IWNet w pecetowym Modern Warfare 2 – o co chodzi całym zamieszaniu?

Na swojej stronie internetowej „rzecznik prasowy Modern Warfare 2„ Robert Bowling, znany w sieci jako fourzerotwo, postanowił rozwiać wszelkie wątpliwości.
Najpierw matchmaking. Standardowy system pozwalał na przeglądanie serwerów w poszukiwaniu tych najlepszych (m.in. z najlepszym tzw. pingiem). Z kolei matchmaking zaproponowany przez Infinity Ward pozwoli na wybranie z listy odpowiedniego trybu rozgrywki z wybranymi ustawieniami i zasadami. Gdy to zrobimy, automatycznie zostaniemy podłączeni do serwera z najlepszym pingiem, spełniającym ustalone przez nas parametry. Wybór zostanie dokonany na podstawie lokalizacji gracza oraz rodzaju jego połączenia. Możemy być też pewni, że będziemy bawić się z osobami posiadającymi te same umiejętności, co my. Jak podkreśla Bowling, chodzi właśnie o umiejętności, a nie o miejsce w rankingu, dzięki czemu pojedynek będzie jeszcze bardziej wyrównany.
Gracze narzekali też na brak dedykowanych serwerów, które pozwalają na rozegranie prywatnego meczu, co najbardziej odczułyby klany zrzeszone wokół pecetowego Modern Warfare. Jak jednak wyjaśnia Bowling, sytuacja nie będzie wcale tak zła. Jeśli będziemy chcieli rozegrać klanowe spotkanie (czy to treningowe, czy turniejowe), będziemy mogli wybrać opcję Private Match. Dzięki niej będziemy mieć pełną kontrolę nad sesją – nic nie stanie na przeszkodzie, by ustalać indywidualne zasady, czy zapraszać lub usuwać niechcianych graczy. Gdy będziemy chcieli rozegrać mecz turniejowy, po prostu zaprosimy przeciwną drużynę, natomiast, gdy zależeć będzie nam tylko na treningu, z miejsca rozpoczniemy rozgrywkę.
Podobnie będzie to wyglądać w przypadku tzw. Party System oraz listy przyjaciół. Będziemy na niej widzieć, kto obecnie jest online i zaprosić go do naszej drużyny. Z powodzeniem będziemy mogli w trakcie publicznego meczu zwołać kilku jego uczestników i razem rozpocząć prywatną zabawę.
IWNet to także usprawnienie, jeżeli chodzi o wszelkiej maści oszustów i botów. Każdy serwer będzie cały czas monitorowany przez administratorów, którzy będą w razie czego reagowali na cheaterów, banując ich. Pomocny okaże się też system VAC (Valve-Anti-Cheat), który zadba o to, by oszustów i hakerów było jak najmniej. To jedna z zalet integracji ze Steamem.
Jak zapewnia Bowling, to tylko część nowości, jakie pojawią się dzięki IWNet, a jakich pecetowe wersje gier Infinity Ward nigdy nie uświadczyły. Rzeczywiście, jeśli zapewnienia Roberta Bowlinga są prawdziwe, to tak naprawdę „aferę” multi w Modern Warfare 2 na PC można by zakończyć. Czyżby fani PC-towego Modern Warfare 2 przesadzili ze zbyt ostrą reakcją?
Czytaj dalej
82 odpowiedzi do “IWNet w pecetowym Modern Warfare 2 – o co chodzi całym zamieszaniu?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
http:gry.onet.pl/2064015,,Call_of_Duty_Modern_Warfare_2_w_szesc_lub_mniej_godzin,wiadomosc.html
Oraz tych trzech. Przepraszam ale nie mogę wkleić linku.
402 pierdoły opowiada. Nie jestem w klanie i nie jestem hardkorem ale brak dedyków to dno. Stwiedzenie, że nie będzie cheaterów to bajka,ale najgorsze że IWnet to P2P, a ile jest domowych kompów z łączem, które pociągnie grę z 50+ graczami? I z jakim pingiem? Bo 6×6 to je nie chcę. Wszyscy, którzy łykają mętne wyjaśnienia IW powinni się puknąć w czoło. Parę razy. Podziękował.
Mówcie co chcecie, ale tak jak kupiłem CoD: WaW (mimo, że innej firmy) tak i kupie MW2 mimo tych kilku tak naprawdę nieistotnych zmian jakie wprowadzą (wśród moich znajomych podniósł się raban tylko i wyłącznie o to, że jak wynikało z jednego z poprzednich newsów, uniemożliwione zostaną „klanówki” itp.).
