10.08.2009
Często komentowane 39 Komentarze

Operation Flashpoint: Dragon Rising ? wrażenia z trybu hardcore [WIDEO]

Operation Flashpoint: Dragon Rising ? wrażenia z trybu hardcore [WIDEO]
Na oficjalnym forum Codemasters pojawił się film, w którym twórcy ze szczegółami opowiadają o trybie Hardcore w najnowszym Flashpoincie. Jako że dane mi było już go zakosztować pomyślałem, że dorzucę własne trzy słowa.

Hardcore to najtrudniejszy z trzech dostępnych stopni trudności w grze i – tym samym – najbardziej zbliżony do realizmu. Chodzi tu przede wszystkim o pozbawienie interfejsu wszelkich „przeszkadzajek” w postaci punktów nawigacyjnych, kompasu z zaznaczonymi wrogami, stanu amunicji wraz z trybem strzelania (półautomatycznie, serią itp.) broni oraz celownika. Te ostatnie pojawiają się wyłącznie podczas przeładowania. Ikonki statusu drużyny – normalnie stale obecne w górnym lewym rogu ekranu – można obejrzeć tylko podczas wydawania rozkazów za pomocą podręcznego, „okrągłego” menu. Słowem, jest czysto i przejrzyście, dzięki czemu nic nas nie rozprasza podczas spoglądania na poruszające się na horyzoncie drobne sylwetki wrogich żołnierzy.

We wszystkich trzech stopniach trudności gry zachowania AI oraz nasza własna wrażliwość na ostrzał pozostają takie same, w związku z czym na pierwszy plan – jak to zwykle bywa w rzeczywistości – wysuwa się kwestia kto kogo pierwszy zauważy. Gra bez kompasu i punktów nawigacyjnych, skupiając się na studiowaniu mapy, by rozeznać się w otoczeniu, wymaga dużo więcej zaangażowania i koncentracji. Także pamiętania, czy trzymany w dłoni karabin z podczepionym granatnikiem po naciśnięciu lpm wypluje w stronę ukrytego za winklem wroga serię pocisków, czy po ostatnim starciu pozostał w trybie strzelania granatami (raz czy dwa w ten sposób udało mi się zakończyć swój żywot). Tak czy inaczej jest tak, jak by to sobie hardkorowi fani wymarzyli. Jest jednak jedno „ale”.

Pomimo rozległych połaci dostępnego do zdeptania terenu obie misje, które wymęczyłem na wszystkie strony miały budowę liniową. Przynajmniej jeżeli chodzi o wykonywanie zadań głównych. Brak losowości w ustawieniu żołnierzy wroga i całkiem spora liczba skryptów popychających do przodu akcję sprawiają, że po przejściu misji na jednym z łatwiejszych ustawień (assisted i normal) atak na tryb hardcore jest dużo łatwiejszy ze względu na mniejszą ilość czyhających na graczy niespodzianek. Nie ulega jednak wątpliwości, że zaliczenie w ten sposób misji – tym bardziej łącznie z zadaniami pobocznymi – daje większą satysfakcję.

Pełen opis wersji beta Operation Flashpoint: Dragon Rising znajdziecie w najnowszym numerze CD-Action.

39 odpowiedzi do “Operation Flashpoint: Dragon Rising ? wrażenia z trybu hardcore [WIDEO]”

  1. Na oficjalnym forum Codemasters pojawił się film, w którym twórcy ze szczegółami opowiadają o trybie Hardcore w najnowszym Flashpoincie. Jako że dane mi było już go zakosztować pomyślałem, że dorzucę własne trzy słowa.

  2. Spoko filmik a gra wyrombista tylko hardcore mode to będzie

  3. Jestem wielkim fanem OFP|i właśnie dlatego powiem tylko tak…WOW

  4. Nienawidze Codemasters. Wredne typy. Jak oni w ogóle mogą. Jak śmią. Zrujnują cały mój fundusz pod koniec roku! DiRT2 i OF: Dragon Rising. Bezczelne, wredne typy.

  5. Jestem hardkorem!:D

  6. Przynajmniej tyle, że OF: DR będzie wcześniej niż DiRT2

  7. Helose dobrze mówi|WoW najlepszy!! xD

  8. wygląda lepiej niż arma 2.. oby też było lepiej zoptymalizowane bo u mnie arma ścina juz na srednich, na niskich tez jesli jest za duzo woja :/

  9. Orthomyxovirus 10 sierpnia 2009 o 16:11

    oj OF to będzie gra na wiele miesięcy w multi na XBL jak i na PC ^^ i love this gameee!

