20.02.2010
Często komentowane 28 Komentarze

Command & Conquer 4 bez dedykowanych serwerów i gry po LAN-ie

Command & Conquer 4 bez dedykowanych serwerów i gry po LAN-ie
Command & Conquer 4 jest grą w dużej mierze nastawionej na zabawę w sieci. Mimo to produkcja ta nie będzie wspierała serwerów dedykowanych ani rozgrywki po LAN-ie. Leo, why?

Sam Bass, główny projektant gry, w rozmowie z serwisem Destructoid wyjaśnił, że decyzja ta została podjęta ze względu na to, że Command & Conquer 4 wyposażony będzie w ogólny system, zbierający statystyki wszystkich graczy.

Będzie on obejmował kampanię single, tryb multi oraz skirmish, a wszystkie dane będą przechowywane na głównym serwerze” – tłumaczy. „Jeśli więc skorzystasz z innego komputera, czy to przyjaciela, w kafejce internetowej, czy gdziekolwiek, będziesz mógł zalogować się na swój profil, i będziesz mógł korzystać ze wszystkich odblokowanych przez siebię rzeczy. Wszystko oparte jest na naszych serwerach, co oznacza, że nie ma żadnego użytku z dedyków” – dodaje.

Zapewnia jednak, że szykowany przez EA system będzie dużo nowocześniejszy i solidniejszy od „poprzednich rozwiązań„. Ciekawe jakich? ;-)§

28 odpowiedzi do “Command & Conquer 4 bez dedykowanych serwerów i gry po LAN-ie”

  1. Command & Conquer 4 jest grą w dużej mierze nastawionej na zabawę w sieci. Mimo to jednak produkcja nie będzie wspierała serwerów dedykowanych ani rozgrywki po LAN-ie, o czym poinformowali twórcy.

  2. Ja się tylko dziwię, że nie dodali argumentu „LAN jest rozgrywką w intymnej atmosferze i nie pasuje do naszej idei otwartej rywalizacji graczy”… Jedyny powód wycinania dedyków to oszczędzanie na serwerach, a wycięcie LANu w ogóle nie ma najmniejszego gameplayowego sensu.

  3. neinnnnn

  4. W coraz więcej grach niema dedyków. MW@ niema, teraz to a BC2 ma dedyki?

  5. No to jestem ciekaw jak teraz się będą turnieje odbywać.

  6. I tak nie kupię. Ale ogólna tendencja wywalania LAN-u i dedyków jest niepokojąca. Już nawet w SC2 nie będzie LAN-u. To gdzie w takim razie zostanie?

  7. Kolejna gra ktorej nie kupie i nie mam zamiaru grac bye bye

  8. „bez dedykowanych serwerów i gry po LAN-ie” ostatni coraz czesciej to słyszymy

  9. Mi się beta nawet podobała gra wymaga jeszcze sporo pracy |Arti1915 BC2 ma wsparcie dla dedyków

  10. @Arti – BC2 ma dedyki, ale jedynie takie, które wynajmujesz od serwisów hostingujących serwery (dobrze mówię? – jeśli nie to proszę mnie poprawić ;p)

  11. LoL o co cały hałas??Rozumiem lan jest potrzebny do turniejów ale dedyki w RTSsie??Jedynie taka potrzeba w wic była bo w większości RTSow nie ma dedyków tylko peer2peer(ja jak to się zwie).Nie widzę problemu.

  12. I tak nie gram na multi 😛

  13. Dedyków (o ile pamiętam) nie było już w BatlleNecie. A za brak rozgrywek LAN EA zostanie spalone na stosie 😉

  14. Professor00179 20 lutego 2010 o 20:21

    Fakt, ze nie ma LANu bardzo mnie nie martwi bo gry i tak bym nie kupil (ale na LAnie chetnie bym pogral w np. Starcrafta II). Brak dedykow nie jest zas takim wielkim minusem w przypadku gry strategicznej. Jesli chodzi o gry typu CoD – tam jest to wada bo gra nie ma spolecznosci. Spolecznosc w RTS, to nie spolecznosc serwerowa, a fanow gry ogolnie i moderow. I to by bylo na tyle. Bo przeciez (w przeciwienstwie do CoD/CS) nikt w strategie nie gra tylko po to by pogadac z kolegami.

