Doom 3: BFG Edition – Twórcy poszli na łatwiznę? Dodatkowa kampania stworzona z materiałów z podstawki

Doom 3: BFG zawiera nie tylko odświeżoną „trójkę”, ale także składającą się z siedmiu misji dodatkową kampanię The Lost Mission, która powstała z elementów, nad którymi twórcy pracowali, ale nigdy ich (wówczas) nie ukończyli. Okazuje się jednak, że nie do końca są to nowe rzeczy – fani odkryli, że do stworzenia bonusowych zadań wykorzystano stare, zastosowane w podstawowej wersji gry materiały.
Gracz o pseudonimie MarphitimusBlackims dokonał ciekawego odkrycia – kampania The Lost Mission w Doom 3: BFG składa się z elementów z podstawki – m.in. akcja nowych misji osadzona została na mapach dobrze znanym fanom oryginału. Wprowadzono tylko drobne zmiany związane chociażby z ustawieniem oświetlenia.
Widać to dobrze na poniższym filmie porównującym podstawkę z nowymi misjami.
Czytaj dalej
33 odpowiedzi do “Doom 3: BFG Edition – Twórcy poszli na łatwiznę? Dodatkowa kampania stworzona z materiałów z podstawki”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Doom 3: BFG zawiera nie tylko odświeżoną „trójkę”, ale także składającą się z siedmiu misji dodatkową kampanie The Lost Mission, która powstała z wyciętych rzeczy z podstawki. Okazuje się jednak, że nie do końca są to nowe rzeczy – fani odkryli, że do stworzenia bonusowych zadań wykorzystano stare, zastosowane w podstawowej wersji gry materiały.
c) kolejna próba dojenia.|Carmack w Rage’u pokazał, że spóźnił się o co najmniej dekadę. Lepiej kupić samego D3 i użyć modów. Co do samej dodatkowej zawartości – kilka map przerobionych naprędce i „fabuła” na miarę właśnie Carmacka.
nie gralem w lost mission, ale nie jest tak ze to TA SAMA BAZA? xD
Z jednej strony jest to kopiowanie elementów, z drugiej… Porjektowanie od początku nowej stacji ochrony tylko dla samego projektowania nie ma sensu.|@borias: rozumiem czepianie się gier id (nie są dla wszystkich), ale czepianie się fabuły w Doomie ma sens tylko w przypadku porównania wersji ostatecznej z zapowiedzi. To nie jest gra, która jej potrzebuje. |@SavagE: sam jeszcze nie grałem (na dniach kupuję), ale baza jest chyba ta sama, tylko inne miejsca odwiedzamy.
Pisałem o tym tutaj http:forum.cdaction.pl/index.php?showtopic=3135&st=1000|Poza tym apteczki w DOOM 2 pod BFG są ocenzurowane i nie ma nazistowskich symboli w levelach „wolfensteinowych”, które również pozmieniały nazwy 🙂 Na YT jest też fajny filmik z pseudo zmianami, np. sierżant Kelly ma jest teraz brunetem, guzik pod szyją Betruggera zmienił kolor z czarnego na biały (czy na odwrót – już nie pamiętam), po prostu „bardzo ważne zmiany” ulepszające rozgrywkę 🙂
„Fajny i nowoczesny” jest też pomysł z latarką, otóż UWAGA, UWAGA – obiekty oświetlone latarką nie rzucają cienia! (W oryginalnym DOOM 3 rzucają). A więc to tutaj poszła „pseudo-zaimplementowana” technologia id tech 5 i jeszcze te wymagania wyższe niż w RAGE, pełen podziwu jestem :(Wybaczcie mi sarkazm 🙂
@skoczny – tak jak mówisz „baza jest chyba ta sama, tylko inne miejsca odwiedzamy”. W zapowiedziach z resztą id mówiło, że będzie to misja dziejąca się w tym samym czasie co główny wątek w DOOM 3, tylko będziemy kierować jednym z członków drużyny Bravo (o ile dobrze pamiętam to wszystko), więc ciutkę się spodziewałem części tych samych miejsc, jakby nie patrzeć. Fabuła? 😀 Zna ktoś fabułę DOOM 2? A jest! To samo w QUAKE 1, gdzie fabuła również jest, ale przedstawiona tylko w książeczce do gry 🙂
