O sterowaniu w Dragon Age

Wiemy już, że dostępne będą dwie kamery – zza pleców bohatera (TPP) i w rzucie izometrycznym. W tym pierwszym przypadku kierować postacią będziemy za pomocą nieśmiertelnego tandemu klawiatury i myszki. Prawym przyciskiem gryzonia będziemy mogli wchodzić w interakcje ze światem. Jako że nasza drużyna składać się będzie z czworga śmiałków, nie mogło zabraknąć także odpowiedniego systemu przełączania się między nimi. Będziemy mogli to zrobić na dwa sposoby – wciskając klawisze od F1 do F4 lub klikając odpowiedni obrazek z wizerunkiem towarzysza po lewej stronie ekranu. W dolnej części natomiast znajdować się będą umiejętności i moce, które aktywujemy albo skrótem klawiszowym, albo klikając na nie myszą.
Inaczej natomiast prezentuje się rozgrywka w trybie taktycznym. Pojawi się bowiem specjalny system, dzięki któremu będziemy mogli z góry ustalić zachowanie naszych bohaterów w danej sytuacji.
Jak to będzie wyglądać? Wybierzemy osobę lub rodzaj oponentów, następnie określimy warunki działania. W tym miejscu mają być brane pod uwagę różne czynniki, takie jak życie, klasa, odległość, czy rasa. Ostatnią rzeczą, jaką będziemy musieli ustalić, będzie to, jak dana postać się zachowa – czy zaatakuje, rzuci czar, a może zmieni broń. Oczywiście to tylko przykłady – możliwość tworzenia skryptów ma być rozbudowana.
Co jednak najważniejsze, cały opisany wyżej proces ma być przystępny i łatwy w obsłudze. Udogodnieniem ma być pauza, podczas której będziemy mogli wydawać normalne, indywidualne polecenia.
Czytaj dalej
8 odpowiedzi do “O sterowaniu w Dragon Age”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
// Pięknie,będzie rzut izometryczny z aktywną pauzą.Już się nie mogę doczekać tej gry. 🙂
// He he, nie tylko ty nie możesz się doczekać Dragon Age 🙂
Hmmm… // Witcher upgraded? 🙂
// Mam nadzieję że to _pisanie_ skryptów będzie proste w obsłudze : P pamiętam kilka gier które oferowały tą możliwość, i dużo wygodniej sterowało mi się bezpośrednio (nawet jeśli zajmowało to więcej czasu) niż z użyciem skryptów które trzeba pisać 3 godziny
// Oj widziałem kawałek prezentacji (a może całą?) na GT i to co się rzuca w oczy to przede wszystkim znacznie ulepszona grafika względem pierwszych materiałów z gry i animacje ruchu postaci żywcem wyjęte z Mass Effecta (czyli świetne animacje ^_^).
JCraft // Akurat animacje i grafika mało mnie obchodzą.
Dla mnie jest ważne żeby ta gra miała feeling Baldurs Gate`ów.
Zaratul // Cóż napisałem tylko, że to właśnie najbardziej rzuca się w oczy, a nie że mnie to najbardziej interesuje 😀 – bo najważniejsze w DA dla mnie jest to, aby gra było po prostu kolejnym świetnym cRPG od BioWare (no i przy okazji zrobionym *po staremu*)