rek
20.10.2012
Często komentowane 14 Komentarze

Pierwszy niewypał na Kickstarterze. Prace nad Haunts: The Manse Macabre wstrzymano

Pierwszy niewypał na Kickstarterze. Prace nad Haunts: The Manse Macabre wstrzymano
Po wysypie growych projektów na Kickstarterze kwestią czasu było, aż któryś z nich – pomimo udanej zbiórki – zakończy się fiaskiem. Twórcy Haunts: The Manse Macabre poinformowali, że musieli wstrzymać prace nad grą z powodu braku funduszy i programistów.

Haunts: The Manse Macabre to zapowiedziany w maju projekt Mob Rules Games, studia założonego przez byłych pracowników Cryptic Studios. Rozgrywka oparta miała być na turach, zabawa przeznaczona była dla dwóch drużyn – jedna musiała zbadać nawiedzoną posiadłość, a druga powstrzymać intruzów. Planowano kampanię dla pojedynczego gracza oraz tryb multiplayer.

Na realizację projektu developerzy potrzebowali 25 tysięcy dolarów. Tę niewielką kwotę udało się uzbierać – w sumie na koncie Mob Rules Games znalazło się blisko 29 tysięcy dolarów. Produkcja była co prawda bliska ukończenia, ale wymaga jeszcze dodatkowych szlifów. Niestety może być z tym problem ponieważ studio opuściło dwóch kluczowych programistów.

Jak napisał na profilu Haunts: The Manse Macabre na Kickstarterze Rick Dan, założyciel Mob Rules Games:

Głównym powodem naszej kiepskiej kondycji jest fakt, że nad grą nie pracuje już żaden programista. Nasz główny, Jonathan, zamierzał odejść po około roku. Mieliśmy nadzieję, że będzie mógł pracować nad produkcją w swoim wolnym czasie, ale teraz, kiedy wrócił do Google’a, powiedział nam, że ma bardzo niewiele wolnego i nie wystarczy to na dokończenie gry. Nasz drugi programista, Josh, odszedł od nas do innej firmy. Nie chce pracować nad projektem w swoim wolnym czasie.

Wiedząc o planowanym odejściu Jonathana developerzy starali się, by przynajmniej multi z Haunts: The Manse Macabre doprowadzić do stanu używalności, dzięki czemu mogliby wydać betę gry, a Josh mógłby pracować nad kolejnymi poziomami i AI na potrzeby „singla”. Jak jednak pisze Dan:

Niestety uruchomienie trybu multi zajęło trzykrotnie więcej czasu niż przewidywaliśmy. Wymagało to też wprowadzenia pewnych zmian w programowaniu wszystkich poziomów, nawet tych, które nie były planowane z myślą o wariancie sieciowym. Jako że nie pozostał nikt, kto mógłby dodać odpowiednie modyfikacje i je przetestować, gra jest bardzo rozgrzebana.

Dan uspokaja jednak wszystkich, którzy wsparli projekt – los produkcji nie został jeszcze przesądzony. Mob Rules Games prowadzi rozmowy ze studiem Blue Hammonth Games, które jest gotowe przejąć grę, a także pokryć zobowiązania wobec osób, które przeznaczyły na Haunts: The Manse Macabre określoną kwotę. Dan zaznacza jednak, że z własnej kieszeni zwróci pieniądze wszystkim darczyńcom, którzy będą się tego domagać, jeśli ten plan nie wypali.

14 odpowiedzi do “Pierwszy niewypał na Kickstarterze. Prace nad Haunts: The Manse Macabre wstrzymano”

  1. Po wysypie growych projektów na Kickstarterze kwestią czasu było, gdy któryś z nich – pomimo udanej zbiórki – zakończy się fiaskiem. Twórcy Haunts: The Manse Macabre poinformowali, że musieli wstrzymać prace nad grą z powodu braku funduszy i programistów.

  2. Grafika jest świetna, szkoda że nie robią więcej takich gier.

  3. To normalnie kamień milowy w historii Kickstartera.

  4. Szkoda , wyglądało jak dla mnie ciekawie .

  5. Wielka szkoda 🙁

  6. Szkoda ;/

  7. Nie – szkoda, szkoda… Tylko – gdzie jest kasa?

  8. @ OskiOski czytałeś news do końca ??

  9. Programista najpierw namówił ich na zrobienie gry w egzotycznym języku programistycznym Googla, a potem opuścił projekt. Tak się, cholera, nie robi. Google powinno w ramach ochrony wizerunku zaoferować pomoc.

  10. Przypomina Fairlight z ZX Spectrum 🙂

  11. Miły gest ze strony założyciela studia, że każdemu darczyńcowi, który będzie chciał zwrot pieniędzy, zapłaci z własnej kieszeni.

  12. [DOPISEK]|Powinno być: 'darczyńcy”.

  13. Tylko że przez dwa dni jakie minęły od cytowanej wypowiedzi, znaleźli się i programiści, i dodatkowe wsparcie finansowe. Cały „news” był nieaktualny w chwili publikacji…

Dodaj komentarz