej generacji Luminous będzie mocną alternatywą dla Unreal Engine 4.

Prezentacja technologii Luminous, generowana w czasie rzeczywistym (!!!):

Warto wiedzieć, że to silnik całkowicie skalowalny, co oznacza, że automatycznie dostosowuje jakość wyświetlanej grafiki do urządzenia (lub jego konfiguracji) – będzie więc działał zarówno na smartfonach, jak i na najpotężniejszych PC-tach.

38 odpowiedzi do “E3 2012: Luminous – nowa technologia graficzna Square Enix. Szczękopadogenna! [WIDEO]”

  1. O technologii graficznej Luminous, nad którą od jakiego?› czasu pracuje Square Enix s?‚yszeli?›my ju?? kilka razy, ale nie by?‚o dotąd okazji, by zobaczyć ją w akcji. Wiemy dlaczego – japo?„ski koncern nie chcia?‚ po prostu, by?›my z wra??enia popluli się poranną kawą. Kto wie, czy nie oka??e się, ??e w kolejnej generacji Luminous będzie mocną alternatywą dla Unreal Engine 4.

  2. Co ma szczÄka do pada :trolololo:? TrochÄ za szczup?e te b?yskawice, kamera latatatata.

  3. Wg mnie to ju?? teraz wyglÄda?o lepiej od unreal engine 4. Prawie ca?y czas mia?em wrazenie ??e oglÄdam CGI.

  4. Lepsze od UE4?, przecie?? publicznie pokazali tylko kilka screenów… Samarytanin to UE3.9 |Poczekamy na UE4 w akcji to porównamy.

  5. Ha, serce ro?›cie patrząc na tryumfalny powrót tego ukutego przed laty okre?›lenia. Spieszę pochwalić się córkom. 🙂

  6. Czy tylko u mnie tka ejst czy strona cda ma bledy? niemozna sie zalogowac nie mozna napisac komenta sa bledy literowe itd? A tak poza tym to grafika rzeczywistosci nie wytrzymuje porownania z grafika z gry ^^

  7. Przeciez pisali ze modernizuja forum moga problemy byc.. ;p

  8. Krew i cienie żałosne, reszta super.

  9. Napromieniowany 6 czerwca 2012 o 10:08

    Animacja bardzo ładna, miło, że jest generowana w czasie rzeczywistym. Jedno tylko pytanie. Po co skoro fragment i tak nie jest interaktywny? W Mass Effect miało to sens bo na przebieg akcji gracz miał wpływ. Wprowadzono to jednak kosztem niezliczonej ilości błędów graficznych. Nie wiem jak w ME3, bo nie grałem, ale w ME2 było to dość wkurzające.

  10. Uwierzę, kiedy zobaczę. Filmik bardzo ładny, owszem i jeśli gry w bliskiej przyszłości będą tak wyglądać, to ostateczne ogniwo ewolucji jest już bliskie. Jak owo tech demo ma się jednak do stanu faktycznego – zobaczymy.

  11. takie se to … fajna animacja włosów, ładne „żywe” ubrania ale jakieś to takie ogólnie średnie

  12. Włosy, ciała, efekty specjalne super, trochę kamera podskakiwała (no ale to żeby zrobić jakieś emocje). Trochę jeszcze podszliwować i będzie super.

  13. Czyli przyszłe gry graficznie będą na poziomie dzisiejszych zwiastunów produkcji AAA i mi to wystarczy

  14. A więc tak wygląda przyszłość… jak sobie przypomnę pong-a albo pac-mana to czasami się dziwię jakich to czasów dożyłem…

  15. Super było już demo technologiczne Nvidii, tutaj mamy Square Enix, ale gdzie jest Unreal Engine 4? Kiedy będzie pokaz?

  16. eragul UE 4 będzie zapowiedziany jutro wieczorem i jestem pewien że zrobi wrażenie

  17. burakgalazka 6 czerwca 2012 o 16:27

    Luminous czy Unreal-Engine 4 – To jest całkowicie wystarczające. Next-geny mogą się już zacząć. Tylko najgorsze jest to że ja mam zamiar za niedługo kupić kompa. ;/

  18. Pośladów nie urywa. Demo technologiczne z trzęsącą się jak cycki kamerą, ciasnymi ujęciami co ma pokazać? Jedyne co da się ocenić to poziom złożoności modeli, który w takich ujęciach da się pewnie wycisnąć z PS3. Scena na samym końcu gdy kamera się oddala pokazuje wyraźnie, że coś jest nie tak, nagle jakby detale spadły, światło szlag trafił. Jak cutscenkowy semi prerender, którego jest pełno w j-rpg i ogólnie grach na konsole.

