OnLive – nadchodzi rewolucja?

OnLive – nadchodzi rewolucja?
W czasie trwającej obecnie imprezy Game Developers Conference zaprezentowano technologię, która może stać się rewolucją w branży gier PC.

Jak wielu z was musiało odmówić sobie przyjemności gry w jakąś produkcję, tylko dlatego, że mieliście za słaby procek lub kartę graficzną? Wkrótce taki problem może przejść do historii.

A to wszystko dzięki technologii OnLive. Dzięki niej możemy pobrać daną grę i nie czekając na jej całkowite pobranie, rozpocząć zabawę. Z tym, że jest ona uruchamiana na zewnętrznym dużym serwerze, a obraz przesyłany jest w czasie rzeczywistym do naszego PC strumieniowo. Gracze jednak będą mieli pełną kontrolę podczas rozgrywki.

By cieszyć się obrazem w standardowej rozdzielczości, będziemy potrzebować łącza o szybkości 1,5 Mbps. Jeżeli ktoś jest zwolennikiem HD, musi się wyposażyć w sieć o prędkości 5 Mbps. Nie wiemy niestety, ile nam przyjdzie zapłacić za korzystanie z tej technologii. Co więcej, w sprzedaży ma znaleźć się odpowiednie urządzenie, które pozwoli na zabawę na telewizorze. Sprzęt ma być kompatybilny ze specjalnymi padami.

Usługa ma działać na pecetach z systemem Windows XP lub nowszym. Projekt wspierać mają takie firmy, jak Ubisoft, Take-Two, Electronic Arts, THQ, Atari, Warner Bros., Epic Games czy Activision Blizzard. Na razie z technologii skorzystać będą mogli wyłącznie Amerykanie, choć po jakimś czasie obejmie ona także inne rejony świata.

Wygląda więc na to, że rzeczywiście szykuje nam się rewolucja. Granie stanie się mobilne, dzięki temu, że będziemy mogli uruchamiać tytuły na słabych notebookach. Pozostaje jedno zasadnicze pytanie: co na to producenci sprzętu, którzy to straciliby najwięcej na OnLive?

Więcej informacji – wraz z filmową prezentacją – znajdziecie na oficjalnej stronie OnLive.

27 odpowiedzi do “OnLive – nadchodzi rewolucja?”

  1. Na 100% będzie to za drogie…. // Fajne….. tylko podejrzewam że takie cacko będzie nas (Polaków) wiele kosztowało…… chodzi mi o to że dla Amerykanina np.100 dolców to nie wiele a dla Polaka majątek……

  2. // No ale lepiej chyba kupic takie cacko za 100$ i miec spokuj nic wymieniac calego kompa za 4000zl, ktory za rok i tak bedzie przestarzaly….

  3. Hehe 😛 // Dla mnie to jest rewolucja i tyle! Genialne rozwiązanie problemu który toczył PC od samego jego powstania! Dla mnie bomba, ale jeszcze zobaczę filmik 😛

  4. // Mnie nie zachęca potrzeba takiego (!!!) internetu. Jak ja za 256 kb/s płace 50zł (masakra!!!). Chyba że to będzie miało własną sieć. Na screenie wygląda to jak konsola 🙂

  5. // bo to JEST konsolka ze specjalnym padem to się kupuje jak chcesz grać na tv nie pokazali screenów z tym specjalnym modułem do pc … a tak ogólnie … co tak drogo za neta płacisz ? czy ty może podajesz prędkość z jaką ci się ściaga ….

  6. Forum // Z rana nie było jeszcze tego postu, a dzisiaj pisałem o tym na forum :] . Ruszyły betatesty dla mieszkańców Zjednoczony Tłustostostanów Ameryki, zobaczymy co z tego wyjdzie. W Polsce coś takiego na razie nie ma szans, ze względu na jakość i ceny połączeń

  7. … // To jest raczej nie realne rozwiązanie. Nie da się wyeliminować opóźnienia w przesyłaniu sygnału do i z serwera. Nawet przy opóźnieniu rzędu kilku ms granie byłoby bardzo uciążliwe. Naciskamy guzik a postać skacze dopiero po chwili…

  8. Rewolucja czy totalna klapa? // Zobaczymy gdy w sieci pojawią się pierwsze opnie z bety. Dla mnie wygląda to podejrzanie pięknie, poza tym trudno mi uwierzyć że producenci sprzętu pozwolili by na to by prace nad CZYMŚ TAKIM trwały 7 lat, bez większych kłopotów. Prima Aprilis?

  9. hmy // Bardzo ciekawa zabawka dla graczy. Zobaczymy co stego bedzie.

  10. // Jeśli to co tu piszą, że nareszcie karta graficzna i procesor nie będą przeszkodą w zabawie z grami rzeczywiście zda egzamin to będzie to przełomowa chwila. Dla graczy – nareszcie rozrywka na najwyższym poziomie, dla producentów – gwóźdź do

  11. // Mam wrażenie, że ktoś nas robi w konia… A może nie? Tym nie mniej, totalna klapa.

