14.06.2009
Często komentowane 19 Komentarze

Czy ktoś wykorzystał całą moc X360 i PS3? Criterion: A gdzie tam!

Czy ktoś wykorzystał całą moc X360 i PS3? Criterion: A gdzie tam!
W czasach, gdy prawie każde studio chwali się tym, że wykorzystało lub wykorzysta w najbliższej przyszłości całkowitą moc X360 i PS3 (a może narzeka?), jest jedna ekipa, która wyłamuje się z tego trendu ? Criterion Games, twórcy Burnouta.

W rozmowie z serwisem Eurogamer dyrektor techniczny Criterion, Richard Parr, stwierdził, że chwalenie się tym, iż wyciśnięto ostatnie soki z danych platform oznacza tylko tyle, że studio, które mówi takie słowa, po prostu nie jest najlepsze i brakuje mu pomysłów. Z kolei Alex Fry, człowiek zajmujący się w Criterion silnikiem, dodał, że zawsze można znaleźć sposób na to, by ominąć ograniczenia sprzętowe i wcale nie potrzeba do tego konsoli następnej generacji (co Criterion udowodnił grą Black na PS2).

Czy jest to kontynuacja, czy nowa gra, uczysz się robić rzeczy inaczej… lepiej. Wszelkie ograniczenia znikają, ponieważ cały czas zdobywasz doświadczenie. Miło jest powiedzieć, że wyciśnięto z czegoś ostatnie soki, nie ma to tak naprawdę żadnego znaczenia – wyjaśnia Fry.

Criterion Games to studio, które rzeczywiście postępuje według przedstawionych wyżej poglądów. Ich najnowsze dzieło, Burnout Paradise, pojawiło się na rynku półtora roku temu, a wciąż wygląda świetnie. I wciąż wspierane jest licznymi – darmowymi, jak i płatnymi – dodatkami. Ostatni z nich, wyspa Big Surf Island, miało swą premierę kilka dni temu. A jak się zdaje, nie jest to wcale ostatnie rozszerzenie do tej produkcji!

19 odpowiedzi do “Czy ktoś wykorzystał całą moc X360 i PS3? Criterion: A gdzie tam!”

  1. W czasach, gdy prawie każde studio chwali się tym, że wykorzystało lub wykorzysta w najbliższej przyszłości całkowitą moc X360 i PS3, jest jedna ekipa, która wyłamuje się z tego trendu ? Criterion Games, twórcy Burnouta.

  2. Prawda, Black jest graficznie świetną grą jak na możliwości PS2. Więc, skoro na PS2 powstają coraz to ładniejsze gry, to jak oni ośmielają sie mówić, że z PS3 i X360 wszystko wyciskają ?

  3. Stary news i brakuje jednego ważnego cytatu…

  4. No, ale nie można optymalizować gry do końca świata 😛 . W końcu i tak zabraknie mocy.

  5. Mysle, ze jeszcze sporo czasu minie zanim tworcy gier faktycznie wycisna wszystko z konsol.

  6. minie jeszcze kilka lat zanim producenci gier będą wykorzystywać cały potencjał xboxa i ps3

  7. Minie jeszcze więcej zanim się zorientują, że PCty mają jeszcze większy potencjał i nikt się jeszcze nawet do jego granic nie przybliżył. Problem w tym, że zawsze mogą powiedzieć, że to sprzęt nie domaga, a nie że gra jest źle zoptymalizowana…

  8. popieram Alaknara!

    Zawsze gadają, że PCty za słabe, a jak konsola nie domaga, to opytmalizują ile wlezie.

  9. Ale nie da się wycisnać wszytskiego z PC. Każdy PC ma inną konfigurację. A konsol zawsze mają to samo . Ale nie pogniewałbym się jakby się komuś to udało 🙂

  10. mogli by zacząć od wykorzystania obecnie nieużywanych 5 rdzeni w ps3 :/

  11. Co? Których nieużywanych? 😀

  12. Ta. To ja poczekam aż Criterion w końcu zacznie wydawać PATCHE, które faktycznie coś łatają [wersja PC]. I żądam dodania opcji wyłączenia Vsync. Chociaż i tak Criterion to dobra firma a w Burnout: Paradise wciąż gram. :]

  13. a ile jest gier, które korzystają z 5 mniejszych rdzeni? 99% gier działa tylko na 1 głównym (pozostałe mają inną architekturę, przez co ciężko się pisze gry z obsługą w/w rdzeni)

  14. Moim zdaniem nikt nie wykorzystał mocy konsol.Grałem w GTA IV na mocnym sprzęcie i potrafiło się mocno przyciąć, a na XBOX nie zdarzyło mi się ani razu.Jeszcze trochę minie czasu zanim te konsolki dostaną zadyszki.Moc maja przeogromną ;D

  15. Jak dla mnie to gdyby GTAIV nie było tylko badziewną konwersją z konsoli, też by śmigało na PC bez zaciachów, a że jest jak jest to nie sądzę, żeby akurat ten argument miał coś do rzeczy w kwestii wykorzystania pełnej mocy.

  16. No cuż… Zostają nam Emulatory.

  17. Nawet początkujący programista może wycisnąć z takiego Xboxa czy PS3 ostatnie soki kilkoma linijkami tekstu, ale nie w tym rzecz – dobre studio powinno się wręcz chwalić, że ostatnich soków z konsoli NIE wycisnęło, a to dlatego…

  18. …że znaczyłoby to, że gra jest bardzo dobrze napisana i zoptymalizowana, a nie tylko zawiera w sobie zbędne miliardy polygonów.

  19. Ciekawe a Gears of War?? dzięki niemu x ma teraz 51 2pamieci ram czy co tam te konsole maja to jaki nic nie wykorzystało?? ;O

Dodaj komentarz