@DoomMarine95 – Przekonałeś mnie. Musze to mieć! xD
@DoomMarine95: no oświetlenie to rzeczywiście sprawa kontrowersyjna, ale z tego co mi wiadomo id Tech 5 porzucił dynamiczne oświetlenie (nie wiem czy całkowicie czy nie, ale na pewno ograniczył). Inna sprawa, że do dzisiaj nie mogę zrozumieć tych narzekań na brak latarek. Jest to minus, przynajmniej w wersji PC, która została pokrzywdzona (jak bardzo dopiero się przekonam) przez to, że jest portem. Ale nie sam D3 BFG mnie martwi, ale to jak będzie wyglądać 4 część. O ile samo strzelanie do demonów będzie…
…zapewne zbliżone, to obawiam się tego, że pod względem oświetlenia mogą tego nie udźwignąć. :/ Można bez tego żyć i zapewne przyzwyczaiłbym się nawet to uliczek w dzień (odnoszę się do tego wycieku), ale preferowałbym dynamiczne oświetlenie Dooma 3 i ciemniejsze pomieszczenia. A nie wiem jak z tym poradzi sobie id Tech 5.
@skoczny – tak, mnie brak latarki u broni też nie przeszkadzał w DOOM 3. Co do cieni w id tech 5, czyli w RAGE, to od początku wydawały mi się podejrzane ze względu na to, że w ogóle nie zmieniają rozdzielczości (jak np. w unreal, czy crysis), więc mamy tu powrót do QUAKE 3, gdzie cienie były kompilowane.|Gdybym nigdy nie grał w serię DOOM, to bym gorąco polecał DOOM 3 BFG, bo przecież nie znając oryginału nie miałbym się czego czepiać. Więc jak ktoś w to w ogóle nie grał, polecam!
Marzą mi się levele typu Suburbs, czy The Citadel z DOOM 2, w DOOM 4. Chciałbym żeby nie do końca każda lokacja miała sens, to takie już nawiedzone przez piekło miasta, więc nie wszystko musi być normalne (np. Monster Condo w DOOM 2).
Niedługo ktoś zrobi moda z tymi dodatkowymi misjami i bede miał to całe BFG 😛
@DoomMarine95: tzn o tym, że cienie mają być kompilowane było mówione jeszcze przy pierwszych zapowiedziach. Nie pamiętam jednak czy wszystkie miały występować w ten sposób czy nie. W dodatku od 2007 do 2011 mogło się coś zmienić.
@ravvcio: jeśli komuś się bedzie chciało projektować te mapy i nie zostanie to w jakiś sposób zablokowane to może akurat. Przypomnę, że został zmieniony silnik, więc nie wystarczy wyciąć parę plików i wkleić do folderu ze starym Doomem 3.
W Doom 3: BFG Edition gram od piatku w wersji na PC. I rewelacji nie ma, nie zmieniono nic w stosunku do oryginalu. The Lost Mission jest faktycznie zlepkiem ze starych materialow, tekstur itp. Generalnie gra w tej wersji tylko dla pasjonatow DOOM-a.
Po Rage i tym obawiam się o los Doom 4…
Za 3 miechy Carmack będzie przepraszał.
12 lat temu Eric Wolpaw (piszący teraz fabułę dla Valve) i Roman Ribaric (szef Croteam), żartowali na Old Man Murray:|”Erik: (…) Okay, Roman, here’s the question that’s currently tearing Usenet apart: Doom 3 doesn’t have any chance of being better than the Serious Sam alpha test version 0.06, does it?
cd..|Roman: Looking at the number of people at id who are still there, I doubt they are able to make Doom 1. I would suggest they license our engine and build mission pack for Serious Sam, instead. For this, they have right ammount of people.”|Jeszcze trochę i nie będzie to nawet śmieszne 😉
Warto wspomnieć że ta wersja nie wspiera modów. Krótko mówiąc – trzymać się z daleka.
