Valve: Wyrzucaliśmy do kosza całe gry. Każdy popełnia błędy.

“Wszyscy, także i my popełniamy błędy projektując gry” – wyjawia Faliszek – “Zwykle kiedy projektanci wpadną na pomysł, który ich zdaniem będzie działał w danej grze, wpisują go do wielkiego dokumentu projektowego, który jest potem na różne sposoby przerabiany i dopiero po jakimś czasie taki pomysł można sprawdzić”. „My robimy inaczej” – dodaje – „kiedy tylko mamy jakieś idee, staramy się ją od razu <wyrazić> w powstającej grze, bo to najlepszy sposób, by je przetestować. Podczas całego procesu prac nad Left 4 Dead, a teraz nad Left 4 Dead 2, nasze pomysły testują ludzie spoza zespołu pracującego nad tymi grami. To dobre, bo kiedy projektujesz gry, myślisz, że ludzie będą w nie grali w taki czy inny sposób, tymczasem testy pozwalają zobaczyć, jak rzeczywiście ludzie w nie grają i często wygląda to odmiennie, niż zakładaliśmy. Taki sposób działania pozwala nam robić gry, które są naprawdę dobre. Cały czas musisz siedzieć nad swoją produkcją, zmieniać ją i poprawiać [,nie możesz ściśle trzymać się pierwszych dokumentów projektowych]”.
Metoda ta ma jednak pewien minus. W jej wyniku, jak zdradza Faliszek, Valve „wyrzucało do kosza całe gry”. Bo nie spodobały się zewnętrznym testerom. Czy taki sam los spotkał Half-Life 2: Episode 3?
Czytaj dalej
11 odpowiedzi do “Valve: Wyrzucaliśmy do kosza całe gry. Każdy popełnia błędy.”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W jednym z wywiadów udzielonych podczas imprezy PAX, Chet Faliszek, scenarzysta ze studia Valve, ujawnił kilka warsztatowych sekretów twórców Half-Life´a. M.in. taki, że wiele ich gier, choć powstało, nigdy nie ujrzało światła dziennego…
Boże tylko nie Half-Life 2: Episode 3! To najbardziej oczekiwana przeze mnie gra. Jaka by nie była chcę poznać końcówkę serii.
Zapewne tak 😀 testerzy w końcu się skapli ,że HL2 go gniot…tak gniot!…|Uważam tak tylko dlatego ,że recenzje wychwalały tą grę…a ja się na niej totalnie zawiodłem 🙁 |Może kiedyś ujawnią te skasowane projekty ?
nikt nie wie czy to będzie koniec serii czy to będzie zakończenie głównego wątku a kolejna gra o innym tytule nie ukaże hl z innej perspektywy
Portal ukazał HL z jakby z innej perspektywy ;] Akcja działa się w laboratorium Lambda ;]
Dziwny sposób 😛
@GodGift|Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale akcja Portala działa się w laboratoriach korporacji będącej głównym KONKURENTEM black mesa. Czyli nie laboratorium Lambda 😛
@Mich400 Dep. Lab taki był skrót w logo
@M1CH400, Dzichader, GodGift: Konkurencjyjne dla Black Mesa laboratorium badawcze Aperture Science które to z kolei było na jakimś trailerze Ep3. Miało się tam przechodzić chwilę po zakończeniu gry Portal.
Wracając do tematu 😉 |Żadna rewelacja. Już w „Raising the bar”, a potem w komentarzach w epizodach VALVe ujawnia, że od groma pomysłów wywalają w fazie playtestów.
Blik – nie wiem co cie tak zawiodło w HL2 ? Giera była wypas no może minusem jest to że była max liniowa, ale klimat, zabawa fizyka grafa i grywalność dla mnie bomba no ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie 🙂