rek
02.08.2012
Często komentowane 21 Komentarze

Grand Theft Auto V: Kilka (trudnych) słów o tym, dlaczego zagramy przed kwietniem 2013

Grand Theft Auto V: Kilka (trudnych) słów o tym, dlaczego zagramy przed kwietniem 2013
Take-Two nadal nie ujawniło daty premiery – nawet przybliżonej – Grand Theft Auto V. A jednak udostępniony raport finansowy firmy (o którym pisaliśmy wczoraj) zdaje się sugerować, że najnowsza produkcja Rockstara ukaże się jeszcze przed kwietniem 2013. Dlaczego?

W raporcie finansowym prócz aktualnych wyników znalazły się też prognozy na cały 2013 rok rozliczeniowy, który rozpoczął się 1 kwietnia 2012 a zakończy 31 marca 2013. Take-Two oczekuje, że w tym okresie (a konkretniej: w drugiej połowie) jego przychody wzrosną i to ponad dwukrotnie.

Analityk Michael Pachter twierdzi, że sugeruje to, iż GTA V ukaże się właśnie przed kwietniem 2013. Poniżej przytaczamy jego wypowiedź w oryginale:

FY:13 guidance implies the release of Grand Theft Auto V in FY:13. Management expects revenue to more than double yearover-year in FY:13, with non-GAAP EPS [Earnings per share] increasing from a loss of $0.71 in FY:12 to a profit of $1.75 – 2.00 in FY:13. In addition, FY:13 guidance includes an estimated 1H [First-half] loss of $(1.46) – (1.31), which implies 2H earnings of $3.06 – 3.46. We cannot construct a scenario in which Take-Two could generate the revenue or EPS needed to achieve FY:13 guidance without GTA V, given the highest combined EPS for two consecutive quarters in Take-Two’s history was $2.46 (Q2/Q3 2008). We expect GTA V to sell at least 18 million units, representing a 20% attach rate to the estimated 2011 year-end installed base of PS3 and Xbox 360 in the U.S. and Europe. At this level, we estimate that Grand Theft Auto will generate at least $2.65/share in incremental EPS, making Take-Two’s full-year forecast attainable. Should the game sell 24 million units (in line with its historical attach rate), we expect contribution of more than $3.65 per share in incremental EPS. Importantly, the company has a history of providing conservative guidance, and without a GTA game, we would not expect management to be so bold as to provide FY:13 earnings guidance of $1.75 – 2.00. Also, we believe that the game’s developers are unlikely to risk delay very far into CY 2013 and battle declining current-generation software sales in the face of the potential introduction of next-generation consoles that year or the next.

Robi wrażenie, co? 🙂 Pomijając ten finansowy „bełkot” (którego nie ma chyba sensu tłumaczyć słowo w słowo): Pachter uważa, że żadna z gier w katalogu Take-Two nie jest w stanie wygenerować tak wysokich dochodów, jakich firma oczekuje. Według analityka, jedyną produkcją, która może osiągnąć podobne wyniki jest Grand Theft Auto V, które powinno sprzedać się w liczbie przynajmniej 18 milionów egzemplarzy, choć rezultat ten może być znacznie wyższy i być może gra rozejdzie się w 24 milionach kopii. Dlatego produkcja Rockstara ukaże się – według Pachtera – jeszcze w 2013 roku fiskalnym, a więc przed kwietniem 2013 (być może jeszcze w okresie świątecznym).

21 odpowiedzi do “Grand Theft Auto V: Kilka (trudnych) słów o tym, dlaczego zagramy przed kwietniem 2013”

  1. Take-Two nadal nie ujawniło daty premiery – nawet przybliżonej – Grand Theft Auto V. Udostępniony jednak raport finansowy firmy (o którym pisaliśmy wczoraj) zdaje się jednak sugerować, że najnowsza produkcja Rockstara ukaże się jeszcze przed kwietniem 2013. Tak przynajmniej twierdzą analitycy z Michaelem Pachterem na czele.