Malaq – ja tez nie jestem profesjonalista (choc bardzo lubie wyzwania stawiane przez gry i nienawidze kazualizacji) i uwazam, ze brak dedykowanych serwerow to porazka. Poza tym jedna wiadomosc do wszystkich, ktorzy daja sie zwiesc glupiemu gadaniu o matchingu – TEN SYSTEM NIE DZIALA W O OGOLE (mam x’a i wiem, ze to dno i rozpacz) JEDNOCZESNIE SKUTECZNIE ZABIJAJAC SPOLECZNOSC, KTORA TWORZA WLASNIE SERWERY DEDYKOWANE ZE STALYMI GRACZAMI I ROZNYMI ZASADAMI. To tyle. Nie chce aby zbyt wiele osob oleglo zludzeni
u, ze te rozwiazania beda lepsze niz standardowe.
Myślę, że IWNet nie jest taki zły, ale powinni dać opcję robienia serwerów dedykowanych, żeby można było wybrać czy chce się grać przez IWNet czy na serwerach dedykowanych. Myślę, że tak byłoby najlepiej. A co do DLC to nie ma dla nich wytłumaczenie (oprócz tego, że chcą wyłudzić więcej kasy).
Boję się,że będzie jak w L4D,tzn. 4 serwery na każdą mapę,bo :|a)nie ten ping|b)nie ten skill|c)nie chce nam się robić porządnego portu
?!?!? Czyli będzie coś w stylu tego przycisku z battlefield heroes??? eee…?!!?!? Ale nie będzie przynajmniej tego punk-shitu-bustera, przez którego nie mogłem zagrać na żadnym serwerze z pb
PB to zUo jest i tyle. Cziterzy spokojnie go oszukuja, a uczciwych graczy kickuje nieustannie. Jedyny plus nowego multi.
Może jednak nie będzie, aż tak źle, Herkules może będzie żył.
Dzieukeje za oswiecanie wszystkim „oswiecacza”. A tak btw to nie narzekajcie na PB bo jak wejdziecie na serwer BEZ PB to widac po co on jest 🙂
Nadal jestem przeciw.
Brak dedyków – koszmar. Jestem w dużym klanie w cod 4 i wiem, że możliwość tworzenia serwerów jest niezbędna.
Infinity Ward:Oto mój środkowy palec…
Jeśli to jest zapowiadana odpowiedź IW na stutysięczna petycję to ja mam taką odpowiedź w d… Nic z tego co napisano nie zmienia przedstawionego wcześniej i opisywanego na niejednej stronie stanu rzeczy.”sytuacja nie będzie wcale tak zła”… Jeśli chcecie powiedzieć, że dwa lata czekania na coś co „nie będzie wclae takie złe” jest na rękę wszystkim, którzy oczekiwali na MW2 to mogę traktować to tylko jako naprawdę kiepski żart.
Btw tekst „wyjaśniający” wygląda na czysto sponsorowany lub sucho przetłumaczony bo nie wierzę by ktoś szanujący się z CDA mógł w ten sposób przedstawiać własny punkt widzenia na tę sprawę (no, może tylko nie cierpiący multi Smug:P)
IW chyba bardzo nie podobało się to , że ktoś miał czelność blokować martyra, last standa itp. na swpich serwerach ;/.|Swoją drogą ciekawe na jakiej zasadzie będą rozróżniane umiejętności graczy? Czyżby na podstawie poziomu doświadczenia zdobytego w grze?
Przestańcie więc pytać o przesadną reakcję, bo na jaw wychodzi, że nie wiecie co dla sceny PC oznacza multiplay i tworzące go serwery dedykowane.|A w takim wypadku zmieńcie nazwę magazynu i platformę, o której piszecie.|Pewnie wyjdzie to wam na dobre bo sądząc po komentarzach o trudnościach z dołączeniem do „zamkniętej” sceny, coraz więcej osób granie na PC w MP przerasta.[koniec definitywny]
Chcecie zobaczyć jak systemy podobne od IWnet (p2p) działają? Zagrajcie w gry FPP typu „free to play”. Takiego szamba (lagowania, cziterstwa i chamstwa) nie zobaczycie nigdzie indziej. Za „darmo” można znieść ten smród, ale za 130 pln, to już jak masochizm.Skoro IWnet to taki przełom, cudowne dziecko IW, to gdzie demo, gdzie beta, wszyscy mogliby przekonać się jakie jest wspaniałe.|Dlaczego nikt wcześniej się nim nie chwalił? [koniec 7 części]
Na obecnych, dobrych serwerach gra (tak, uczestniczy w rozgrywce) ok. 2 adminów, oni mogą utrzymać porządek i szybko usunąć cziterstwo, chamstwo, rozbijaczy gry, admini IW to takie osoby, które siądą przed konsolą (tą systemową), wypiją kawkę, zapalą, porozmawiają i będą miały gdzieś graczy bo tak naprawdę w tym co się dzieje na serwerze nie uczestniczą, a tzw. społeczni będą bezradni bo co zrobi np. Niemiec polskiemu chamowi walącemu do mikrofonu lub na czacie k.. i ch.. [koniec 6 części]
