Avatar Machine: Czyli sprawdź sam, jak to jest być postacią z gry

Avatar Machine: Czyli sprawdź sam, jak to jest być postacią z gry
Marc Owens to angielski artysta, który eksperymentuje z różnymi formami wyrazu - w tym także z grami. Jedno z jego dzieł, to Avatar Machine, urządzenie montowane na plecach, które pozwala poczuć się, jak postać z gry. Między innymi dlatego, że zmienia widok na TPP...

Avatar Machine to zestaw kamer zawieszonych za użytkownikiem i gogle, które zakłada on na głowę. Pokazują one świat zewnętrzny zarejestrowany przy użyciu kamer, oraz avatara znajdującego się w tym samym miejscu, co osoba korzystająca z maszyny. W efekcie można się przejść po prawdziwym świecie, mając wrażenie, że obserwuje się go z perspektywy trzeciej osoby.

Jak to wygląda? Tak:

Więcej na ten temat przeczytać można na OFICJALNEJ STRONIE ARTYSTY, a jako ciekawostkę, obejrzyjcie jeszcze testy prototypu, które odbywały się w Tokio:

29 odpowiedzi do “Avatar Machine: Czyli sprawdź sam, jak to jest być postacią z gry”

  1. Dziękuje ale nie skorzystam.

  2. Ja także dziękuje wolę zostać w świecie realnym a to co pokazują mam w grach.

  3. Teeeż tak chcem ='(

  4. ciekawe… ale chyba bym puścił pawia jakby mi tak miał obraz kołysać cały czas przed oczami ;x

  5. Kamerka powinna być wyżej no i mieć funkcje przechodzenia nad ramiona 🙂

  6. i przycisk „q” żeby szybko do ścian przylegać.

  7. wreszcie prawdziwa realistyczna grafika xD

  8. Gieromaniak24 5 grudnia 2009 o 18:19

    Dwadzieścia ciekawych lokacji, genialny system walki i charyzmatyczny główny bohater, tylko brak dynamicznej kamery;]

  9. Hmmm… ciekawy projekt. 🙂

  10. Nie pokazano jak wygląda walka :<

  11. 1. filmik muzyka z WoW i gothiców co za plagiat.

  12. Orthomyxovirus 5 grudnia 2009 o 19:25

    mógł się bardziej postarać i pobawić z ARem, to było by coś

  13. Niezłe! Chętnie bym sobie w czymś takim połaził, gorzej gdybym znalazł jakiś miecz/nóż/wiatrówkę/pistolet na kulki czy coś w ten deseń…

  14. grafika mao realistyczna 😉

  15. adax99|”grafika mao realistyczna 😉 „|o żesz mnie rozwalił!!!!|jakim cudem chcesz zrobić realistyczne naśladowanie gry w realnym otoczeniu?? hahaha dobre to było!!!!

  16. fajnie jakby było coś takiego tylko że twoją postacią jest Nero albo Dante:)(MUST HAVE)mniam!

  17. Eee, a ten miecz, czapka i zbroja tego gostka jest zrobiona komputerowo?

  18. Co za fatalne położenie kamery! W okolicy 1:40 – 2:00 (tam gdzie koleś jest na ulicy) To możnaby zginąć niezuważywszy samochodu!Poza tym z założenia gry mają dążyć do realizmu, a nie realizm do gier…Poza tym mnie jako fana strzelanek zadowala mój FPP 😉

  19. Fajnie to wygląda, lecz nie widać tego co jest z przodu, ale co oczekiwać od gościa który nie ma na to funduszy…

  20. Bardzo ciekawy pomysł, choć technicznie jakby nie do końca. Pierwszy filmik przywodzi na myśl bagienne ziele z gothica – te kąty widzenia 😛 |@DDragon – To była ironia, jakbyś nie zauważył 😉

  21. Ostre ale nie wiem czy nie puścił bym pawia.

  22. Miecz w lewej ręce? Muza jest z WoWa 😉 …|Ale ogólnie nie powala…

  23. Arthur030393 6 grudnia 2009 o 11:09

    Wyobraźcie sobie co by było gdyby to zaczęli masowo sprzedawać, ile kasiory by z tego mieli producenci, co najważniejsze. Jak ludzie fajnie mogli by spędzić czas, bawiąc się tak. Mogli by się poczuć jak w grze i w ogóle, a jak by wykonali to lepiej technicznie to już w ogóle….pozostaje tylko sprawa taka. Że z pewnością znalazło by się kilku idiotów którzy by myśleli że rzeczywiście są w grze, i nagle by się okazało że idzie taki idiota i tępi ludzi nożem lepiej niż w Gothic’u…:/

  24. CobraCommander 6 grudnia 2009 o 11:15

    Wirtułana rzeczywistość się kłania 😛

  25. Obciachowy kombinezon, najnudniejsza gra świata :/

  26. Hmm… a można dzięki temu robić save’y ???

  27. Kamerka powinna być nieco wyżej i dalej, bo tak zupełnie nie widzi niczego przed sobą. Montowanie na sztywno też nie ułatwia sprawy – powinien być jakiś sprężysty przegub, który amortyzowałby wstrząsy (teraz wiadomo czemu koleś tak dziwnie chodzi) i powodował trochę opóźnienia w obracaniu perspektywy. Jakby się uprzeć to można by było zbudować wersję z możliwością chodzenia na boki bez zmiany punktu widzenia (jak w np Tomb Riderze). Pomysł fajny ale nie wyobrażam sobie kilkunastu wariatów zderzających się

  28. ze wszystkim, co stoi im na drodze. Pół biedy jeśli tylko na chodniku…

  29. A ja lubię FPS y. I nie muszę bawić się w specjalny sprzęt. xD

Dodaj komentarz