11.11.2009
Często komentowane 27 Komentarze

Mike Laidlaw: System walki w Dragon Age: Początek to „mieczowe porno” [WIDEO]

Mike Laidlaw: System walki w Dragon Age: Początek to „mieczowe porno” [WIDEO]
BioWare zaprezentowało ostatni z serii pamiętniczków developera dotyczący Dragon Age: Początek. A zobaczyć w nim można jak też prezentuje się realistyczny system walki w grze i z czym go się w ogóle je.

Mike Laidlaw, główny projektant gry z BioWare, opowiada o tym, jak zmodernizowano system walki w Dragon Age: Początek względem innej dużej (i będącej już klasykiem) produkcji studia – Baldur’s Gate 2. Jest o wiele dynamiczniej, bardziej brutalnie, a przez to także bardziej realistycznie. Laidlaw posłużył się nawet terminem „sword porn” (mieczowe porno?) – rzecz tylko dla entuzjastów!

A w Dragon Age: Początek liczy się przede wszystkim dobra strategia, a nagrodą są widowiskowe finiszery (nagrane przez kaskaderów z filmu 300!) i satysfakcja po wygraniu trudnej bitwy. Na samym końcu filmiku usłyszymy natomiast kilka wypowiedzi podsumowujących, w tym bardzo symaptyczną obietnicę: możemy oczekiwać, iż świata Dragon Age wkrótce zobaczymy o wiele więcej (zapewne w postaci DLC).

27 odpowiedzi do “Mike Laidlaw: System walki w Dragon Age: Początek to „mieczowe porno” [WIDEO]”

  1. Dragon Age, Nowy monitor, Dragon Age, Nowy monitor, Dragon Age, Nowy monitor, Dragon Age, Nowy monitor… wrrr! Ten filmik nie ułatwia mi wyboru :<

  2. Zastanawiam się nad kupnem Dragon Age’a na Xbox360, tylko nie wiem, czy nie za drogo, chociaż pewnie rozgrywka mi to wynagrodzi. Uwielbiam KotOR-a i i uwielbiam Mass Effecta. A z tego, co widziałem, mechanika rozgrywki na konsolę przypomina połączenie tych dwóch gier…więc pewnie się skuszę. 😉

  3. @reizen Tak sie zlorzylo ze moge ci podpowiedziec bo mialem porzyczona 22 calowke od brata ale se kupil kompa nowego to musialem mu oddac :/ wiec mam 17stke spowrotem i ci powiem ze gameplay tej gry jest taki wysoki ze nawet na tym malotkim w porownaniu do 22ki monitorku gra sie zajefajniscie… monitor sobie kupisz za jakis czas a po co ci teraz skoro go dobrze nie wykorzystasz ^^ tak wiec nie zastanawiaj sie tylko kupuj DA:O naprawde warto pozdro

  4. @Dhurin, niby fakt, ale problem tkwi w tym ,że monitora używam nie tylko do gier ale również (a właściwie ostatnio to głównie) do grafiki komputerowej ;/

  5. Nie wiem, czy wiecie, ale w grze wspomniany jest Cormac. Według gry utworzył wojnę i pokonał upiory Wiedźmy z Głuszy 😀

  6. „Realistyczna walka”? W którym miejscu, exactly? Bo, niestety, ale nawet animacje wyciągania broni z pochew nie są realistyczne…|Naprawdę nastawiałem się na coś więcej, wyszło dokładnie to samo co w BG. Jedyna różnica to to, że już postacie nie stoją wyprostowane naprzeciw siebie, a jako-tako się poruszają.|Gra jest zupełnie OK, ale błagam, nie nazywajmy sekwencji walki „realistycznymi”…

  7. Mam tą grę od wczoraj i nie zauważyłem nic realistycznego w walce.

  8. @Reizen nie wiem zrobisz jak uwazasz myslalem ze chodzi ci czy poczekac i zagram na duzym ekranie czy grac na malym a ze mialem okazje grac na obu to odpisalem 🙂 lecz na moje rozumowanie lepiej kupic gre i poczekac z monitorem do nowego roku beda obnizki po swietach zeby sie pozbyc sprzetu z magazynow ^^ sama gra zajmie ci czas do swiat bo jest BARDZO dluga

  9. Dhurin,No fakt to będzie najdłuższa gra w tym roku. Mam nadzieję że po 50 godzinie gry nie odstawię jej na półkę

  10. Mi już minęła 50 godzina i nadal prę do przodu;] Sporo jeszcze zostało, tzn biorąc chociażby pod uwagę sam kodeks do przeczytania 🙂 ( taki leksykon jak w Mass Effect) Ogólnie świetnie się gra i oby Bioware kontynuował jak najdłużej Dragon Age i Mass Effect, ponieważ świetnie im te oba tytuły wypadły! Swoją drogą ocena 8+ jaka padła w cd-action jak dla mnie jest z pewnością za mała ;]

  11. Walki są po prostu kaskaderskie. Szczególnie te w przerywnikach – przyjemnie się ogląda. I to wszystko. Nie są realistyczne w sensie, że jakby ktoś walczył w taki sposób w średniowieczu… to by się zdziwił jak szybko padłby na mordę.

