Oozi: Earth Adventure – polska odpowiedź na Raymana

O grze Oozi: Earth Adventure rozmawiamy z Andrzejem Pasińskim z zespołu, który pracuje nad tą produkcją.
CDAction.pl: Opowiedz więcej o projekcie Oozi: Earth Adventure. Co to za gra? Do kogo jest kierowana? Jakie były wasze inspiracje?
Andrzej Pasiński: Oozi: Earth Adventure to klasyczna platformówka 2D. Gra opowiada historię Ooziego – międzygalaktycznego kuriera który dzięki niefortunnemu wypadkowi gubi ładunek drogocennych kosmicznych kryształów. Bohater budzi się na dziwnej podejrzanej planecie zwanej Ziemią i musi odzyskać swoją własność. W samej grze jak to w platformówce – dużo skakania po platformach, zbierania „znajdziek” i skakania wrogom po głowach. Tworząc grę inspirowaliśmy się oczywiście wcześniejszymi grami tego gatunku, więc
jest ona kierowana jest przede wszystkim do fanów tego typu gier.
Ile osób pracuje nad tym projektem, jak zaawansowane są obecnie prace?
Projekt powstaje aktualnie w trzy osobowym składzie. Większość oprawy gry (grafika,animacje) są już gotowe. Aktualnie pracujemy nad tworzeniem leveli i dopracowywaniem mechaniki gry. Ukończenie prac planowane jest na pierwszy kwartał 2010.
Patrząc na grafiki Oozi to gra dla dzieci. Czy tak jest w istocie?
I tak i nie. Sama stylizacja graficzna jest jak najbardziej kreskówkowa i z pewnością dzieciom powinna się spodobać. Jednak jako target gry zakładamy nie tylko dzieci. Celujemy bardziej w fanów złotej ery platformówek 2D – czyli wszystkim tych którzy zagrywali się na Amidze, SuperNintendo czy innych starszych sprzętach w tego typu gry. Zresztą wystarczy popatrzeć na fenomen gier Nintendo z pewnym hydraulikiem w roli głównej. Mimo dość infantylnej oprawy gry te skierowane są właściwie do wszystkim graczy bez względu na wiek. Podobny efekt chcemy uzyskać z Oozim.
Trochę o biznesie
Na jakie platformy trafi gotowa produkcja? Jak zaawansowane są rozmowy z dystrybutorami?
Gra powstaje w pierwszej kolejności z myślą o PC – planowana jest dystrybucja przez różnego typu portale dystrybucji cyfrowej pokroju STEAM’a. Przyszłościowo chcielibyśmy wejść z grą na konsole – chociażby w postaci gry na Xbox Live Indie Game. Czas pokaże co z tego uda nam się osiągnąć. Aktualnie skupiamy się nad samym projektem – na rozmowy z wydawcami/dystrybutorami przyjdzie odpowiedni czas.
Miejsce dla takich gier jest teraz na Steamie, na Xbox Live, na PlayStation Network, na iPhone’ach. Co o tym myślisz?Długo mówiło się, że gry staną się megaprodukcjami z wielkimi budżetami, ale dzięki tym usługom okazuje się że wraca „bedroom coding” czyli kodowanie gier przez niewielkie zespoły…
Myślę że zawsze będzie miejsce na małe niezależne produkcje. Aktualnie dzięki wymienionym przez Ciebie usługom o tego typu grach jest coraz głośniej – i bardzo dobrze, bo część z nich to naprawdę bardzo interesujące produkcje. Wystarczy popatrzeć jaki oddźwięk wywarły takie produkcje jak Braid czy też World of Goo. A przecież takich perełek w świecie gier niezależnych jest więcej. Jak ktoś ma ciekawy pomysł na grę to niekoniecznie potrzebuje sztabu ludzi i technologii za miliony dolarów aby zachwycić graczy. To tak jak w branży filmowej. Jest miejsce zarówno na megaproducje Jerry’ego Bruckheimer’a (olśniewające rozmachem i efektami, ale niekoniecznie ambitne), jak i filmy takie jak „Clerks” Kevina Smith’a (zrobione za małe pieniądze perełki).
Jeszcze o platformówkach
Oozi to platformówka. Lubicie ten gatunek? Jakie gry z niego są ulubionymi produkcjami zespołu? Zrobilibyście ranking np. 5 najlepszych?
Oczywiście że lubimy platformówki – inaczej nie zaczynalibyśmy tego projektu. Moją przygodę z grami zaczynałem między innymi na platformówkach i dlatego trochę żałuję że tak mało jest tego typu gier obecnie. W obecnych czasach za dużo jest gier z napakowanymi wielkimi facetami z wielkimi spluwami, a za mało gier z ciekawą stylizacją graficzną. A właśnie dzięki stylizacji graficznej tak bardzo polubiłem ten gatunek gier.
Co do rankingu 5 najlepszych gier platformowych to będzie ciężko, ale spróbujemy. Z racji że Oozi to platformówka 2d będzie to ranking właśnie tego typu platformówek – kolejność nie ma większego znaczenia.
Rayman – wspaniała grafika i animacja. Była to gra którą zachwycałem się jeszcze gdy nie posiadałem własnego komputera PC – wizyty u kolegów były wówczas częste :D. W sumie Rayman kapitalnie odnalazł się w trzecim wymiarze. Dwie kolejne części Raymana to znakomite platformówki 3D i tylko szkoda że Ubisoft zamiast stworzyć kolejnego znakomitego Raymana jako action-adventure robi zamiast niego kolejne wersje Kórlików (całkiem sympatycznych – ale to już zupełnie inna gra). Inna sprawa że twórcą Raymana jest Michel Ancel – designer którego bardzo cenię i czekam na jego kolejne gry (Beyond Good & Evil 2!!!)