Rage , wcale nie był taki zły , tylko trochę inny od pozostałych gier Comacka , ludzie się tego nie spodziewali , a sam w sobie był na poziomie , gdyby kto inny go wydał oceniono by go lepiej . Wiem co mówię bo go przeszedłem i nadal podróżuję w tym postapokaliptyczym świecie na modłę Mad Maxa .
Literówa – Cormacka ,sorry John !
*pssst, nadal źle*
Taa, panowie ewidentnie poszli na łatwiznę z tą dodatkową kampanią i chyba przy pracy nad całą reedycją, która oprócz minimalnie podrasowanych co poniektórych tekstur plus jakichś dodatkowych efektów świetlnych graficznie niestety prawie nie odstaje od oryginału. Nie gdacząc już na grafikę, warto mieć nadzieję, że zarówno starzy fani – jak i nowi będą mieli jednakową radość z grania w przecież już klasyczną strzelankę 😉 (Pierwsza i druga część w końcu bez problemu na „siódemce” – yeah!)
Cóż nadal żałuję wydanej kasy.|BFG to m.in. gorsze oświetlenie, minimum opcji graficznych, brak wsparcia dla modów.|Na plus można zaliczyć czasy ładowania map, u mnie max to 3sek, fajnie, ale to za mało jak na 70zł, które wybuliłem z już i tak obniżonej rabatem ceny na greenmangaming.|Jestem nawet bardziej niż zawiedziony, nie tyle co poszli na łatwiznę, ale zrobili sobie z graczy kozły ofiarne, powinni się za to smażyć w piekle jakie urządzili 🙁
Jedynym plusem BFG Edition to dodatkowy epizod w Doomie 2 czyli No rest for the living. Reszta to totalne bagno i badziewie. 1 i 2 Dooma w wersji podstawowej z okrojonymi opcjami. Brak Final Dooma i Master Levels. Doom 3 ma totalnie okrojone opcje graficzne i nie wspiera modów. Grafika w Doomie 3 jest gorsza niż w premierowej wersji. Kolejna sprawa to Lost Mission, które wygląda jak zrobiony przez jednego człowieka mod dla ubogich. 8 misji praktycznie z zerową fabułą i tępym początkiem.
A jedynkę i dwójkę spokojnie można odpalić na win7 za pomocą zdooma z różnymi bajerami, a jak się jeszcze użyje moda Brutal Doom, gra staje się jeszcze bardziej miodna. Szkoda, że Bethesda wypusciła takiego crapa. Az strach pomyśleć o jakości nadchodzacego Dooma 4, jak nie potrafią zadbać by marka poprzednich części była godnie przypomniana i odświeżona.
Lepiej zagrać w zwykłego D3, dodać sikkmoda i wgrać spolszczenie. Mamy polską wersję (a nie angielską) i znacznie ładniejszą grafikę. Na pclabie jest nawet temat o modyfikacjach D3. Macie tam całkowicie zmienionego graficznie D3, gdzie różnica jest prawie taka jak między HL1 a Black Mesa Source :> Najwazniejsze jednak, że wersja PL
A ja zamiast BFG polecam Perfected Doom 3 – mod do podstawki (YT: http:youtu.be/aqO0ecu8sLs?hd=1 ). Kompilacja pomniejszych fajniejszych modów (blood, dual guns etc.), czy tych większych (sikkmod) po tekstury HD i nowe efekty. Dodatkowo przez PD3 można odpalać mapy fanów.
Nie warto kupować gry.Lepiej kupić starego dobrego Dooma 3.
A dali przynajmniej latarkę do broni bo w starym doom’e jej brakowało
Zgadzam się z poniższym, ale nie wiem czy te wariactwa przy dzisiejszych technologiach by się dobrze prezentowały. Natomiast BFG Edition ssie, ale.. ma achievmenty!! 😀