29.06.2009
Często komentowane 13 Komentarze

StarCraft II – nowe informacje o multi. (Nie)zaskoczenie: nie będzie LAN-u!

StarCraft II – nowe informacje o multi. (Nie)zaskoczenie: nie będzie LAN-u!
W zeszłym tygodniu odwiedziliśmy główną siedzibę Blizzarda w Irvine, w Kalifornii. Cel: tryb multiplayer w grze StarCraft II oraz nowy battle.net. Zagrać zagraliśmy, zobaczyć battle.net - nie zobaczyliśmy, ale za to dowiedzieliśmy się co nieco o singlu.

Najpierw jednak słowo wyjaśnienia o co chodzi z tym całym battle.net, który miał być główną atrakcją wizyty. Otóż w ostatniej chwili Blizzard zmienił jego koncepcję, przez co stary projekt, już ponoć gotowy, stał się bezużyteczny, a nowy jeszcze nie był skończony. Stąd też o czekających nas zmianach wiadomo tylko tyle, co zdradzono wcześniej:

  • będzie darmowy dla posiadaczy StarCrafta II
  • dla których będzie to jedyna możliwość, by zagrać w multi (nie będzie opcji LAN)
  • dla graczy ze starszymi tytułami część opcji dostępnych na battle.net będzie płatna
  • Co się zaś tyczy samego multi, to można było wybrać dowolną rasę i zmierzyć się z innymi graczami lub AI – maksymalnie w czwórkę na jednej mapie. Serwery nadal zakłada jeden z graczy, a dwa dostępne obecnie tryby to każdy przeciw każdemu i zespół przeciw zespołowi. Całość wygląda na w zasadzie skończoną, dostępne były nawet pełne drzewka rozwoju technologicznego (patrz obok) i encyklopedia z opisami jednostek. Tyle że – jak to u Blizzarda bywa – wiele rzeczy może się jeszcze diametralnie zmienić, o czym najlepiej świadczy przykład battle.net i fakt, że póki co nadal nieznana jest data udostępnienia publicznej bety.

    Na zakończenie jeszcze obiecane parę słów o singlu. Potwierdziła się informacja o około 30 misjach, które znajdziemy w pierwszej części trylogii, a do tego doszła informacja, że każda z nich potrwa około 40-60 minut, co daje w sumie około 20-30 godzin gry. Oczywiście około, bo raz że w singlu będziemy mogli wybierać, w które misje zagramy, a dwa – nie jest w to wliczony czas niezbędny na ewentualne powtórki, które też się przecież zdarzyć mogą.

    I to wszystko w temacie nowości. Na deser pokazano jeszcze nieco nowych screenów (znajdziecie je w naszej GALERII) i wspomniane już drzewka rozwoju technolocznego. Jeśli natomiast chodzi o wrażenia i informacje ogólne, więcej znajdziecie w najbliższym numerze CD-Action (w kioskach od 7 lipca).

    13 odpowiedzi do “StarCraft II – nowe informacje o multi. (Nie)zaskoczenie: nie będzie LAN-u!”

    1. Mi tam to nie przeszkadza. Na starcrafta czekam tylko na multi a ono zapowiada się nieźle. W single (pierwsza część) nigdy nie chciało mi się grać.

    2. Znowu kilka miesięcy wycięte z życiorysu… Blizzard może i żadko wypuszcza gry, może każe sobie na nie długo czekać, ale skoro od 1998 gramy w Stara1 to zapewne moje dzieci będą grały w dwójkę:)

    3. Juz sie nie moge doczekac az ten tytul pojawi sie na sklepowych polkach xD

    4. Kath – bo się nie znasz ;p

    5. Ja chce już betę. Zarejestrowałem się w Opt-in teraz już tylko czekam na Blizzarda i trzymam kciuki że mnie wybiorą xD.

    6. na artcie jest chyba Hydralisk a nie Zerg ;P ale ja tam sie nie znam 😉

    7. StarCraft bez LANa? Jaja sobie robicie? i jeszcze tylko 4 graczy? No bez jaj…

      Czyli nie zrobię w SC2 takiego numeru, że zagram po lanie z bratem i ojcem na full botów (a 5ciu na nas 3 i tak było za mało bo2 odpadały na wstępie xD)

    8. jedna rzecz która mnie zaskoczyła, dlaczego w artykule na http://www.sc2gg.com napisali : „Each game will have up to 12 slots available no matter what, with up to 8 of them available for participating players.” więc jak to jest z ta 4-wórką graczy??

    9. Lan skasowany = redukcja piractwa

    10. Blizzard dobija ta gre, jak sie tylko da. Pociecie na czesci, brak lanu, 4 osoby na mapie, platny bn dla starych graczy. Ta firma zaczyna naduzywac swoja pozycje na rynku.

    11. @Vantage

      Bo blizz się opierdziela. Zapowiedzi SC2 pojawiły się dużo wcześniej niż DoWa2. Dow2 dawno już wyszedł i miażdży pod względem graficznym to co ma prezentować SC2.

      A skoro wbijają tyle durnych ograniczeń, to i tak większość pozostanie przy SC1

    12. @Galanot Ale Blizzek tworzy już nowe MMO i jednytm z nielicznych newsów jest to,że nie ma ono żadnego związku z żadnym stworzonym już universum.Wieć WoS odpada 😉

      @fartuess Jeśli SC (jak i inne RTS’y) oceniasz wg. grafiki to chyba Zamieć z kimś pomyliłeś

    13. widze że redakcja cdaction nie chce się do błędu przyznać, więc kolejny dowód że maxymalna ilość graczy to 8

      http:www.youtube.com/watch?v=tYoHTbAJlIU

      jest to wywiad z Dustin’em Browder’em gdzie około 2:41 mówi o max ilości graczy na raz w grze(czyli 8) .

    Dodaj komentarz