  15. Professor00179 20 lutego 2010 o 20:24

    Szkoda tylko, ze kasowanie LANu staje sie takie popularne. Wczoraj przyjechal do mnie nowy komp (acz ze wzgledu na zepsuty procesor jeszcze sobie na nim nie pogram) i razem z bratem bardzo bym chcial sie zmierzyc w jakiejsc grze na LANie. Strategie zas to swietne do tego tytuly bo oferuja duze pole do manewru i maja swietne 1vs1.

  16. Brak dedyków Fps’ach idzie zrozumieć, ale w strategii?! Tu słyszę o poskach zdrowia okrentów w SH V, tu braku dedyków C&C 4. W usta się ciśnie „co to k**** jest?”

  17. o kurde 😀 okrętów* a nie okrentów* i paskach a nie „poskach”

  18. WE LIVES FOR KANE!!!

  19. LordzFc – akurat odwrotnie. brak dedyków w FPS to śmiech, dla RTS’ów wcale tak ważne nie są. Tutaj liczy się bardziej dobry system ladderowy.

  20. nie no dlaczego cały czas usuwają dedyki z gier, nie rozumiem tego co za różnica czy informacje o profilu są przetrzymywane na komputerze czy serwerze, potem serwer sie zawali i koniec zabawy. Geniealny pomysł

  21. Głupota według mnie. Nie powinni decydować za graczy co dla nich będzie dobre. Jeżeli ktoś chce grać z graczami o podobnych statystykach -> proszę bardzo, będzie automaching. Chcesz pograć na konkretnych serwerach? Proszę bardzo, udostępniamy Ci wyszukiwarkę wraz z podanym pingiem i liczbą gracz, a także mapą. Tak to powinno wyglądać. Nie wspominając o braku lana, który jest wyśmienitym wynalazkiem dla osób, które wolą pograć bardziej kameralnie.

  22. Jak gra państwem to bym twórców nazwał komunistami którzy zniszczą wolność wyboru i jesteś skazany jako obywatel na jeden poprawny wybór.

  23. Oby ten „NOWY SYSTEM” się sprawdził bo inaczej będzie kiepsko z C&C 4

  24. jakies kosmiczne czolgi co to ma byc komu sie to podoba ? … ta seria umrze wraz z ta czescia … ehh , jeszcze TW bylo ok , RA3 tez ale to juz przesadzili , zreszta byl juz chyba news ze caly team stracil prace. i tu wracam do GLUPIEGO MW2 ktory spieprzyl sprawe z trybem multi … inni mysla ze dlatego odniósł zwyciestwo, błędna interpretacja producentow… myślę że w tej sytuacji STARCRAFT2 będzie MEGA strategią 🙂 no chyba ze wyjdzie jakis niesamowity Age Of Empire 4 😉 bo 3 bardzo lubię.

  25. Professor00179 21 lutego 2010 o 12:02

    Rzeczywiscie zgadzam sie z tworcami pod jednym wzgledem – ta gra bedzie ostatnia czescia serii. Po tym co tutaj wyczyniaja tworcy po prostu nie bedzie sensu kontynuowac gry…

  26. Mi się nigdy seria Tyberian nie pdobała jedyny fajny Command to Generals to było naprawde fajne

  27. @Pointer669 Dołączam się do opinii, osobiście też wolę Generals. Szkoda tylko że na Windows 7 nie chce mi działać… gierka ponad czasowa 🙂

  28. Generals to nie jest wogole C&C, wiec po co wogole mowicie to w tym watku.

Dodaj komentarz