Michał Kiciński o wstrzymaniu prac nad konsolowym Wiedźminem

Kiciński wyraża ubolewanie nad faktem, że firma musi kontaktować się ze studiem WideScreen poprzez media, a nie oficjalnymi kanałami biznesowymi. Wyjaśnił też kilka spraw.
Po pierwsze – CD Projekt twierdzi, że wszystkie należności finansowe zostały zapłacone (według Francuzów to właśnie nie uregulowane przez naszych rodaków rachunki były powodem wstrzymania prac). Co prawda, pieniądze dotarły później niż planowano, ale to dlatego, że były opóźnienia w produkcji gry, które wzrastały wraz z ciągłym niedotrzymywaniem przez francuskie studio terminów. Kolejne poślizgi i ryzyko w dalszych pracach WSG nad grą były dla CDP nie do zaakceptowania. Co ciekawe, CD Projekt RED stale zwiększał główną ekipę, która miała pomóc w produkcji, ale i to nie pomogło. Kiciński zdradził również, że najważniejszym problemem było to, że postęp prac nie pozwalał na dotrzymanie planowanego terminu premiery gry. Mało tego – kolejne daty również były zmieniane kilka razy. Ponadto braki techniczne tworzyły ryzyko, że Powrót Białego Wilka nie oferowałby odpowiednio wysokiej jakości, co dla CDP było niedopuszczalne. Wszystkie powyższe argumenty spowodowały, że współpraca między WideScreen Games a CD Projekt się zakończyła.
Kiciński dodał, że na razie prace zostały wstrzymane, lecz rozważane są wszystkie możliwe sposoby ich wznowienia. Dodał też, że decyzja ta była dla rodzimej firmy bardzo trudna, ponieważ zdaje sobie ona sprawę z tego, ile osób czekało na ten tytuł. CDP obiecał zrobić co tylko w jego mocy, by znaleźć wyjście z tej sytuacji. Kiciński zaznaczył jednak, że ostateczna decyzja musi gwarantować wysoką jakość gry, inaczej prace nie będą kontynuowane bez względu na to, jakie konsekwencje miałoby to przynieść.
O wstrzymaniu prac nad Powrotem Białego Wilka informowaliśmy TUTAJ.
Czytaj dalej
-
Nowy wygląd sklepu Steam. Nie wszystkim podobają się zmiany
-
Filmowa adaptacja Watch Dogs nie będzie bezpośrednim nawiązaniem do gier. „Nie...
-
Nowy Painkiller zaoferuje tryb roguelike. Anshar Studios prezentuje kolejny...
-
Avatar: Frontiers of Pandora otrzyma dodatek nawiązujący do nadchodzącego filmu....
12 odpowiedzi do “Michał Kiciński o wstrzymaniu prac nad konsolowym Wiedźminem”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
// Gratuluję straty włożonych w to środków, naprawdę.
// Nie ma to jak czytanie ze zrozumieniem ….
// Dobrze że wstrzymali powrót wilka a nie wiedźmina 2 😀
// Ciekawe tylko co dalej z tym wszystkim, bo ludzi Ciągle zwalniaja….
// heh że nie będzie teraz nie znaczy że nie będzie puźniej a może to i dobrze? jakieś ciekawe pomysły wpadną im do głowy
// heh… Myślałem, że CDP robi konsolowego Wiedźmina…
Ale, IMO, dobra decyzja CDP co do współpracy.
Dupcia // Szkoda – wyjdzie później.
// Łojej, nie będzie kolejnej kuponady ;((((
// Przecież nikt im tego nie ukradnie, wciąż mam nadzieję, że gra jednak wyjdzie i będzie warta tego czekania 😉
buuuuuuuu… // Mam Playstation 3 i myślałem że szybciej będzie ale cóż może będzie lepsze jestem niecierpiliwy po tym trailerze 😀 😀
// Naprawdę wielka szkoda, to był jeden z powodów dla których chcę przenieść się na konsole ;] Pożyjemy zobaczymy