Ground Branch: Nowy Kickstarter twórców Rainbow Six i Ghost Recona. Ma przywrócić „chwałę graniu na PC”

Projekt, który wystartował na Kickstarterze nosi nazwę Ground Branch, a odpowiada za niego zespół BackFoot, który składa się z developerów, którzy w studiu Red Storm Entertainment wymyślali pierwsze, taktyczne odsłony serii Rainbow Six i Ghost Recon. Gra ma przedstawiać operacje specjalnych komórek CIA i być „sieciowo zorientowanym doświadczeniem, przedstawionym z perspektywy pierwszej osoby”, przeznaczonym dla graczy, którym „zabiegi marketingowej wciskają gry, składające niespełnioną obietnicę autentyczności”, co sprawia, że „gramy w kółko, w podobne do siebie produkcje”.
Tymczasem Ground Branch ma być grą prawdziwie realistyczną i w pewnym sensie oldskulową. W grze nie będzie m.in. regeneracji zdrowia, by „gracze nauczyli się szanować zabójcze działanie broni palnej, która sprawia, że śmierć przychodzi szybko”. Jednocześnie twórcy obiecują, że w ich produkcji „decyzje gracza będą miały faktyczny wpływ na świat gry”, a ekipa skupia się na szczegółach, które trudno znaleźć w dzisiejszych „tak zwanych taktycznych shooterach”, opartych o schemat „biegnij, strzelaj, giń,respawnuj się”.
Na zrealizowanie pomysłu potrzebne jest 425 tysięcy dolarów (a więc stosunkowo niewiele), a jeśli chcecie wspomóc projekt (czyli, jak piszą twórcy „pomóc przywrócić grani granie na PC do dawnej chwały”, możecie to zrobić TUTAJ.
Ground Branch ma ukazać się na PC i Maki latem 2013 roku. Warto dodać, że to już drugi podobny projekt – o poprzednim, grze Takedown, przeczytacie TUTAJ.
Czytaj dalej
-
Steam z wielką wyprzedażą boomer shooterów. Zgarnij Blood: Fresh Supply, Shadow...
-
Nowa łatka do Baldur’s Gate’a 3 ucieszy posiadaczy Steam Decka....
-
Więcej japońskich SUV-ów, Gran Turismo 7 wytrzyma. Wyścigi Polyphony...
-
W Dooma można już grać na e-papierosie. Kultowa strzelanka dopisuje kolejne...
21 odpowiedzi do “Ground Branch: Nowy Kickstarter twórców Rainbow Six i Ghost Recona. Ma przywrócić „chwałę graniu na PC””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Growych projektów na Kickstarterze pojawia się coraz więcej, nie wszystkie jednak „rozpychają się” aż z takim hukiem, głośno wyrażając narzekania części graczy na obecny stan branży i gatunku wojennych shooterów. Twórcy gry Ground Branch, wcześniej odpowiedzialni za oryginalnego Ghost Recona i Rainbow Six, nie mają z tym problemów.
Jakie to zabawne, ze gdy tworzą sie produkcje typu Takedown i Ground Branch, wszyscy mowia o Call of Duty, Battlefield itd, a nikt nawet nie wspomni o Armie. |Pomyslmy dlaczego… Moze dlatego, ze Arma3 wychodzi niedlugo i w jej blasku te produkcje stracą sens?|Jak zapewne wiecie, Arma to PC-exclusive.
@Vultar Nie ma żadnego blasku Army 3 😛 . Za BFem i CoDem stoją gigantyczne firmy dysponujące kupą kasy. ArmA 3 jest grą niszową, znajdującą zainteresowanie tylko u fanów czegoś więcej niż zabawy w Rambo. Nie ma co tych gier ze sobą zestawiać i porównywać, bo to zupełnie inne klimaty. To tak jakbyś pudełko plasteliny porównywał z zestawem małego chemika ;p. Czym się lepiej bawić?
Nie nazwał bym już Army grą niszową, od jakiegoś czasu jest na liście najlepiej sprzedających się gier na Steam. Naprawdę sporo ludzi przyciągnął Dayz, na serwery w armie się trudniej dostać niż w BF3
@ShadowNinja Nie wiem skad wziales swoje informacje, ale sadzac po tym jak bardzo są blędne, zapewne sam sobie to wymyśliłeś.|@CrazyGamler Otóż to, Arma2 sprzedala okolo 2 milionow egzemplarzy gdy ostatnio sprawdzalem, a teraz jeszcze ten DayZ. |Polecam zwrocic uwage na nowy system animacji pokazany na E3.
@CrazyGambler|wcale się nie dziwię że na serwery Army trudno wejść – jak użyjesz Gametrackera to pokarze ci 885 serwerów Arma2 i 8485 serwerów BF3 …i wszystko jasne, ale po za tym uważam ze Arma 3 może rzeczywiscie zostać królem fpsów realnego pola walki, mają duże doświadczenie i startujący Ground Branch ma marne szanse
Oby im się udało! Brak regeneracji zdrowia i reszta, tego dzisiaj brakuje!
