OnLive – 10 powodów porażki

W sieci pojawiła się nawet lista dziesięciu powodów, dla których usługa OnLive miałaby nie odnieść sukcesu. Po pierwsze, technologia, na której oparto projekt, może nie działać dobrze. Problemem mogą być także lagi, które mogłyby uprzykrzyć rozgrywkę. Poza tym OnLive obsługuje na razie zbyt małą liczbę gier (na dzień dzisiejszy zaledwie 16). Ponadto premiera ostatecznej wersji może być wciąż przekładana, dzięki czemu OnLive może wcale nie pojawić się na rynku.
Następną grupa argumentów zawiera o wiele poważniejsze przeciwności. Otóż, gdy tylko nastąpi awaria serwisu, zabawa nie będzie możliwa. Zresztą stanie się tak także wtedy, kiedy zostaniemy odcięci od sieci. Poza tym do płynnej rozgrywki potrzeba bardzo szybkiego łącza – 5 Mpbs. Warto też podkreślić, że usługa dostępna jest jedynie w Stanach Zjednoczonych, ponadto nie wspierają jej wielkie koncerny, jak Microsoft czy Sony. Problemem jest także zmiana standardowego sterowania znanego z X360 i PS3.
Wiele z powyższych argumentów może i jest sensowna, ale warto zdać sobie sprawę z kilku rzeczy: mała biblioteka gier będzie ciągle się powiększać, a internet jest dostępny w coraz większej liczbie państw (i to szerokopasmowy). Poza tym OnLive na razie wystartował jedynie w USA, ale z czasem ma to się zmienić. Jeżeli usługa będzie zdobywać popularność, kwestią czasu stanie się jej wspieranie przez firmy takie jak MS czy Sony. Nie zmienia to jednak faktu, że z ostateczną opinią, czy OnLive jest strzałem w dziesiątkę, przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.
W najbliższym numerze CDA będziecie mieli okazję przeczytać, co o OnLive myśli nasz redakcyjny specjalista od trendów – Enki.
Czytaj dalej
15 odpowiedzi do “OnLive – 10 powodów porażki”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
OnLive – 10 powodów porażki
OnLive // Za dużo argumentów jest na _nie_ żeby konsola odniosła sukces.
mhmm // ale zobacz jakie to argumenty, slabe straszne
// Ja tam wolę mieć _normalną_, stacjonarną konsolę niż takie coś.
// nie zgadzam się z tym. to jest tylko gdybanie. Sądzę, że jak wypuszczą OnLive to będzie świetnie działało
Cena // Pozostaję nam czekać na cene, która według mnie tania nie będzie i do tego jeszcze abonament ;/ wole mojego PC-ta
OnLive?Nie dla mnie // Ja tak samo jak Dives wolę swojego xboxa.
Do OnLive nie jestem pozytywnie nastawiony.
Nie ma netu = nie ma jak grać. Bad. // I to odrazu dyskfalifikuje OnLive. Przynajmniej dla mnie. Wolę pozostać tradycjonalistą i cieszyć się fizyczną formą gier. 😉
// Z resztą kto zamieni śliczne pudełeczka z grami na kod streamu? Plus czy singiel compaing zniknie ?
I czy abonament nie zeżre pieniędzy więcej niż konsola, gra i łącze razem!
// Właśnie. poza tym jak będziemy za to płacić? Podając numer karty płatniczej? to niebezpieczne ktoś może go przejąć! a poza tym ja nie pracuje i musiałbym podać kartę taty a on się na to nigdy nie zgodzi…
// X360 też nie miało dobrego startu – pierwsze wersje padały, rysowały płyty i ogólnie były do [beeep], a teraz co? Jest najpopularniejszą konsolą, najlepszą według i developerów i graczy. Z OnLive też tak może być…
ciąg dalszy // …tylko boję się, że jako technologia zupełnie nowa i inna może po kiepskim starcie już nie wstać.
// Orth pisał że tak będzie o!
Mam dwie uwagi co to tej usługi:1. Jaki zrobią serwer w Europie,|2. I dodadzą obsługę PayPal (lub chociaż J. polski),Kupuję konto Premium i będę stałym klientem.|A na razie pogram sobie w 30 minutowe triale :)Generalnie super sprawa! Ja jestem definitywnie za OnLive…
*W sensie obsługę polskich kart płatniczych ;]