  12. Szczupakabra 25 marca 2009 o 15:56

    // A ja jestem zwolennikiem grania na własnym kompie. Być może to jest przysszłość, ale jak to wejdzie w życie i wersje gier na własne kompy przestaną wychodzić, to kupuję sobie konsolę 😛 (chyba, że to ogarnie też konsole, albo konsole w ogóle upadną).

  13. Smycz… // Po pierwsze brak neta = brak grania (awaria=brak gry), po drugie co z radością posiadania własnej kopii. Już teraz można kupić gry w wersji elektronicznej, a teraz pozbawiają mnie nawet tych kilku MB danych. _Mam pudło które nie działa bez neta, super._

  14. // Jeśli miałoby to wyglądać jak np. telefon na kartę to dziękuje. Wole mieć dane na dysku, tego czy innego kompa i zapłacić raz za grę w którą będę grał przez następne 2 lata (warcraft III z mej półki xD) niż płacić nie wiadomo ile za odrobinę czasu gry.

  15. // Moim zdaniem to będzie jak z WoW, będzie popularne ale rynku nie podbije przez zbyt drogi abonament i przyzwyczajenia konsumentów. Może to też doprowadzić do śmiesznych sytuacji np. będą lagi w grze single player xD

  16. // Jeśli nie trzeba będzie płacić za korzystanie za korzystanie z tej usługi…

    Jeśli sejwy z gier będę mógł trzymać u siebie na dysku….

    Jeśli nie będzie się to lagowało…

    Zapomnieliście o modach ? patchach ? co jeśli gra się i nagle gra się patchuje i

  17. // gra się patchuje i stare sejwy już nie działają ?

    Moim zdaniem to nie przejdzie …. ati/amd , nvidia , intel będą musiały obniżać ceny ^^

    To przecież Gracze zadecydują o przyszłości tej _rewolucjii_

    Peace 😛

  18. Aranor // zgadzam się z tobą. nie żebym był jakiś zły, ale chciałbym aby to nie wypaliło. rozumiemy że technologia ma iść dalej itp. ale to co się z komputerami stanie? nawet nie będziesz miał czego w komputerze chłodzić, bo po co coś chłodzić jak będziesz miał…

  19. jakąś tam // kartę graficzną dysk tylko na windows (pewnie będziesz mógł mieć windowsa za 4 lata podobną metodoą ___) procesor i pamięci po co ci będą, a twój kochany 20kg komp zmieni się w pudełko od zapałek. Ja np. nie chcę aby tak się stało. na samą myśł o utracie.

  20. mojego dużego kawałka blachy // aż chce mi się płakać 🙁 . poza tym nie wszyscy jeszcze mają internet (albo przynajmniej stałego, mocnego (1 Mbps) dostępu do neta.

    Podsumowując:

    Ja nie chcę żadnych zmian dot. komputerowego grania.

  21. http:_pc.ign.com/dor/articles/965599/gdc-09-onlive-video-demos/videos/onlive_gdc09_crysis_on_old_pc.html // To jest naprawde dobry pomysl. Po pierwsze nie placisz za czas jaki spedziles grajac tylko za tytul a Patche sciagaja na serwer wiec jak przez 5 minut nie bwdziesz mogl grac to ci sie nic nie stanie.A pozatym poco sie martic na zapas w ameryce aktualnie

  22. // prowadzi sie beta testy. Zazwyczaj jak ktos jest graczem to stac go na neta 1Mb.I narszczie nie bedzie trzeba czekac az jakies demo sie sciagnie po prostu wybierasz i pocinasz.

  23. // Podejrzewam, że pomysł padnie właśnie z powodu braku wsparcia producentów hardware_u. Po za tym będzie to raczej drogie. I w razie awarii neta nie ma mowy o graniu. A jak kto jeszcze będzie miał wysoki ping to może się całkiem pożegnać.

  24. Orthomyxovirus 4 kwietnia 2009 o 00:21

    // Nie widze tego, jest kilka super komputerów na świecie, wyobraźcie sobie ile serwerów musi stać aby to wszystko płynnie chodziło… przykład? pierwsze dni quake live i kosmiczne kolejki, zanim Onlive wejdzie upłynie jeszcze spooooro wody 😉 bez obawy

  25. tutaj nie ma zadnej mowy na temat abonamentu // kupujesz gre – grasz bez ograniczen. wypozyczasz – grasz przez 6 dni. czemu mialby byc tutaj abonament? nie grasz = serwery sa mniej obciazone. czemu masz dodatkowo placic za gre innych?

  26. pozatym // granie klasyczne (super wypasiony pc, pachnace swiezoscia plytki i wypchany po brzegi hdd) wiaze sie jednak ze sporymi kosztami upgade_u. no i ryzyko uszkodzenia plyt (moj premierowy far cry juz nie zobaczy napedu T_T) – a tak moge grac na lapku za 700$

Dodaj komentarz