06.08.2009
Często komentowane 14 Komentarze

Final Fantasy XIV Online – nowe szczegóły o systemie prac

Final Fantasy XIV Online – nowe szczegóły o systemie prac
Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że w Final Fantasy XIV Online twórcy zrezygnowali ze standardowych poziomów i punktów doświadczenia. Ujawnili też nieco informacji o systemie prac. Teraz poznaliśmy jeszcze więcej na jego temat szczegółów.

Będzie się on bowiem składał z kilku sub-klas połączonych z czterema pofesjami – Wojownika, Maga, Zbieracza i Craftera. Co więcej, będziemy mogli je wszystkie łączyć w jedno, tworząc unikalną postać.

Autorzy ujawnili też kilka wspomnianych sub-klas, którymi są: szermierz i łucznik (Wojownik), czarodziej i czarnoksiężnik (Mag), kowal i kucharz (Crafter), a także ogrodnik i rybak (Zbieracz). Jak twierdzą twórcy, będziemy mogli zmieniać klasy w szybki i łatwy sposób. Nic nie stanie nam na przeszkodzie, by skupić się na jednej profesji lub stworzyć własną, unikalną hybrydę.

Twórcy zdradzili też co nieco o systemie questów. Każde zadanie będziemy brać z gildii, a jego wykonanie nie powinno zająć nam dłużej niż pół godziny. Co ciekawe, nie będzie sztywno narzuconej liczby osób, które mogą podjąć się tego samego questa. Nagrody za wykonane cele nie będą ponadto rozdzielane na całą grupę – każdy będzie bowiem „zarabiał” na siebie, ponieważ wszyscy będą mieć to samo zadanie do wykonania.

Wygląda więc na to, że Square Enix stawia w dużej mierze bardziej na solową zabawę, choć rozgrywka w grupie też będzie możliwa.

Autorzy ujawnili także parę informacji o świecie gry, którym będzie mały kontynent Eorza, zamieszkiwany przez rasy podobne do tych znanych z Final Fantasy XI – na pierwszy rzut oka zmienione zostaną tylko nazwy. I tak zamiast Hume’ów spotkamy Hyuran, przedstawicieli Mithry zastąpią Miqo’te, Tarutaru oddadzą zaś pola Lalafellom, a Elvaani od dziś będą nazywać się Elezenami. Oczywiście w samej produkcji nie zabraknie również takich bajerów, jak zmienna pogoda, cykl dnia i nocy.

Square Enix wyraźnie stawia na przystępność, o czym pisaliśmy już ostatnio. Czy taka koncepcja przyjmie się wśród fanów Final Fantasy?

14 odpowiedzi do “Final Fantasy XIV Online – nowe szczegóły o systemie prac”

  1. czyzby 1 jestem? o super nowe FF xd

  2. Kolejny szit made in japan

  3. Gra jeszcze nie wyszła, ba, nawet gameplaya żadnego nie ma a ty już wiesz że będzie szit? Brawo…

    Co do samej gry – z otwartymi łapami przyjmę każdego FF na PC. Nawet (zwłaszcza?) jeśli ma to być MMO. Czekamy 🙂

  4. nie podoba mi się to zbytnio . O ile pomysł z tymi profesjami jest spoko to ten system prac mi się zbytnio nie podoba ,ale zobaczymy jak to będzie wyglądać:D

  5. Jęsli nie edzi abonamntu – 100% gość na moim komputerze

  6. Square to taki japoński odpowiednik Blizzarda 😛 Grając którąkolwiek część FF nie można żadnej nazwać kiepską 🙂 więc trzymam kciuki za tą produkcje 🙂

  7. system Jobów (wolę to traktować jako nazwę własną i nie tłumaczyć) jest nawiązaniem do starych finali (I-III,V) i tam się to sprawdzało bardzo dobrze, żeby nie powiedzieć że był to jeden z fajniejszych systemów, ale zobaczymy j

  8. jak to będzie działać w multi (coś ucina te posty :/ )

  9. Kucharz? Będzie jakieś mixy pichcił czy co?

  10. Ale brak lvl i expa juz byl w Ultima Online. To zadna nowosc.

  11. szkoda tylko że na 80% będzie pewnie abonament 🙁

  12. Itak pewnie żadnej rewolucji nie będzie .Tak samo zapowiadali FF XI.Zreszta ta gra i pewnie tak przegra z TOrem

  13. Abonament będzie na 99,99%. Mam nadzieję tylko, że będzie bardziej w okolicach 10-20$ a nie 30$. W każdym razie cieszy mnie FF na PC, a jeżeli będzie jakiś 7-dniowy trial to gra wyląduje na dysku na 100% 🙂

  14. Mam nadzieję że będzie można opłacić abonament w jakiś inny sposób nie tylko przez paypal. osobiście wolałbym przez SMS-a, wiem że nierealne ale tak by mi najbardziej, najwygodniej odpowiadało.

Dodaj komentarz