Co zrobić, by dostać pracę w branży gier? Napisać list motywacyjny, w postaci… przygodówki.

Co zrobić, by dostać pracę w branży gier? Napisać list motywacyjny, w postaci… przygodówki.
Na oficjalnej stronie studia Double Fine, założonego przez Tima Schafera (twórcę takich gier jak Grim Fandango, Psychonauts czy nadchodzące Brütal Legend), pojawił się wspominkowy tekst o tym, jak Tim dostał swoją pierwszą pracę w firmie LucasArts. Powalająco śmieszny.

Wszystkich prawdziwych pasjonatów branży gier, zbierających najróżniejsze ciekawostki na jej temat odsyłam pod TEN ADRES, tu bowiem znajduje się cały wpis Tima – zamieszczony przez niego z okazji okrągłej, dwudziestej rocznicy rozpoczęcia pracy w „interaktywnym biznesie”. Tim wspomina w nim, jak próbował dostać się do różnych firm zajmujących się sprzętem komputerowym i grami (np. Atari czy Hewlett-Packard), przedstawia listy z odmową zatrudnienia jakie otrzymał, a także unikatowy list motywacyjny, jaki wysłał do firmy, która ostatecznie go zatrudniła – czyli LucasArts. Cały wygląda jak przygodówka (a dokładniej „tekstówka” – bo tak się wtedy mówiło na gry tego typu) o młodym absolwencie pewnej uczelni, który szuka pracy i trafia do LucasArts. To właśnie ten dowcipny list zwrócił uwagę zespołu rekrutacyjnego i sprawił, że Tim Schafer został w LucasArts zatrudniony. A my mogliśmy jakiś czas później zagrać w Grim Fandango czy Psychonauts

3 odpowiedzi do “Co zrobić, by dostać pracę w branży gier? Napisać list motywacyjny, w postaci… przygodówki.”

  1. Autor tekstu (jak i listu motywacyjnego) napisał na końcu ,że działało to w latach 80siątych…|Powodzenia 😀

  2. Słodkie. 🙂 Nic dziwnego, że go zatrudnili, oprócz zapewne niezłych kwalifikacji popisał się niezłą fantazją i odwagą.

  3. Dziś to raczej nierealne…

Dodaj komentarz