Crysis 2 – spora dawka (częściowo nowych) informacji

Fabuła Crysisa 2 będzie toczyć się w trzy lata po wydarzeniach z pierwowzoru. Jak już wiemy, kosmici na celownik obrali sobie największe miasta świata – łupem obcych padły już Londyn i Tokio, zaś następny w kolejce jest Nowy Jork, w którym spędzimy najwięcej czasu gry. Nie jest wykluczone, że lista lokacji na tym się nie zamknie.
Samo „Wielkie Jabłko” będzie niestety sprawiać wrażenie opustoszałego (zabraknie więc jego mieszkańców). Twórcy obiecują, że w grze pojawią się charakterystyczne dla tego miasta budynki i lokacje – m.in. Manhattan i znajdujący się na nim Times Square . Jak zdradził w rozmowie z magazynem Edge Cevat Yerli, prezes Crytek, wygląd metropolii inspirowany był takimi filmami, jak „Jestem legendą” i „Pojutrze” – oba obrazy prezentowały własną, odmienną wizję tego amerykańskiego miasta. Autorzy obiecują, że przedstawiony w ich najnowszym dziele Nowy Jork będzie jednak nimi inspirowany, ale jeszcze bardziej odmienny – niepodobny do tego, co widzieliśmy dotąd w jakimkolwiek filmie, czy grze.
Choć Crytek chwali się, że jego dzieło cechować się będzie sporym stopniem interakcji, rzeczywistość jest jednak mniej różowa – większości budynków nie będzie można zrównać z ziemią, ani tym bardziej do nich wejść. §
Rozgrywka w Crysis 2 będzie, w porównaniu do „jedynki”, bardziej liniowa. Równoważyć mają to możliwości, jakie daje Nowy Jork oraz jego wysokie budynki – dzięki kombinezonowi Nanosuit będziemy mogli wspiąć się na ich szczyty i spróbować walki w pionie, co ma nam dać poczucie dużej swobody.
Nowy kombinezon prócz wspomnianego niedawno trybu taktycznego wyposażony będzie również w tryb pancerza (zwiększona odporność) i infiltracji (namiastka dawnego kamuflażu, pozwalająca dostrzec przeciwników zza ścian). Wszystkie te opcje przydadzą się podczas walki, bowiem na naszej drodze staną nie tylko kosmici, ale także doskonale wyposażeni żołnierze z jednostki operacyjnej Crynetu, organizacji, która stworzyła kombinezony Nanosuit (studio nie wyjaśnia jeszcze dlaczego oddziału Crynetu chcą zabić bohatera). Będziemy też musieli uważać na przedstawicieli trzeciej, nieujawnionej jeszcze frakcji (ale na pewno nie będą to Koreańczycy). Same walki toczone będą zarówno w dzień, jak i w nocy, gdyż w Crysisie 2 pojawi się cykl zmian dobowych. Ponadto w zależności od tego, czy zbliżać się będą do nas przeciwnicy organiczni lub mechaniczni, nasze cele nabierać będą innych barw (np. maszyny oznaczone będą czerwono-żółtym kolorem).
Co ważne, opowiedziana historia będzie przystępna także dla tych, którzy nie mieli styczności z „jedynką”, choć z pewnością znajomość pierwowzoru pozwoli lepiej zrozumieć przedstawione w Crysisie 2 wydarzenia. Gra powinna starczyć na około 15-20 godzin rozgrywki (oczywiście w „singlu”), co jak na współczesnego FPS-a jest całkiem niezłym (czytaj: długim) wynikiem. Fani nie powinni obawiać się o kwestię sterowania – choć gra powstaje równolegle na PC i konsole, Crytek zarzeka się, że jest stanie przystosować sterowanie adekwatne dla każdej z platform.
I na koniec – pojawi się edytor! Dzięki temu fani będą mogli tworzyć własne mody do Crysisa 2. O ile tylko opanują CryEngine 3…
Czytaj dalej
49 odpowiedzi do “Crysis 2 – spora dawka (częściowo nowych) informacji”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Crysis 2 będzie dobrą gra. to akurat pewne.|Pytanie czy bardzo , czy tylko.
a ja chciałem pobawić się ludźmi….:P
Już to widze. Będa lepsze amatorskie gry na CryEngin3 niż na nowych silnikach xD
no no jak na coś zupełnie innego to się zapowiada ciekawie 😀
Cienizna,zwykły FPS.
