rek
10.10.2009
7 Komentarze

Epic Games: Wszystkie nasze gry – oraz Unreal Engine – będą wspierać Natala

Epic Games: Wszystkie nasze gry – oraz Unreal Engine – będą wspierać Natala
Zdania na temat przydatności technologii Natal są podzielone. Jedni twierdzą, że będzie rewolucją, inni z kolei uważają, iż to po prostu zwykły, niepotrzebny nikomu gadżet. Studio Epic zalicza się do tej pierwszej grupy, zapewniając stałe wsparcie dla urządzenia.

W rozmowie z Official Xbox Magazine, Mark Rein, wiceprezes studia, ujawnił, że każda produkcja, która wyjdzie spod rąk jego ekipy będzie wspierać – w większym lub mniejszym stopniu, ale zawsze – Natala. Dotyczy to także silnika Unreal Engine, który jak mówi Rein ma być: „Najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem dla developerów, którzy będą chcielić wprowadzić obsługę Natala do swoich gier„.

Co ciekawe Rein uważa , że kontroler znajdzie zastosowanie nie tylko wśród „każuali” – z powodzeniem bawić się z nim będą mogli także hardkorowcy.

Bez problemu mogę wyobrazić sobie siebie siedzącego przed telewizorem i grającego z kumplem po sieci w Gears of War, Call of Duty, czy jakiegokolwiek innego FPS-a za pomocą Natala. Mógłbym na przykład dawać mu sygnał ręką, który wskazywałby <Idź tędy>. Zamiast powiedzieć to na głos poprzez Xbox Live, wystarczyłoby, żebym wykonał tylko jeden gest. Albo, gdybym chciał rzucić granat, mógłbym po prostu zdjąć prawą rękę z kontrolera, rzucić ten granat i znowu wziąć do ręki pada” – tłumaczy.

Oczywiście nie znaczy to, że rozgrywka w takim Gears of War zmieni się jakoś diametralnie. Nic z tych rzeczy – Natal będzie po prostu rozszerzał podstawowy system sterowania, nie „wypchnie” więc standardowego pada.

Poza tym, jak twierdzi Rein, sterowanie Natalem będzie znacznie prostsze. A to dlatego, że przecież łatwo jest zapamiętać, jak wykonać rzut granatem, jeśli będzie on taki sam, jak w rzeczywistości. „Jestem pewny, że gdy tylko więcej osób będzie miało tę technologię [Natala], zobaczycie, iż część hardkorowych graczy przystosuje się do niej” – podsumowuje Rein.

7 odpowiedzi do “Epic Games: Wszystkie nasze gry – oraz Unreal Engine – będą wspierać Natala”

  1. Jak do tej pory istnieją różne dotyczące przydatności Natala. Niektórzy twierdzą, że będzie rewolucją, inni z kolei uważają, iż to po prostu zwykły i niepotrzebny nikomu gadżet. Epic z kolei zalicza się do tej pierwszej grupy, zapewniając stałe wsparcie dla urządzenia.

  2. czyli wszystko będzie DOKŁADNIE tak jak pisałem w komentarzach pierwszych newsów na temat Natala… Zresztą dużo osób podziela taką wizję…

  3. Ludzie potraktują to jako niepotrzebny gadżet…i nie będą tego kupować…|Natal musiał by być wbudowany od początku do x’saCena?Spójrzcie na ceny np HDD do x’sa…M$ zerżnie z was kasę 😀

  4. Machanie reka w okreslony sposob bedzie latwiejsze niz wcisniecie jednego przycisku na PADZIE?! Swait sie konczy…

  5. Jeśli chodzi o np.Wyścigi to wolę trzymać kierownicę,niż machać łapami w powietrzu…

  6. @TheNatooratxCóż… chyba nie chciałbyś poświęcić z 10 przysisków na padzie, żeby zbindować wszystkie polecenia, które możesz gestami wyrazić 😛

  7. Hardcoreowi gracze nie mają już na tyle mięśni żeby tak machać rękami 😛 (oczywiście żart…)

Dodaj komentarz