Earthworm Jim – humor, humor i jeszcze raz humor. Profesjonalne animacje i zakręcona oprawa graficzna a Jim jako postać jest niesamowity. Z wielkimi nadziejami czekam na zapowiedzianą nową grę z Jimem w roli głównej, tym bardziej iż ma być to gra 2D.
Yoshi’s Island – nie sposób w rankingu nie wymienić jakiejś gry z cyklu Mario. Mnie osobiście najbardziej przypadła właśnie ta część, choć co prawda główna rolę w grze przypada sympatycznemu smokowi Yoshi. Gra jak w sumie prawie każda z hydraulikiem powala różnorodnością gameplay’u. No i ta grafika stylizowana na dziecięce malunki – coś pięknego.
DonkeyKong Country – firma Rare w najwyższej formie. Choć aktualnie nie za bardzo cenię sobie grafikę pre-renderowaną (preferuję ręcznie rysowaną) to w momencie pojawienia się gra ta powalała wykonaniem. Do tego wystarczy dodać znakomitą grywalność i mamy wzorcową platformówkę.
Mayhem in Monsterland – gra ta to nieoficjalna trzecia część cyklu Creatures z komputera Commodore 64. Cykl ten to moim zdaniem najlepsze platformówki na ten sprzęt, a że C64 był moim pierwszym komputerem to darzę go specjalnymi względami. Sama gra zresztą jak na możliwości sprzętu była niesamowita – moim zdaniem dorównywała podobnym produkcją na Amigę. Na Commodore było więcej znakomitych platformówek (Rick Dangerous, Giana Sisters itp) jednak właśnie Mayhem wywarł na mnie największe wrażenie.
Więcej o grze Oozi: Earth Adventure przeczytać można na devblogu twórców, który znajduje się pod adresem: http://oozi-game.blogspot.com/. A screeny z niej są w naszej GALERII.
Czytaj dalej
22 odpowiedzi do “Oozi: Earth Adventure – polska odpowiedź na Raymana”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Poza Wiedźminem II i Dead Island w Polsce powstaje obecnie jeszcze co najmniej kilka innych gier. Jedną z nich jest Oozi: Earth Adventure nasza „odpowiedź na Raymana”.
nic nie zastąpi mi raymana;P
Do boju Polacy! 😛
Autorzy muszą wiedzieć, że Rayman jest niezniszczalny, choć takich jak Oozi jest teraz bardzo mało. Oby im się udało.
Polacy górą! mam nadzieję że wyjdzie coś z tego projekty.
„tylko szkoda że Ubisoft zamiast stworzyć kolejnego znakomitego Raymana jako action-adventure robi zamiast niego kolejne wersje Kórlików (całkiem sympatycznych – ale to już zupełnie inna gra)”True
Życzę powodzenia 😀 |Zapowiada się ciekawie.
racja za dużo królików a za mało raymana czyli głupie króliki pokonały raymana:(
POWODZENIA ŻYCZĘ WSZYSTKIM TWÓRCOM GIER NA PC, A SZCZEGÓLNIE TYM Z POLSKI.
Dajcie czaaaaduuuuu! 🙂
Ciekawe. Bardzo fajne, lubie platformówki. Mam nadzieję że będzie sukcesem, że następna część będzie w 3D (nieźle wybiegam w przyszłoś). Niemniej powodzenia
Na screenach wygląda zarąbiście. Trochę Raymanowato, a ja kocham klimat Raymana.
For the glory ! I jeszcze dalej ! (chyba mi się coś pochrzaniło : p )
Na screenach wygląda jak baaaardzo wczesna wersja Raymana 2, kiedy był jeszcze w 2D. Wygląda całkiem sympatycznie. 😉 Poza tym wielka szkoda, że Ubi przestało tworzyć dalsze gry z serii i przerzucili się na Kórliki. Nextgenowy Rayman to byłby murowany hit. Marzy mi się jakiś remake….
Wielu graczy zapewne chciałoby zagrać w kolejną część Raymana. Ja się do nich zaliczam. Mam nadzieję, że po Rabbids Go Home Ubisoft zajmie się tworzeniem porządnej platformówki. Kórliki mnie irytują ze względu na to, że są tylko i wyłącznie zbiorkiem minigierek. Poza tym nie mają tego czegoś, co postać Raymana.Póki co, chętnie nabyłabym tą polską produkcję (oczywiście, jeżeli będzie tego warta)!
No grafiką wrócili do gier np. z pegazusa (tylko tu rozdzielczość większa, więcej szczegółów itp). Mogli by zrobić grę Tiny toon czy jakoś tak na PC. A to będzie bardzo dobra gra, bo robiona przez polaków, a polak potrafi. Udowodnili to przy wiedźminie. Pewnie będzie lepsze niż np gta 4 (a o to nie trudno).
Ja bym chciał mieć taki program do robienia postaci jak oni :]
nic nie zastąpi starego dobrego raymana… nawet najlepsza polska produkcja która była by tak samo dobra jak wiedźmin
Ta gra wygląda okropnie! Na komórkach jest lepsza grafa! Dajcie spokój już się nie robi takich gier, nie lubię platformówek 2D (A 3D i owszem) W tą nie zagram, choć przyznać trzeba, że bohater sympatyczny, ale to chyba trochę za mało…
To miało być odpowiedzią na raymana?! Posikałem się ze śmiechu!
Eh Rayman… moje dzieciństwo. Tylko czekać aż wyjdzie Rayman: Orgins 😀 . Nic nie pobije Raymana, NIC.
Ale w tego Ooziego chętnie zagram 😀 .