  10. Ahh… nie mogę się doczekac. Na pewno będzie lepsze od ARMA 2

  11. ja także nienawidzę codemasters z tego powodu jakie gry robią są one przynajmniej dla mnie nie wciągające i nużące bo cały czas robi się to samo

  12. @Maslascher- Czytaj uważnie i ze zrozumieniem. Xswistaqx napisał, że tak naprawdę uwielbia Codemasters/ich gry.XD

  13. Moim zdaniem rowniez Flashpoint bedzie lepszy , napewno lepsza grafika a reszta ? Sie zobaczy 😉

  14. Może CoD to to nie jest ale zapowiada się nieźle !| Szczególnie ta walka na otwartym terenie mi się podoba. 🙂

  15. Może grafika nie będzie ładniejsza od ARMA II (ale tylko nie wiele) to widać że jest bardziej specyficzna i pewnie będą mniejsze wymagania. Szczególnie dym jest lepszy i noce. A jak będzie grywalna to zobaczymy (choć i tak te dwie gry to g

  16. …iganty)|I mi się wydaje że bardziej czekam na OFP 2 niż na MW 2. Bo jest mało strzelanin gdzie chodzi o realizm (OFP i Armed Assault), i przy żadnej strzelaninie tak dobrze mi się nie grało – może to trochę może wnerwić tych co wolą płytki

  17. Przewidywane odpalenie gry: 2011. Jak kupię lepszego kompa… ;/||Ma to nawet plusy, bo wtedy ta gra będzie kosztowała ze 20-50zł 😀

  18. Coś za duży ten realizm, bo wydaje mi się, że żołnierz nie musi pamiętać, jaki tryb ustawił- zawsze może spojrzeć na przełącznik… poza tym, do strzału z granatnika jest drugi spust. Jeszcze jedno- człowiek czuje, z której strony go

  19. trafili, a w tym „realistycznym” trybie nie ma żadnych strzałek. Aha, brak kompasu też jest zupełnie bez sensu. I jeszcze to podświetlenie wrogów na biało w trybie noktowizji…

  20. no no, zapowiada się cudnie:)|trzeba zagrać koniecznie!|BTW czy ktoś wie ile w CD-A dostała ArmA 2?? i kto recenzował?? 🙂

  21. Wygląda znakomicie, ale w tym trybie nie zagram, nie mam dość odwagi. 😉

  22. ARMA2 dostała 8+, a recenzował ją Enki o ile dobrze pamiętam.

  23. NAwet całkiem całkiem

  24. qndzio, ten „tryb noktowizji” to wygląda trochę jak podczerwień, a noktowizja jest zazwyczaj w odcieniach zieleni. A poza tym wydaje mi się że na noktowizorze widać by było tylko biel, jeśli byłby włączony w dzień, tak jak to było w

  25. to raczej byla termowizja ? a ja bede gral w hardkorze 😀 juz trenuje w 1 😛

  26. @Janek91728 – widać nie każdy rozumie sarkazm 😛

  27. Teraz już nie muszę wybierać między Armą a OFFP, bo… Wygrałem Armę ^^ Co oznacza że OFP kupię na pewno 😀

  28. @mercer- no tak, wiem, uogólniłem trochę żeby nie tracić znaków 😛 Tak czy inaczej, żadna -wizja nie podświetla ludzi i czołgów na biało. I właśnie nie wiem na co się zdecydować: ArmA 2 ze względu na realizm absolutny, cz

  29. …czy OFP2 ze względu na hmmmm… rozwiązania grywalnościowe, czyli kompromisy :S

  30. boze moj jakie to ma wymagania na Max bo wydaje mi sie ze 3,5gb to luzno 1gb karta graficzna i 4 rdzenie.ciekawe co z multi.i takie hardcore to nie jest koles dostal od boku i nic leci dalej, jak by nigdy nic.

  31. Enki w CDA pisze że nieźle śmigało mu na GF 9600gt więc przyłożyli się do optymalizacji.

  32. Ja i tak zostanę przy Armie 😉 .

  33. @qndzio To nie noktowizja tylko termowizja. Podświetla na biało aż się iskrzy. Polecam sikającego żołnierza

    🙂

  34. Ach, już się nie mogę doczekać. Narazie można umilać sobie czas Armą

  35. Wow, OF będzie lepszy od ARMY. Te fajne skrypty…

  36. Świetnie się to prezentuje, ale ten gameplay wydaje mi się jakiś taki CoDowaty.

  37. Damn, przecież ja oglądałem kiedyś ten filmik i z głowy mi wyleciało. My bad! Ale ArmA w moim odczuciu i tak jest dużo bardziej realistyczna 😛

  38. Gra może i realistyczna i w ogóle, ale brakuje mi trochę iskierki grywalności. Bez tego ani rusz….

  39. Harkor mode.. mi się PODOBAAAA !!!!

Dodaj komentarz