Cyberpunk: Garść nowych informacji. Źródłem inspiracji jest… symulator czołgów?

Na pytania zadawane przez fanów odpowiada Marcin Momot, zajmujący się w CD Projekt RED kontaktami ze społecznością:
Zapytany o inspiracje Momot pisze:
„[…] Poza oczywistymi, takimi jak powieści Williama Gibsona czy film „Łowca Androidów” szukamy inspiracji także w np. w mandze i anime „Ghost in the Shell”. Przyglądamy się także grze ShellShock, która w bardzo ciekawy sposób podchodziła do kwestii rozgrywki [zdaje się, że panu Marcinowi chodziło jednak o kultową cyberpunkową/futurystyczną serię System Shock, a nie o symulator czołgów z 1996 roku o wymienionym tytule czy osadzoną w Wietnamie grę ShellShock NAM’67…]. Pierwsza część Deus Eksa to dla nas również bardzo ważna inspiracja”
Odpowiedź na pytanie o to, czy wybór klasy wpłynie na rozgrywkę:
„Chcemy być wierni papierowej wersji systemy Cyberpunk. […] Każda postać ma tutaj specjalny zestaw umiejętności, które na różne sposoby wpływają na jej statystyki. Chcemy stworzyć grę, w której sposób modyfikacji atrybutów postaci będzie miał przełożenie na fabułę. Wierzymy, że dając ludziom możliwość wyborów dotyczących sposobu rozwoju postaci, możemy na tej podstawie zbudować również ciekawą historię.”
Jak duży będzie zakres modyfikacji postaci?
„Chcemy dać graczom większą swobodę w kreowaniu głównego bohatera, niż w przypadku Geralta w Wiedźminie. Będą mogli zmieniać jego statystyki, wyposażenie, implanty itd.”
Gdzie będzie toczyć się akcja gry? Czy będzie to miejsce stworzone od podstaw przez CD Projekt RED?
„System Cyberpunk pozwala osadzić akcję w dowolnym miejscu na naszej planecie, ale chcemy trzymać się najbardziej charakterystycznej lokacji w nim przedstawionej – metropolii Night City. Naszym zamierzeniem jest stworzenie gry osadzonej w otwartym, żyjącym świecie, która jest wierna materiałowi źródłowemu”
Czytaj dalej
11 odpowiedzi do “Cyberpunk: Garść nowych informacji. Źródłem inspiracji jest… symulator czołgów?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
CD Projekt RED bardzo oszczędnie wydziela informacje na temat zapowiedzianej przed wakacjami gry Cyberpunk, co nie znaczy jednak, że stosuje całkowitą blokadę komunikacyjną. Na stronie studia pojawił się zapis krótkiej sesji Q&A, w ramach której developerzy odpowiedzieli na kilka pytań fanów.
Trzymam kciuki! Oby wyszło im znowu coś porządnego 🙂 A póki co, pozostaje czekać i mieć nadzieję, że będzie można szybko tę grę przetestować ;]
Ciekawe, czy będzie na PS3.
zapowiadani się miodnie. Zresztą, poza settingiem Sword and Sorcery, Cyberpunk najbardziej mi leży 🙂
Czy tylko mi się to kojarzy z lekkim smakiem Vegas??
To będzie dobra gra. Lubię klimaty cyberpunkowe, a jak przeczytałem „Ghost in the Shell” to się uśmiechnąłem.
Czekam na tą grę prawi tak bardzo jak na nowego Deusa. Szkoda że tak mało (dobrych) gier wychodzi w tych klimatach, a jeszcze mniej w steampunkowych.|Taki dobry jest ten Ghost in the Shell? Nie bijcie ale to przypadkiem nie jest jakieś anime?
@Laschlo Twoja wypowiedz zabrzmiała tak jak by to było coś złego. A jakie to ma znaczenie? To klasyka gatunku z której wszyscy czepią inspiracje (chociażby twórcy deus ex i bracia Wachowscy) i którą każdy fan cyberpunku widział.
@VoidORO Chodziło mi o to że się nie znam na anime i tego typu rzeczach, ale jak gdzieś ten serial znajdę to sobie oglądne. 🙂
ShellShock Nam’67 nie był złą grą. Była trochę jak brutalny film wojenny, bardzo mi się to podobało. Z kolei kontynuacja pozostawia wiele do życzenia…
@Laschlo – ogladnij bo warto 🙂 a co do inspiracji Ghostem to coz… zapowiada sie ciekawie. Moze nie bedzie trzeba montowac sobie zadnych implantow a przejsc gre jako zwyczajny czlowiek co mogloby sprawic ze gra bylaby bardzo trudna a gdy wszczepialoby sie bardzo duzo to poziom trudnosci bylby niski…