@Vultar COD, BF, ARMA ma różnych klientów docelowych. Gracz, który lubi COD’a (małe mapki, szybką akcję) nie polubi Army, to samo BF3, któremu pomimo kilku aspektów bliżej rozgrywką do COD’a. Jakoś nie widzę sprintu przez gracza w ARMA przez całe pole walki jak to jest w BF3 – padł by po 200 metrach. Ground Branch – gra ma potencjał jeżeli będzie to tylko obóz treningowy, gdzie mapy będą mogli robić gracze, dzielić się z nimi, pobijać czasy, losowe przeszkody na drodze.
Ground Branch – z tego co widzę na tym się będzie opierał, przechodzeniu placu ćwiczeń, może będzie opcja przechodzenia w CO-OP, może będą pojazdy, śmigłowiec jest, pancerne też się może pojawią.
mam nadzieję że będzie miał poziom pierwszego Rainbow Six’a tzn. obrywasz kulke i leżysz albo giniesz na miejscu, projektowanie taktyk (go code’y itp.).
@Vultar Według Ciebie można porównać 2 miliony egzemplarzy do kilku, czy kilkunastu milionów egzemplarzy CoDa (6,5 milionów… pierwszego dnia sprzedaży)? Czy ci się to podoba czy nie, ludzie raczej wolą prostą rozgrywkę, a ArmA takowej nie oferuje – dlatego uznaje ją za niszową (produkt niszowy to nie produkt sprzedający się słabo! celuje w inną grupę klientów!!). Twój pierwszy post zapachniał mi po prostu jakimiś teoriami spiskowymi i to tyle. Do Twojej wiadomości – ja lubię Armę i pewnie kupię trójkę.
Po graniu „miliard razy CODA-battle” już bolę pograć spokojne armia 3/Ground Branch „prawie symulator” pomija kwestie kamizelki wytrzyma minimalnie 1-2-3 strzały no chyba ze nasz „hero lata na golasa na polu walki”.
„nazwa była do bani” – aż zacytuje cytat z newsa o Crowdsourced Hardcore Tactical Shooter i zmianie na Takedown. Tutaj widzę to samo – tytuł jest nieinteresujący – a logo z nim jeszcze gorsze. W dzisiejszych czasach trzeba mieć nie tylko dobry projekt, ale i coś co nas przyciągnie. Z pewnością słaby tytuł/logo nie przywiązują uwagi…
Grać na pewno będę grał, ale gra jest baaardzo podobna do Arma 2
@ema|Przykro mi, ale brak regeneracji? To nie przejdzie. Świat jest opanowany przez „każuali”. O zgrozo…
Dobrze, że w końcu napisaliście o Ground Branch. Proszę nie porównujcie tej gry do ARMA, która stara się wiernie oddać cały teatr wojny (pilotowanie śmigłowca, pływanie łodzią desantową, transportery itp). Ground Branch to taktyczna drużynowa (ang. squad) strzelanka skupiająca się na mapach z różnym stopnień zabudowy. Nie będzie HUDa (graficzny interfejs amunicji, magazynków radaru itp), rany trzeba bandażować, żeby wojak się nie wykrwawił. Biegając wojak się męczy. System kieszeń i uprzęży pozwala… cdn
c.d przenosić dodatkową amunicję, granaty itp. Duża ilość ekwipunku i mocniejsze kamizelki spowalniają postać. Używane sprzęty potrzebują czas na zastosowanie np. naciągnięcie noktowizora na facjate. Motion-capture z żołnierzami oddziałów specjalnych i wiele innych smaczków. Czekam na przelew i ich wesprę.|P.S Macie literówkę. Developer to BlackFootStudios, wy macie BackFoot.
W sumie fajnie, że powstają takie inicjatywy, ale naprawdę trzeba kickstera żeby stworzyć taktyczną porządną grę? To trochę smutne.
„pomóc przywrócić grani granie na PC do dawnej chwały”|Granie na PC nigdy chwały nie straciło. Zwyczajnie chwilowo było niemodne.
@Abyss – rynek opanowany jest przez proste gry dla ludzi, którzy nie wymagają od nich wyzwań. Od CoD przez Assassins Creed po MaX Payne. Wszystko to tylko tępe młócenie bez myślenia. No albo w skrajnych wypadkach z minimum myślenia. W zasadzie to takie gry jak na telefony tylko z lepszą oprawą. Ot na 5 minut. Gry trudne i wymagające myślenia znalazły się w niszy. Całe szczęście, że jest Kickstarter.
Tak jak pisze mad0mat, mało jest gier naprawdę wymagających i trudnych. Mam nadzieję, że Ground Branch podobnie jak wiele innych dobrych tytułów w ostatnich dni zbiórki dostanie duży zastrzyk gotówki i zostanie ufundowany. Ja swoją cegiełkę też dołożę.