  2. wiiihihihi pierwszy, oby się nie mylił

  3. zapomnianyprince 2 sierpnia 2012 o 11:32

    I tak nie kupię w okresie premiery…|Może kiedy indziej, albo jak będzie jakaś superwyprzedaż na Steamie i będzie sprzedawana za bezcen…

  4. Mam sierpień. Nie ma więc choćby cienia szans na ukazanie się GTA V w trakcie tego roku (brak czasu na reklamę) a skoro nie październik to maj. Rzekłem.

  5. Analiza Patcher’a wskazuje, że są trochę na krawędzi. Spodziewam się BARDZO ciężkich DRM-ów, bo za wszelką cenę będą chcieli ścisnąć piractwo na PC. 18-24 mln sztuk? Dużo, ale dla GTA V chyba osiągalne.

  6. GTA zawsze bardzo dobrze się sprzedaje.

  7. Lol tak w zasadzie to po co ten news? Toć oczywiste było od dawna, że V wyjdzie w okolicach maja 2013. Przed październikiem i tak nie spodziewam się żadnych oficjalnych informacji.

  8. @blade81 – oczywiste z jakiego powodu niby?

  9. @blade81 – I jak się ma maj 2013 do „przed kwietniem 2013?” 🙂

  10. @Urungulu, myślisz, że dla nich głównym targetem jest PC? Zagramy przed kwietniem 2013, ale na konsolach…

  11. Czekam na info z datą premiery i składam Pre-Order w ciemno 😉

  12. @zamponianyprince=> Też może kupię rok po premierze tylko po to żeby sprawdzić, co ta część prezentuje:D

  13. Jak dla mnie serie GTA, i The Elder Scrolls to jedne z niewielu które trzymają wysoki poziom po wielu latach. Pewnie świetnie się sprzeda tak jak i poprzednie.

  14. Na PC przed kwietniem raczej się nie ukaże. Chociaż chciałbym, żeby mnie zaskoczyli.

  15. Konsolowe GTA w 2013, a na PC Święta 2013. ;’d

  16. Konsole zarobią to R* wyda trochę kaski na PC, GTA od VC nie jest domem blaszaka a jedynie wybiegiem, choć ta gra najdłużej żyje właśnie na piecach. Co nie zmienia faktu, że dla GTA:SA kupiłem PS2 a dla IV kupiłem Xboxa i nowe GTA też na Klocka przygarnę 😀 A co do premiery, to jeżeli R* startuje z kampanią to znaczy, że wyjdzie jesienio-zimą. Oprócz GTA IV żadna część nie wyszła wiosną (a z tego co pamiętam w przypadku IV wiosna była tylko przypadkiem).

  17. Nie ma co czekać na wersje PC bo równie dobrze może być tak jak z RedDeadRedemption. Poza tym od GTAIV skrupulatnie omijam gry od R*. Tak beznadziejnego portu świat nie widział i znając życie tu nie będzie lepiej.

  18. jak wyjdzie wcześniej na konsole to kupie Xbox na 100%

  19. mad0mat – Odpal Max Payne 3, gra jest zoptymalizowana bardzo dobrze, zresztą tak samo jak GTA IV, które na moim niezbyt zacnym kompie chodzi w max detalach na 40 FPS, więc już sam nie wiem od czego zależy płynność IV, Epizody do GTA IV również u mnie działają bez zarzutu. Jedynym wyjątkiem jest L.A. Noire, ale ono nie jeździ na Rage’u więc się nie liczy. 😀 Sprawcie sobie lepsze kompy a nie marudzicie na Rockstar 🙂

  20. Max Payne 3 jest dobrze zoptymalizowane jak powiedział alex10. A jeżeli chodzi o optymalizację GTA IV kontra dodatek, to tylko TBOGT lepiej działa. GTA IV: 25-60fps na LOW. TBOGT 25-60fps na low tylko tekstury na medium. A jeżeli chodzi o GTA V , dobrze by było gdyby wyszedł przed tym kwietniem. Po ujawnieniu wymagań Pre-order i upgrade kompa 🙂

  21. Rozsądne wymagania i optymalizacja, a wtedy się skuszę.

Dodaj komentarz