rek

PC Gaming Alliance przedstawia raport za ubiegły rok

PC Gaming Alliance przedstawia raport za ubiegły rok
PC Gaming Alliance, organizacja mająca na celu wspieranie rynku gier pecetowych, podsumowała ostatnie 12 miesięcy w branży PC.

I tak komputery osobiste wygenerowały w ubiegłym roku 11 miliardów przychodów. Największy w tym udział miały produkcje MMO – najpopularniejsze w tym gatunku World of Warcraft przyniosło aż 1 miliard zielonych. Niemały udział – 100 milionów – miał także rynek azjatycki, gdzie produkcje sieciowe są bardzo popularne. Najsłabiej poradziły sobie kreowane na hity Age of Conan i Warhammer Online: Age of Reckoning – obie pozycje sprzedały się w liczbie 1 miliona egzemplarzy, ale liczba ich subskrybentów gwałtownie potem spadła.

Największy rozwój w ubiegłym roku można było zaobserwować w przypadku dystrybucji elektronicznej za pomocą platform pokroju Steama. Dużą popularnością cechowały się także darmowe tytuły oparte na mikrotransakcjach.

Stwierdzono także, że w Europie Wschodniej najbardziej popularne są pecetowe produkcje cRPG i strategie. W tym rejonie nie zaznacza się wzrost zainteresowania Xboxem 360 i PlayStation 3, głównie z uwagi na ich wysokie ceny.

Tak wiec możemy być spokojni – z poczciwym pecetem nie jest jeszcze tak źle, jak niektórzy gotowi są sądzić. Cały raport dostępny jest TUTAJ.

8 odpowiedzi do “PC Gaming Alliance przedstawia raport za ubiegły rok”

  1. // Europa wschodnia zawsze była i będzie bastionem PC-tów 🙂 . Zmieni się to dopiero gdy wszędzie wejdzie Euro i ceny się unormują ale do tego jeszcze sporo czasu.

  2. Kawalorn // Naprawdę sądzisz, że PC to platforma dla ludzi ubogich? Dali Bóg…

  3. // Kawalorn, nie bądź śmieszny, wprowadzenie euro spowoduje podwyżkę cen, nie ich obniżkę. Poza tym, jak to już Tressela powiedziała PC nie jest bynajmniej platformą dla ludzi biednych. Wystarczy porównać ceny:

    XBOX 360 – 700zł

    PlayStation 3 – 1500zł

  4. // PC dla gracza – ok. 3500zł (minimum)

  5. // Do tego dochodzi konieczność okresowego wymieniania poszczególnych części na nowsze, droższe komponenty. Reasumując, PC NIE JEST platformą dla ubogich.

  6. Zaporowe ceny gier na konsole niwelują tę różnicę // W przeciągu 3 – 4 lat wydasz na gry konsolowe więcej niż ja na upgrade sprzętu. A sprzęt dla gracza, choćby z dowolnego konfiguratora CDA, zaczyna się od 1700 – 1800 zł, a nie 3500! To właśnie PC jest najtańszą platformą do grania.

  7. // A wszystko dzięki piractwo 🙂

Dodaj komentarz