Edytor, to nic nowego, w Jedynce też był, o ile się nie mylę, to kiedyś nawet z demem dostałem xD
Jedynka mi się podobała. Ciekawy jestem, co przyniesie dwójka. Mam nadzieję, że coś ponad ukazywania możliwości silnika graficznego.
„choć gra powstaje równolegle na PC i konsole” Mam nadzieję, że nie ograniczą nowej grafiki tylko dlatego, że gra wychodzi również na konsole. Zresztą opisana rozgrywka wydaję się jak na razie nudna.
Nie mogę się doczekać.
Ciekawe jakie wymagania będą 😀
A ja się tak zastanawiam – czy zmniejszenie ilości trybów z 5 do 4 ma coś wspólnego np. z krzyżakiem na padach? – bo dzięki temu konsolowcom na pewno by się łatwiej wybierało… a i jeszcze jedno broni na PC’cie w „jedynce” można było nosić 5 (jeśli liczyć ręce i rakietnice, dobrze mówię?), to teraz też będzie ograniczenie do 4? (w ten sposób najłatwiej byłoby ograniczyć karabiny z 2 do 1)
Lipa ze nie da sie zniszczyc tych wielkich budynków.. Wielka szkoda:(
Ta gra będzie beznadziejna… Jeszcze bardziej liniowa niż Crysis? Przecież jedynka była wbrew pozorom niesamowicie liniowa. Brak niszczenia budynków? No dajcie spokój.. W dodatku pewnie 90% graczy będzie mogło zagrać dopiero za 5-10 lat… hm… Nie lubię Cryteka.
Najważniejsze, żeby fabuła była wciągająca.
Powiem to jeszcze raz – szykuje się hit
Walka w mieście? Ale nuda. To nie będzie to samo co w dżungli gdzie mapa była rozległa. więc po co cloak skoro nie ma gdzie się kryć i po co. Zwykła rzeź gdzie się strzela do wszystkiego co się rusza!
chyba shit
Tja…jedynkę tez tak przedstawiali, i wszyscy wiemy co wyszło… A zmienny cykl dnia i nocy to już w FarCry miał być:P
Ja się zastanawiam w jaki sposób będzie można wejść na szczyt wierzowca… Wspinaczka po pionowej ścianie, schody, a może winda i w niej nastrojowa muzyczka. Potem co? wlaka na dachu i schodzenie schodami lub windą? Co do samego Crysis’a to uważam że będzie dobrą grą, tylko szkoda że akcja nie będzie się rozgrywać na wyspie po wydarzeniach z jedynki. Na koniec tryby… dostrzeganie przeciwników przez ściany-beznadziejny pomysł, może jescze będziemy mogli zabijać wzrokiem, albo strzelać laserem z [beeep] 😀
w far cry nie było zmiennego cyklu dnia i nocy tylko poziomy z dniem i nocą a to różnica
bla bla bla koniec gry to pewnie będzie wysadzenie nowego jorku za pomocą jakiejś mini atomówki
Nie będzie rewolucji ale crytek zawsze nas czymś zachwycal.Grę zostawiam na dokładkę jak się nie najem głównym:)
Mają jeszcze dużo do zrobienia…
mam nadzieje że to będzie dobra gra przynajmniej nie gorsz od jedynki
Niezapominajcie że w Nowym Jorku jest Central Park. Możliwe że tam kosmici się udomowią^^
Crysis był grą, gdzie jedni bardzo chwalili, a drudzy widzieli tylko przeciętnego FPS’a z dobrą grafiką. Ja należę do tej pierwszej grupy. I mam nadzieję, że Crysis 2 dostarczy mi również dużo [albo i więcej ;] zabawy ^^
Mogłoby się to dziać w Wielkiej Brytanii tam mają przecież masę parków
Crysis 2 przyniesie mase dobrej zabawy ze wzglendu na fabue i poziom jakości [grafika] choć może być niepokojąca wolność związana z obszarami na których będziemy grać
bieganie schodami na empire state building mogło by być fajne…. niech zrobią coś takiego 🙂
Ciekawe czy go xbox 360 pociągnie xD
@Kulas|Zrobią, to będzie chwyt na przedłużenie rozgrywki 😀
CryEngine 3?? Jezu… jaki komputer to uciągnie?
