Często komentowane 21 Komentarze

Muszą po tym boleć oczy. Eye Gaze pozwala grać w World of Goo korzystając z gałek… ocznych

Muszą po tym boleć oczy. Eye Gaze pozwala grać w World of Goo korzystając z gałek… ocznych
Gałki trzeba jeszcze wesprzeć jednym palcem, służącym do przyciskania przycisku odpowiedzialnego za umieszczanie "glutów" na ekranie, ale technologia - mniej więcej - działa.

Co prawda na jej praktyczne wprowadzenie do gier trzeba jeszcze poczekać – i to długo – ale nie trudno wyobrazić sobie, że za jakiś czas grać (może nie w symulatory lotu…) grać będą mogli wszyscy, nawet np. przykute do łóżka osoby sparaliżowane.

Oto technologia Eye Gaze w akcji (w World of Goo) na CES 2010:

§

A to już oficjalna reklamówka tej technologii opublikowana przez producenta tego systemu:

21 odpowiedzi do “Muszą po tym boleć oczy. Eye Gaze pozwala grać w World of Goo korzystając z gałek… ocznych”

  1. Gałki trzeba jeszcze wesprzeć jednym palcem, służącym do przyciskania przycisku odpowiedzialnego za umieszczanie „glutów” na ekranie, ale technologia – mniej więcej – działa.

  2. Jestem ciekaw jak to sie tyczy osób w okularach ;<

  3. @igla przeciez na pierwszym filmiku dzieciak w okularach testuje o0

  4. a zezowaci ? ^^

  5. a co z wymuszonymi mrugnięciami okiem? przecież nad tym w pełni sie nie da zapanować. co będzie jeśli przez przypadek mrugnę nad przyciskiem „Destroy Earth” 😉

  6. Fajnie się w to musi grać w FPS’y. Bo żeby strzelić trzeba pewnie mrugnąć okiem, a żeby wypuścić całą serię strzałów to pewnie trzeba całkiem zamknąć oczy, zapominając o celowaniu. Pewnie trzeba będzie mieć „oczy szeroko zamknięte” żeby jakoś to szło.

  7. Podoba mi się naprawdę 😛

  8. Dla mnie beznadzieja. Już lepszy pomysł z Natalem i poruszaniem się i mówieniem

  9. saders-Faktycznie lepszy jest Natal(wg mnie)!

  10. deoomen – pewnie jest to zaprogramowane, źe przez jakiś czas musisz trzymać to oko mrugnięte (czy tam zamknięte ;p) np. 0,7 lub trochę więcej sek. – bo te niekontrolowane są przecież szybkieAmdor – raczej nie jest to przewidziane dla zezowatych ;p może, że będzie jakieś ustawienie, gdzie ci powie, żebyś patrzył na jakiś punkt i on „skanuje” w jaki położeniu są twoje oczy, choć pewnie jednak pierwsza opcja ;p

  11. Natal jest lepszy. Co Do Eye Gaze – wyobraźcie sobie takiego FPSa. W misji szpiegowskiej nie można strzelać. No i jak można nie mrugać oczami przez 20 minut ???

  12. KB1 nawet nie chce sobie wyobrażać ile ty grasz na kompie jak przez 20 min nie umiesz wytrzymać bez mrugania

  13. @BrOw4r tam na pierwszym filmiku mówią że steruje oczami a gluta przypina klawiaturą

  14. Porażka, ale jak im sie chce to niech nad tym pracuja. Moze kiedys wyjdzie z tym jakis bajer 😛

  15. eee tam, bajer ;d|ale rzut okiem nabiera owego znaczenia ;]

  16. A jeśli na ekranie się pojawi parę skromnie odzianych pań lub z dużym biustem. Uffff to chyba będzie poziom HARD ;D|Dobra by była gra, bieg przez plansze nie patrząc na nagie obok panie.|Dla mężczyzn to chyba misja nie do wykonania ;P

  17. Ja bym chciał bardzo zobaczyć World of Goo na coverze!

  18. ciekawe, ale nic z tego nie bedzie…

  19. @venril ja kupiłem world of goo jak sprzedawali za 0,1$

  20. kurcze pilot na oczy, tego mi trzeba 😀 w koncu nie bede musiał pol dnia szukać pilota zeby cos poogladać

  21. Hura mogę zostać jeszcze większym no life’m nie muszę się ruszać by przełączać kanał. |A tak serio co z sytuacjami jeśli w FPS’ie na chwilę obczajamy HUD, radar czy cokolwiek co nie wymaga od nas gapienia się w punkt na wprost postaci. Przy założeniu że chcemy mieć takie ustawienie bo przy okazji lookania na HUD patrzymy kątem oka czy ktoś nie wyskakuje nam z rogu. I tak może być w każdej innej grze, nie tylko w FPS’ie. Ciekawe jak to rozwiążą.

Dodaj komentarz