  12. Z tego co wiem to kampania Dragona ma zając jakieś 80-90h. |Jak trzeba będzie to wysiedzę 200h a co. 🙂

  13. ahhh… szkoda że nie mojego kompa :/

  14. To jest piękne 🙂 . Ja nadal czekam na swoją EK 🙁 . Mam nadzieję, że będzie jeszcze w tym tygodniu.

  15. „będzie jeszcze w tym tygodniu” Damianuss, przecież już jest

  16. @Damianuss ja również czekam na EK, strasznie d… z tym dali. Wie ktoś może czy EK trafi do piątku do Empików?

  17. aha dobra xd sry za pomyłke nie przeczytałem

  18. @Kufel – światy ME i DAO są fajne, bo są totalnymi zrzynkami ze światów SW i FR, przy czym DAO to taka wypadkowa między FR i SW. Przyjrzyj się tym settingom i, z ręką na sercu, wskaż 10 różnic…:)

  19. Mi się w ogóle cały ten Dragon Age średnio podoba. Przede wszystkim przez nieco chaotyczną walkę. W aktywnej pauzie nie da się ustawić więcej niż jedną akcję, więc trzeba co chwila ją aktywować co zabija całą dynamikę walki. A w taktykach można ustawić zdecydowanie zbyt mało akcji! Mam nadzieję, że kiedy będą wyższe poziomy i liczba wyżej wymienionych akcji wzrośnie będzie lepiej…

  20. Nie wzrośnie. Jest limit „kolejki” na jedną akcję i tyle. Nie jestem w stanie tego zrozumieć, ale to pewnie „ukłon” w stronę „hardkorowych cRPG sprzed lat”. Może jakieś patche to poprawią.

  21. Kobriks, a widziałeś walkę niechaotyczną? Dla mnie to zaleta, trzeba cały czas się pilnować. Co do limitu kolejki na akcję, chodzi chyba o to by jej za mocno nie zautomatyzować. Przy braku limitu gracze z pewną dozą doświadczenia i umiejętności mogliby walkę całkowicie uskryptowić, a co za tym idzie – zminimalizować lub wręcz usunąć potrzebę swego uczestnictwa w bitwach. Zreszta w weekend sam się przekonam, bo gra już czeka, tylko sprzętu nie ma…

  22. ten od 5:23 weyglada jak szarancza z GoW zrezta wiekszosc z nich ma podbne geby do szaranczy a no i magami pewnie tak widowiskowo wibjajaco nie jest ;] co inego rozwalic komus glowe z tarczy a co innego z daleka jakas bylskawica bzzzyyy i pada 🙂 )

  23. @Alaknar – A jaka gra czy film teraz nie jest podobna do jakieś innej?;] Tak czy inaczej nie ingeruję, ile inspiracji czerpali twórcy z innych produkcji, ważne, że udało im się stworzyć wciągający świat, w którym chce się po prostu być. Czytałem gdzieś, i chyba nawet na forum cda, że świat Mass Effect jest bardzo podobny do jakiegoś innego, ale jak napisałem, ważne dla mnie, że to właśnie ta gra zapadła mi w pamięć i zagram w nią jeszcze nie jeden raz;] ( A skrót FR do czego się odnosi?:) )

  24. @Alaknar, branie przykład z najlepszych (chodzi mi o te zrzynki ze swiatow SW i FR) to chyba nie grzech 😉

  25. Kto nie lubi niech nie gra…ja sobie zagram tylko na karte czekam.Pozdro

  26. Miałem. Widziałem. Grałem.|I co? I chyba nie będą miał zbyt dużo wolnego czasu przez najbliższe kilka tygodni 🙂 Mam jedynie problem z zalogowaniem się na moje konto EA…

  27. OOOkapitanspecuOOO 6 stycznia 2010 o 17:39

    Ale uczucie, że wali się mieczem w przeciwnika – jest zerowe.

Dodaj komentarz