Jedynka nadal mi się podoba, ale czytając te informacji, już widzę, że fabuła leży. Skąd nagle obcy mieli tyle sił i jednostek, by zacząć podbój świata? W górze, w której był ich statek/baza, trochę ich było, ale nie tyle, by zaraz podbijać świat. Zwłaszcza, że trochę ich wytępiliśmy na wyspie. Może przybyli nowi z kosmosu? Na razie scenarzyści dali [beeep]…
Obawiam się, że to będzie jedynie efektowna pokazówka engine’u. W sumie oryginalny „krysiek” też nią był, ale parę pomysłów było w dechę.
Może coś z tego być 🙂 Przejrzę artykuł w EDGE’u [jedno z nielicznych zagranicznych czasopism o tematyce komputerowej, które znalazłem w Polsce…]
Hej, zmieniliście obrazek! 😉 |A na marginesie: Mam nadzieję, że będzie to lepszy crysis, z szybszą akcją, i sandboxowym światem…|…Takie GTA z nano-kombinezonem xD
Pewnie upodobnią to do prototype – Nowy York, chodzenie po budynkach – i w ten sposób mnie zniechęcą.
Fakt, ze nie bedzie mozna wejsc do kazdego budynku troche mnie odrzuca. A fakt, ze nie mozna ich niszczyc to juz w ogole… W koncu w jedynce najfajniej sie zabijalo koreanczykow przy pomocy fizyki. Uwielbialem urzyc na nich ich szopki itp. No i jeszcze to gadanie o zwiekszonej liniowosci – a wy tutaj piszecie o sandboxie…
Hm ciekawe czy autorom taka zmiana srodowiska wyjdzie na dobre bo realistyczne oddanie „miejskiej dzungli” proste nie jest.|BTW ciekawe kiedy beda jakies screeny z produkcji bo Crysis oprocz tego ze byl dobra gra byl takze swietnym pokazem umiejetnosci grafikow i oczekuje tego samego po czesci 2.
WAIT o co chodzi z tą fabułą?|Jeżeli dobrze pamiętam zakończenie jedynki mówiło jasno,że wrócimy na wyspę skutą lodem(Prorok wziął gun obcych i poleciał na wyspę przed finałowym starciem,po pokonaniu statku w outrze widzimy jak Psychol razem z Helleną i Nomadem wracają na tę wyspę) ocb?
Dokładnie, (bezczelne) zakończenie jedynki mówiło jasno, że wrócimy na wyspę.
te piec rzeczy to pewnie bedzie|grafika|inteligencja postaaci|banalnosc(nanosuit 2)|dubbing|filmiki przerywnikowe
Edytor? CryEngine 3? To będzie suuuuuuuuuper 😀
ezio47 jak nic nie zwalą to noże być nawet trudniej(czyt. fajniej) z tym nowszym skafandrem ale pożyjemy zobaczymy podobno odwiedzimy jeszcze jakiś statek obcych a tak w ogóle ciekawe co z Prorokiem
CryEngine w mieście…to nie ma prawa być ładniejsze niż plaże i lodowa wyspa z Crysisa
rider100 moze tak napewno bedzie fajna tak jak jedynka assassins creed tez byl banalny ale fajny tylko troche nudny banalnosc z zabawy troche odbiera
Bah, miasto. Ale i tak chętnie tą grę zobaczę. Alę rymuję. ^^
Mam nadzieję, że nie będzie tylko miasta. Bardzo mi się podobało niszczenie drzew chodzenie po dżungli itp.
A ja się ciesze, że akcja w mieście będzie 😛 . Zniszczony Manhattan będzie ładniejszy od drzewek 😀 .