Zwolnienia w EA: pod nóż idą ekipy od Command & Conquer, The Sims i The Saboteur; 12 projektów zamkniętych!

Jak donosi serwis Kotaku, powołując się na anonimowe źródło, ofiarami zwolnień padły także studia Pandemic (twórcy serii Mercenaries i gry The Saboteur), Maxis oraz zespół odpowiedzialny za ostatnie odsłony Command & Conquer.
W przypadku tego ostatniego zwolnienia nie mają jednak charakteru natychmiastowego, bowiem pracownicy odpowiedzialni za tę markę stracą pracę dopiero po wydaniu zapowiedzianej jakiś czas temu gry Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, czyli dopiero w 2010 roku.
Zwolnienia te są rezultatem słabych wyników finansowych Electronic Arts za ostatni kwartał i koniecznością szukania oszczędności przez koncern. Z tych samych względów firma zdecydowała się na zamknięcie aż 12 projektów, które obecnie powstawały w studiach do niego należących – według nowej polityki EA firma chce stawiać tylko na tytuły, które mają szansę sprzedać się w nakładzie większym niż 2 miliony egzemplarzy. Koniec innowacji w Electronic Arts?
Czytaj dalej
16 odpowiedzi do “Zwolnienia w EA: pod nóż idą ekipy od Command & Conquer, The Sims i The Saboteur; 12 projektów zamkniętych!”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Wczoraj przy publikacji raportu finansowego EA wspominaliśmy, że firma zwolniła blisko 1500 osób. Pracę stracili pracownicy z Visceral Games, Mythic, Black Box i EA Tiburon. Niestety z pracą pożegnają się (lub pożegnają wkrótce) także członkowie innych ekip.
Yes Yes Yes – mnie ludzi w gronie Simsów = mniej crapu na rynku:D
Ciekawe, a pensji prezesów nie dałoby się zmniejszyć,aaa? jestem pewny że zaoszczędzili by sporo a i pracowników by nie stracili…
No to ale mają motywacje Ci od C&C4… Napewno będą się strasznie śpieszyć z premierą.
i tak to się kończy… wchłonęli w siebie masę małych firm a teraz zamykają. Mogę się założyć, gdyby te wszystkie firemki były dalej niezależne nie skończyło by się tak, może by cienko przędły ale by przetrwały kryzys a i gry były by lepszej jakości bo na razie EA robi masówki jak zabawki z chin – do bani:P
moim zdaniem najlepiej by zrobili, jakby usunęli zabezpieczenie SecuRim i inne ze swoich gier. Kosztują ich [te zabezp.] mnóstwo kasy, a są łamane od razu, bez żadnego problemu. To po co za nie placic? I juz bedzie mnostwo $ na gry 🙂
zamiast wypuszczać kilkanaście słabych gier w roku, wypuścili by kila, ale za to dobrych. i skończyli by ten pic z drm’em i ograniczona liczba instalacji. piraci i tak to obchodzą, a tylko utrudnia to życie legalnym nabywcom.po co np. co roku nowa fifa, czy nfl skoro od poprzednika rożni się tak na dobre aktualizacja drużyn/składów. te „nowe” wersje śmiało mogły by być patchami do starszych wersji.
To znaczy, że Dante’s Inferno gone? Jeee!
Dobrze by było jakby robili parę porządnych gier w roku, jak mówi wikking|ale jakby robili gry, a nie zajmowali się produkcją dwustu dodatków do Simsów to by mieli większe zyski.
Teraz zajomom się tylko kolejnymi hary potterami, fifami ,nfs i simsami.
Będom identyczne jak poprzednie ale i tak sie sprzedadzom.
@ rudymenko Ja wiem, że czasy są ciężkie, jest kryzys i ludzie żyją oszczędnie, ale naprawdę nie ma powodu, żebyś z tego powodu powstrzymywał się od używania litery „ą” w swoich wypowiedziach. Tym bardziej, że jest za darmo. 😉
@ Hasacz: A co ci przeszkadza, że Dante’s Inferno jednak wyjdzie?
Ja osobiście też czekam na DI.
uff, już nie będzie patcha polonizującego do dodatku dodającego fabułę do akcesoriów do dodatku patcha od dodatku Simsów? O, nie!
Niech sie przerzuca na gry do telefonow – wieksza kasa (wiecej userow) i pewna przyszlosc 🙂 – tylko jeden maly problem – powazna optymalizacja silnika a nie totalna fuszerka – jak zwykle.