20.06.2012
Często komentowane 19 Komentarze

Dishonored: Wersja PC nie będzie portem z konsol

Dishonored: Wersja PC nie będzie portem z konsol
Wystarczył jeden zwiastun i kilka zapisów z rozgrywki, by Dishonored stało się jedną z najbardziej oczekiwanych produkcji tego roku (zwłaszcza pod nieobecność w kalendarzu na 2012 gry BioShock Infinite). Ale czy posiadacze PC-tów doczekają się dobrego portu? Tak obiecują twórcy tego tytułu.

W rozmowie z PC Gamerem Raphael Colantonio, prezes studia Arkane, zapewnił, że Dishonored w wersji PC zostanie przystosowany do komputerów. Jak mówi:

Nasze korzenie są związane z PC. A tę grę tworzy ekipa złożona tak z konsolowych graczy, jak i  posiadaczy PC-tów. Obie strony wywierają na proces produkcji spory wpływ. I tak, wersja komputerowa doczeka się własnego interfejsu.

To nie wszystko. Developerzy chcą, aby każda z wersji Dishonored wyglądała, jakby została zaprojektowana na konkretny sprzęt. Dlatego rzeczy specyficzne dla danej platformy zostaną stworzone przez miłośników określonego urządzenia – np. Osiągnięciami zajmą się fani X360 pracujący w studiu Arkane.

19 odpowiedzi do “Dishonored: Wersja PC nie będzie portem z konsol”

  1. Wystarczył jeden zwiastun i kilka gameplayi by Dishonored stało się jedną z najbardziej oczekiwanych gier (zwłaszcza pod nieobecność BioShock Infinite). Ale czy posiadacze PC-tów doczekają się dobrego portu? Obiecują to twórcy produkcji.

  2. [beeep] prawda, będzie to samo, gdyż gra musi mieć praktycznie taki sam poziom na wszystkich platformach. Jedynie sterowanie i prędkość rozgrywki będzie inna, poziom trudności jak się postaraja będzie trochę większy. Textury będą miały wyższą rozdzielczość.

  3. Ta, jedynie trochę bardziej rozbudowane opcje graficzne, które kiedyś na PC były standardem. Teraz zaś każą nam się cieszyć z czegoś co powinno być oczywiste. Dlatego śmieszy mnie też to całe przystosowanie Borderlands 2 i jego miłość do PC. Dobrze, że to robią, ale jak powiedziałem to powinno być oczywiste że coś takiego jest.

  4. @Wcogram – dlaczego MUSI? Port konsolowy (nie odwrotnie! i tego się trzymajmy) będzie najpewniej bardziej uproszczony. Nie tylko w jakości grafiki, ale i w rozgrywce (=casual). Właśnie – poziom trudności (na PeCetach) jest kluczem do wszystkiego. Tak myślę, ale że mózg mam przeżarty pierwszym i drugim Thiefem, mogę się mylić 😉

  5. @Wcogram: sterowanie i sam UI mogą być inne. Co jak co, ale to już jest zmiana interface’u jak dla mnie 😛 Inne wybieranie mocy czy coś. Chociaż… Gra na pewno będzie obsługiwać również pada od Xboxa, więc pewnie skończy się na dopasowaniu sterowania klawiaturą.

  6. pad w Thiefopodobnych grach – nie ogarniam dzisiejszych czasów (palec na gałce pierwszej, palec na gałce drugiej, palce na spustach, palce na przyciskach – dobre dla małpy (w zdaniu NIE UŻYTO motywów rasistowskich ;])

  7. HeadShotRocks 20 czerwca 2012 o 12:14

    A ja tam kupuje Dishonored i tyle:D Kocham nowe smaczne dania. Nie lubię odgrzewania kotletów. Gry nie powinny mieć sequeli, no może co najwyżej 2-3. Albo przynajmniej robione raz na conajmniej 3-4 lata. Wiele gier łamie wszystkie te reguły. Wie ktoś kto będzie wydawał Dishonored w Polsce?

  8. @HeadShotRocks – póki co gra nie ma wydawcy (jeśli się mylę, poprawcie mnie). BYĆ MOŻE będzie to Cenega, która wydawała ostatnio gry Bethesdy..

  9. Ależ oczywiście że będzie portem. Pytanie tylko jak dobrze dopasowanym do PC i jego graczy.

  10. HeadShotRocks 20 czerwca 2012 o 13:53

    @wujtruj To samo myślę. Wcześniej jak zastanawiałem się kto może to sprawdziłem, że Bethesdy gry wydawała Cenega. Nie chciałem tylko nic sugerować by było obiektywnie:)

  11. So…|PC-Brak Aczików, Sterowanie w stylu kliknij A by iść do przodu, kliknij X by zaatakować, kliknij Y by skoczyć itd. (Oczywiście bez zmiany sterowania.), odpowiednio zwiększona ilość wrogów na jednych levelach i zmniejszenie na innych oraz brak wsparcia dla myszki, grafika gorsza niż na konsolach bo piksele już nie kłują w oczy. Pixele urywają głowę.Konsole-Acziki, dopasowane sterowanie, równy poziom trudności, grafika adekwatna do mocy urządzenia.

  12. @Prometheus – dogodzisz (choćby częściowo), jeśli nie spartolisz portu. To proste. A zarazem jakże trudne (co widać choćby właśnie w przypadku GTA4)

  13. @Prometheus, dobrze prawi.|Mówią, że nie ma mowy o standardowym porcie. Wiadomo też, że różnice między wersją konsolową nie będą jakieś drastyczne a także, że jednak to będzie port. Pytanie jaki. Pokroju Alana Wake’a, czy raczej GTA IV. Po takiej deklaracji stawiam na to pierwsze, nie co marudzić na zapas.

  14. Jak będzie mechanika poruszania zbliżona do dark messiah będzie dobrze, gra będzie takim portem jak Skyrim tyle w temacie, czyli standardowym z optymalizacją.

  15. Czy to oznacza ostrzejsze tekstury i porządne efekty graficzne?

  16. @KotMroku – Gra jeszcze nie wyszła, nie zrzędź 😉

  17. Cudowna wiadomość. Pierwsza gra na którą czekam, a nie jest w stricte fantastycznym świecie.

  18. Rockstar dotrzymał obietnicy z MP3, mam nadzieję, że Bethesda też dotrzyma obietnicy z Dishonored. 🙂

  19. Gra zbyt idealna by być prawdziwą. W tym roku obiecałem się na nic nie napalać, a tu wyskakuje Dishonored i Watch Dogs. Jak tak można człowiekowi łamać noworoczne przysięgi. God damn it.

Dodaj komentarz