  19. Nic nie zobaczylem, motion blur wszedzie. Kto robi filmiki z akcja na prezentacje techniczne?

  20. Jeśli Just Cause 3 będzie tak wyglądało… cóż, Rico zawsze lubił efektowne strzelanie. 🙂 |Co do dyskusji na temat „filmików z akcją”, może to i lepiej bo jak wiadomo gra zupełnie inaczej prezentuje się w ruchu niż podczas statycznych ujęć.

  21. Najs. Ale czy tylko ja zauważyłem smużenie?

  22. Konkurencji dla UE4 jak na razie nie widzę. Ani szczegółowość, ani efektu nadzwyczajne nie są.

  23. UE4 Może spać spokojnie 😉 Ten silnik jest dobry ale ci z Epic Games mają większe doświadczenie, co daje im znaczną przewagę (podczas produkcji i ulepszania silnika graficznego) ;P

  24. Hut wytrysnął przedwcześnie. UE > Square engine. atm

  25. Uohohoho, nareszcie gry będą wyglądać jak prerenderowane cut-scenki

  26. No mnie sie podobało i to bardzo. Chciała bym by takie klimaty jak w tej świątyni były w grach. Cały efekt mi popsuła ta kobitka, ale i tak mi się podobało.

  27. Mój 11-miesięczny PC wkrótce będzie już bezużytecznym, słabym złomem… 🙁

  28. No może nareszcie coś ruszy w kwesti grafiki bo jedyny zauwązanalny skok jakościowy był po miedzy Direct X 8.1 a 9.0 reszta ( 10 i 11 ) to jak dla mnie raczej kosmetyczne zmiany …to co prezentują te filmy to juz jest COS 🙂 bedzie to porównywalny skok jak z DX 8.1 do 9.0 😛 poczekam z upgradem kompa 😡 hahah

  29. Całe szczęście. Wystraszyłem się że wymagania będą przystosowane do komputerów NASA.

  30. Ładne… ładne ale na mój gust przesadzili z dynamiką, trzęsie się to wszystko jak galareta, i nie widać momentami detali.

  31. Nadchodzi nowa era silników graficznych i trzeba się na nią przygotować…

  32. Aż się wyjątkowo zalogowałem, żeby się wypowiedzieć.|Otóż jak dla mnie, ten silnik prezentuje się o niebo lepiej, bo nie mam wszędzie tych pieprzonych, nienaturalnych odbić, rozbłysków i blasków promieni światła. Np. w gears of war, w niemal każdej sytuacji twarze świeciły się jak polerowana kupa, albo jakby były ze szkła; w wielu innych grach odbijające w huhu światła pancerze, hełmy, piękne światła na ulicach, piękne, aż zbyt piękne światło księżyca na drzewach itp…

  33. Pomimo że w naturze, w normalnym świecie, a także stworzonym przez człowieka, prawie nic nie świeci się jak psu jajca. Niemal wszystko, jest niemal matowe. Tak ja to odbieram i widzę tę naturalność w tym filmiku; i nie przycinał mi się, jak każdy z nową i realistyczną grafiką.|To jest prawdziwe, a nie takie cuda nad którymi się zachwycacie. A wszyscy którzy mówią, że ta tutaj grafa jest słaba, niech spojrzą za okno i porównają, co jest bardziej realistyczne – wszechobecne rozbłyski czy matowość?

  34. Przepraszam za braki składniowe, ale chyba wiecie o ci mi chodzi. Piszę zbyt szybko, bo zaraz teatrzyk otwarcia i chcę go zobaczyć 🙂 |Jeśli wypowiedź była zbyt atakująca, to też sorry, nie mam nikogo konkretnego na celu 😛

  35. @ maska92|dobrze ze taki madry jak ty sie znalazl|dlaczego nie powiesz tego coderom i grafika z 20 letnim doswiadczeniem zeby sie bardziej starali dla ciebie, tylko dlatego ze nei masz pojecia jak grafika komputerowa dziala

  36. Powiem tyle: Taka grafika na PC lub Nextach STYCZY na Zawsze 🙂 Odpał !!!

  37. Technologia świetna, ale samo demo stworzone najprawdopodobniej dla japońskiego rynku przyprawia mnie o mdłości.

  38. @ slocik każdy ma prawo do własnego zdania i każdy ma inne odczucia; poza tym są rzeczy które ewidentnie są nienaturalne. Robią grafikę dla ludzi, więc mają się starać. Klient nasz Pan|nie zarzucaj komuś niewiedzy, skoro sam jej nie posiadasz; jakbyś był ekspertem to już byś walną tutaj esej; niekoniecznie ekspercki 😛

Dodaj komentarz