A New Zero: Przyszłość FPS-ów wygląda… niepozornie [WIDEO]
![A New Zero: Przyszłość FPS-ów wygląda… niepozornie [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/deb5f67c-01a7-4253-989c-6adc6ac399d9.jpeg)
A New Zero to „FPS oparty na modelu fizyki”. Oznacza to, że wszystko, co się w nim dzieje, jest wynikiem symulacji, a nie konsekwencją przygotowanych przez twórców animacji. Kiedy więc poruszamy postać, dzieje się zupełnie coś innego, niż w dotychczasowych grach – nie przemieszczamy punktu wiszącego w przestrzeni, za którym próbują nadążyć animowane zawsze tak samo nogi, a poruszamy samymi nogami, których zachowanie/ułożenie jest symulowane, podobnie jak i wpływ tego ruchu na resztę ciała. Kiedy postać strzela, komputer sprawdza siłę odrzutu i adekwatnie rozprowadza ją po całym ciele. Jedyne oszustwo w całym systemie dotyczy w chwili obecnej korpusu – gra nieco pomaga w utrzymaniu stabilnej, prostej pozycji. W demo wersji beta można zagrać samemu – TUTAJ.
A New Zero nie wygląda teraz porywająco, ale ruszcie trochę wyobraźnią – Call of Duty albo Battlefield działające w ten sposób? Hmmm? Hmmm? Widzicie to?
Czytaj dalej
41 odpowiedzi do “A New Zero: Przyszłość FPS-ów wygląda… niepozornie [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kiedy Cliff Bleszinski – nieważne, że już nie z Epic Games – pisze na Twitterze, „Oto gra, która naprawdę namiesza”, a potem linkuje do filmu z YouTube’a, trzeba się mu przyjrzeć. I rzeczywiście: Cliffy miał rację. choć A New Zero wygląda na razie niepozornie, być może zwiastuje rewolucję, która już wkrótce stanie się rzeczywistością.
Jeszcze kilka poprawek i będzie lepszy od silnika z GTA IV. Niko fajnie toczył się po ulicach, ale tutaj można się przewracać, lecz chwilowo ciało jest sztywne. Nogi latają na wszystkie strony, ale ręce…. Chwilowo jest to Minecraft z Brick Force’m, na lepszym silniku. Zobaczy się co z tego będzie na lepszej grafice.|Sam silnik dostaje 7/10, za sztywny korpus i ręce.|Troszkę śmiesznie biega. ;D
Poprawić model postaci i można już grać ;]
A ja i tak czekam na grę w której będą się symulować się takie zjawiska jak: grawitacja, tarcie i ogólnie wszystkie prawa fizyczne. Chociaż w sumie nie wydaje się to możliwe, bo trzeba by każdą brań zaprojektować jak w rzeczywistości (inaczej to byłaby po prosty tekstura). Gdzie ubranie to nie były by model i tekstury, ale tysiące nitek szytych ze sobą.
Zbliża się przełom godny 1szego Quake’a Oto chodzi
Dajcie spokój. Obejrzeliście chociaż ten filmik? Chcielibyście zginąć w 1 miejscu w grze poraz pierdziesiąty bo się postać nie zmieściła w drzwiach? Albo bo się postać przewróciła podczas przeskakiwania przez murek? „Thanks but no thanks.”
Pożyjemy zobaczymy. Mi tam wystarcza tyle fizyki co w HL2.
Ja tu widze tylko minecraft + euphoria
Jak ktoś pamięta, to Trespasser miał już coś takiego. Nie miał nagranych animacji, tylko były one wyliczne przez silnik gry. Nie jest to taka wielka nowość. Ponadto, z rezerwą podchodzę do wszystkiego co ma związek z fizyką w FPSach, bo było parę przypadków, w których negatywnie wpływała ona na gameplay (wystarczy porównać sobie pierwszego UT i UT3, takie jest moje zdanie). Co za dużo to nie zdrowo.
cóż równie rewolucyjne jest Overgrowth , bijatyka gdzie każde uderzenie jest obliczane i skutkuje konkretnym zachowaniem ciała, popchnięciem czy złamaniem. polecam zobaczyć na Youtubie
Niestety obie wersje beta gry dają możliwość walki tylko pojazdami – nie ma piechura więc trudno orzec jak to działa ( no chyba ze ja nie wiem jak włączyć walkę żołnierzem)
Przyszłość gier? Być może, jeśli hardware utrzyma te wszystkie obliczenia. Animacje trzeba nagrać i ich liczba jest ograniczona. A tutaj każdy ruch jest niepowtarzalny, co może dodać życia npc’om. Muszę przyznać, że całkiem ładnie wygląda „realistyczne” poruszanie się postaci i efekty strzałów.|Wszystko jest dla ludzi i nie ma co przesądzać sprawy. Jeśli autorom silnika dopisze szczęście, coś z tego projektu wyrośnie. Trzymam kciuki.