Podobno IW znalazło na to antidotum, po wyjściu hosta ktoś inny przejmuje jego rolę … hmmm … o ile ktoś z odpowiednim łączem znajduje się na „serwerze”.|Cziterstwo – VAC, PB ? komu te bajki chcecie opowiadać ? chyba nie graczom CS czy CoD 4. Te programy mogą być pomocne adminom na serwerach dedykowanych … zaraz, zaraz przecież takich w CoD 6 nie będzie. Admini IW będą na bieżąco monitorować „serwery” ? ilu ich będzie ? 4, 5, 10 tysięcy ?! [koniec 5 części]
Skoro obecnie wielu graczy ma mizerne łącza (w tym ja) i skaczące pingi to jak stworzyć na tych łączach grę bez lagów ? odpowiedź jest prosta, NIE DA SIĘ, jeśli na serwerze dedykowanym masz laga to cierpisz tylko ty, jednak jeżeli gra jest p2p lub ty ją tworzysz/hostujesz to na lagu ucierpią wszyscy.|Stabilność gry bez serwerów dedykowanych ? Jaka stabilność ? Ty tworzysz grę, ty wychodzisz, serwera NIE MA. [koniec 4 części]
Sądząc po tym co tu piszecie IW wymyśliło cudowny twór, który będzie w stanie sprawdzić pingi do większości „serwerów” dla każdego gracza, obecnie w CoD 4 dla ok. 14000 serwerów dedykowanych trwa to ok 15-20s. a w IWnet „serwery” będą typu p2p lub stawiane na łączach graczy, jak IW chce sprawdzić mój/twój ping do setek tysięcy innych graczy lub bliżej nie określonej liczby tymczasowych „serwerów” gdy obecne wyniki kilku pingowań mogą różnić się między sobą ? [koniec 3 części]
Ten sam numer wycina teraz IW. Pokazuje nam piękną oprawę, ach jaki wspaniały i łatwy system znajdowania meczy, a ukrywa prawdę o tym co istotne czyli jak będzie się grało (pingi, lagi, stabilność gry, cheat’y, chamstwo, wulgaryzmy itp.)|Niedoświadczeni gracze mogą o tym nie wiedzieć, ale magazyn CDA? panowie redaktorzy, nie chcecie przekazać waszym czytelnikom jakie znaczenie mają serwery dedykowane dla tych zjawisk? NIE? Szkoda.|[koniec 2 części]
… ma do czynienia co najmniej z narodzinami nowego mesjasza, lub odkryciem centrum wszechświata.|Jaka okazała się się rzeczywistość chyba wszyscy wiemy, dostaliśmy czekoladkę pięknie opakowaną (grafika w istocie wyznaczała nowe trendy) ale pustą w środku (fabuła płytka, po przejściu paru etapów wiadomo było gdzie znajdziemy potwory i ze smaczku horroru wyszła KUPA).|Jednym słowem ID pokazało dziennikarzom to co chciało a resztę ukryło, a ci w swojej próżności dali się wystawić. [koniec 1 części]
tak sobie czytam artykuł i komentarze, no i zastanawiam się jak można być tak naiwnym aby w to uwierzyć?|przypomina mi się stare CDA ze specjalnym dodatkiem na temat pokazu DOOM 3 dla dziennikarzy, pełen błędów i literówek, na pierwszy rzut oka pisany w wielkim pośpiechu,|autor dodatku, wyraźnie dumny z tego, że CDA znalazło się w grupie dziennikarzy dopuszczonych do tego objawienia piał z zachwytu nad silnikiem oraz cudami jakie w grze zobaczymy, czytelnik odnosił wrażenie, że … [koniec początku]
Piszą o tych „zamkniętych społecznościach”, że to złe itp. Nie zgadzam się z tym. Swego czasu dużo grałem w ET praktycznie na jednym serwerze. Ci sami ludzie, wielu z nich znałem i grało się naprawdę przyjemnie. Właśnie to w Multikach jest piękne, a IW chce nam to zabrać… a że innym sprawiało problem wejście do tej „zamkniętej społeczności”, niby sekty to kit!Tak więc IW, walcie się!
I tak nie kupie…
Sorry za Spam ale dopiero teraz przeczytałem komentarz dr9ranta i zgadzam się z nim w 100%!|IW, jak mogliście?
Wydaję się fajne.|Ale wolałbym i IWNet i dedykowane
hmmm nie wiem w końcu co mam o tym myśleć.Zastanawiałem się na powanie czy kupić ale nawiało mi wątpliwości po tych wszystkich komentarzach…