Niech mi ktoś wyjaśni jaką to różnicę w rozgrywce robi to, że nogi są symulowane a nie animowane w fizycznie poprawny do sytuacji sposób? Symulacja jest potrzebna w bardziej złożonych sytuacjach a nie przy czymś takim… Przy grach, które mocno cisną na optymalizację takie coś według mnie totalnie nie ma sensu – jest to mijanie się z celem. Warte uwagi może być jedynie reagowanie ciała z otoczeniem w konkretnych sytuacjach- np. takie wpadnięcie na ścianę z rozpędu, ale to się da zrobić bez ciągłej symulacji
@paintball_X – Moja praca polega na programowaniu animacji i przygotowywaniu do nich kontrolerów. Wypalona animacja nie musi być taka sama – losowe przerabianie klatek animacji to nie jest problem. Żeby to było wiarygodne to nawet ta losowość nie musiałaby odbywać się w locie – wystarczy żeby przed odpaleniem gra przygotowywała masę animacji na bazie jednej według wskazanego schematu. Nie potrzeba do tego fizyki – jeśli tego nie robią, to tylko dlatego że uważają iż nie jest to warte zachodu.
Gra na filmie to nie A New Zero, ale Sub Rosa. Twórcy Ci sami, gameplay zupełnie inny
http:www.crypticsea.com/subrosa/
A dla zainteresowanych – update dla A New Zero wprowadzający piechotę przewidywany jest na luty.
Pijanemu do ręki broni bym nie dał.
Intrygujace i warte dopracowania.|Trzymam kciuki za rozwoj.|Jednak jak na razie, jako osoba doswiadczona w extremalnie realistycznych FPS 😉 stwierdzam,ze jest to dopiero pierwszy kroczek.
Nie jest tak, że obecne gry wykorzystują wyłącznie zaprogramowane z góry animacje. Używana jest odwrotna kinematyka (ang. inverse kinematics), której działanie szczególnie widać na trójnogich stworkach z HL2 (vide Huntery). Popatrzcie też jak Alyx stawia stopy, gdy wejdzie jedną nogą na paletę lub zbocze. To działa od lat, czasami nieporadnie (schody), ale działa.
Ryje beret, zwłaszcza jak się pomyśli jakby to mogło wyglądać „ubrane” w grafikę z B3. Z drugiej strony podczas grania można puścić pawia, bo błędnik by zgłupiał. No i co by liczyło zachowania fizyczne? Jeśli zachowanie świata zależy od naszych poczynań i wpływu „wszystkiego na wszystko”, to nawet nie potrafię sobie wyobrazić co to pociągnie.
No nieźle, pytanie tylko: jak z wymaganiami? Na moim laptopie z dwurdzeniowym procesorem, GeForce’em 630M i 4 giga RAMu gra jesy niegrywalna. Może to prezentacja rozwiązań dla gier na kolejną generację?
@Szpagin – Wina serwera 🙂 Spróbuj samemu sobie postawić serwer i zobaczysz poprawę. Poza tym – piechoty w grze nie ma i nie będzie do lutego.
@Alphanumerix: Problem w tym, że sam stawiałem…
Przypomina mi się Tresspser, gdzie też strzelanie było czymś bezwładnym – czy jest to w pełni grywalne.. nie jestem pewny.
Zombie moooode aż się prosi 😛
Zastanawia mnie jak to będzie z obciążeniem sieci w multi – wiecie, każdy element fizyki powinien być obliczany na serwerze i synchronizowany z klientem żeby nie było przekłamań czy coś. Pomysł jest świetny, zawsze lubiłem fizykę w grach i uznaję ją za rzecz równie istotną 'estetycznie’ jak grafika, mam nadzieję że wszyscy zaczną robić gry w ten sposób (chociaż wszyscy wiemy że szanse na to nie są wielkie). Ściągnąłem, na razie nie wiem nawet jak zespawnować się postacią, ciągle pojazdy, jest nudno.Bo beta.
@UncleKane:A ile rzy wytraciles sobie bron z reki zaczaczajac o drzewo 😉 |swoja droga mam oryginal w piwnicy musze odpalic.
Przy takim bujaniu kamerą tylko marynarze nie będą mieli choroby morskiej:)
Coś jak ace of spades 🙂
Dopiero teraz zauważyliście, że taka gra istnieje? 0o
Co wy ludzie chcecie tak ma bujać, jak w ArmA 2.
Rewelacyjne. Tyle powiem. Wyobraźcie sobie AC albo Thiefa na tym silniku… |PS. Lol, jak obejrzałem, w „zobacz też”(po filmiku) pokazało się Gangam Style i ze trzy przeróbki…
To wygląda graficznie jak Sumotori Dreams ale zabawa jeszcze większa!!! Czekam niecierpliwie 🙂
CoD ? BF ? nie rozśmieszajcie mnie. Prędzej z takich rzeczy będzie ARMA korzystać albo jakiś inny fps dążący do pełnej symulacji a nie casualowe gierki dla weekendowych graczy, rofl.
Ta gra powinna być hitem w gimnazjach. Grasz i żgasz na zawołanie. Dajcie to na iPhon a wyczyścicie szkoły.
I jeszcze cała gra waży niecały megabajt. Dwudziestoczterogigabajtowy Battlefield 3 słyszał? 😛
@Aargh Oczywiście trochę trolowałem, BF to nie tylko fizyka i gameplay, ale też masa tekstur w HD, dźwięków w super HD itd. Ilość kodu? ANZ tworzy jedna osoba. Gdyby całe DICE miało pracować nad czymś podobnym, to myślę, że jednak byłoby to do ogarnięcia (w sensie napisania, bo ogarnięcie w sensie wiedza co gdzie jest napisane to kwestia raczej organizacji pracy niż ilości ludzi 🙂 )
Miazgun.
odpowiedni Silnik Graficzny i Gra jest Boska Nadejdzie rewolucja Gier !!
To mogłoby być ciekawe