rek
08.03.2010
Często komentowane 32 Komentarze

Portal 2 – pierwsze informacje i obrazki!

Portal 2 – pierwsze informacje i obrazki!
Nie musieliśmy długo czekać. W sieci pojawiły się skany z najnowszego wydania magazynu Game Informer, w którym znalazł się artykuł poświęcony Portalowi 2. Są pierwsze obrazki i szczegóły!

Jeden z obrazków możecie zobaczyć wyżej. Wszystkie informacje prezentujemy zaś w punktach:

  • według Valve, pierwszy Portal był tylko eksperymentem, swoistym testem, który zdobył dużą popularność trochę wbrew oczekiwaniom twórców. Teraz producenci idą na całość i sequel będzie już „pełnoprawna grą” (co wyjaśniać może wysoką cenę gry, o czym pisaliśmy wczoraj);
  • akcja Portala 2 zostanie umiejscowiona setki lat po wydarzeniach z pierwowzoru;
  • fabuła powiązana będzie z niedawno zmodyfikowanym zakończeniem oryginału;
  • w trybie dla pojedynczego gracza wcielimy się w znaną z pierwowzoru Chell, której przeciwnikiem ponownie będzie system GlaDOS. Prawdopodobnie jej ciało zostało umieszczone w jakiejś komorze hibernacyjnej, dzięki czemu mogła ona przeżyć tyle lat;
  • w kampanii co-op, oddzielnej od trybu dla jednego gracza, przejmiemy kontrolę nad… dwoma dwunożnymi robotami;
  • w co-opie pojawi się możliwość grania na podzielonym ekranie (w przypadku wersji na X360). Będzie można także bawić się w trybie „PiP” (obraz w obrazie) w przypadku, gdy rozgrywka prowadzona będzie za pośrednictwem sieci (na przykład w edycji pecetowej);
  • znane z końcówki poprzedniej części rdzenie osobowości (latające białe kulki) posiadają swą własną osobowość. Można je spotkać w sekcjach kompleksu, które uważają za własne. Są zaniepokojone tym, że placówka popada w ruinę;
  • jedną z takich „kulek” będzie Wheatley – sztuczna inteligencja. Będzie on sojusznikiem Chell, jej przewodnikiem oraz wspomoże ją w niektórych zagadkach. To on wybudzi dziewczynę i zaproponuje jej wspólną ucieczkę;
  • generatory portali pozostaną nie zmienione;
  • fizyka będzie odgrywać większą rolę w zagadkach, jakie przyjdzie nam rozwiązać. Dzięki portalowi wytworzonemu przy tubie zasysającej, będzie ona mogła (tuba) przyciągnąć znajdujące się w innym pomieszczeniu działko strzelnicze;
  • Portalu 2 pojawi się nowy mechanizm rozgrywki (tzw. „malowanie”) w postaci różnych substancji, które zmieniają właściwości pokrytych nimi powierzchni. Na przykład farba pomarańczowa na posadzce spowoduje, że Chell wpadnie w poślizg i nabierze znacznej prędkości. Z kolei kolor niebieski sprawi, że nasza bohaterka będzie mogła odbić się od podłogi, jak od trampoliny. Korzystając z portali będzie można przenieść działanie tego „ficzeru” w inny obszar lokacji, co przydatne będzie w rozwiązywaniu niektórych zagadek;
  • w grze pojawią się tzw. „reflection cubes”, które ułatwią rozwiązanie zagadek opartych na laserach.
  • Portal 2 zapowiada się naprawdę ciekawie i wygląda na to, że rzeczywiście tym razem będziemy mieli do czynienia nie z małą gierką, która starcza na ledwie parę godzin, a z całkiem rozbudowaną produkcją. Która ukaże się na PC, X360 oraz… komputery klasy Mac.

    §

    32 odpowiedzi do “Portal 2 – pierwsze informacje i obrazki!”

    1. Długo nie musieliśmy czekać. W sieci pojawiły się skany z najnowszego wydania magazynu Game Informer, w którym znalazł się artykuł poświęcony Portalowi 2. Są pierwsze obrazki i szczegóły!

    2. Ktoś jeszcze używa Mac? Przecież na to gier prawie nie ma.

    3. Był taki freeware który opierał się w 100% na pomyśle z farbami. 'Delikatna’ zrzynka.

    4. Portal 2 woohooo ! …|Kupię jak będzie za 5 dych, bo to jednak 149.99 zapewne, a za tyle to ja miałem Orange Box’a …

    5. KB1 – muzycy ;]

    6. No jak to, Macow uzywaja w tv. Jak robia z kims wywiad, to daja mu MacBooka, bo on tak ladnie wyglada.|A tak na serio, to calkiem niezla gra sie zapowiada.|The cake is a lie! Don’t forget companion cube!.

    7. te kolory mozna sprawdzic na nie ktorych mapkach np do CS, slizganie sie czy odbijanie jak od trampoliny wpecione do portala bedzie bardziel do pomyslenia niz zrecznosciowe

    8. dzieci emo i inne beznadziejne przypadki moze i maja …..|A tak na serio to gierka bedzie fenomenalna ale, ale ta cena xD

    9. Będą kredki 😀 Czekam!

    10. Farby? Jak w grze Tag…

    11. oby wymagania były te same bo jedynka była świetna

    12. Sciass – dokładnie nawet chyba funkcje kolorów były podobne jak opisane w newsie. powiedziałbym że to trochę więcej niż delikatna zrzynka

    13. Dokładnie, skojarzyłem te farby z Power of Paint(Tag) 🙂

    14. Jak komuś zależy czyli mnie to cena nie gra roli!

    15. Wczoraj dawałem komentarz o tych skanach pod porzednim tematem o Portalu i został skasowany ! Brawo. bez komentarza

    16. jak tylko stanieje to kupie bo portal był świetny co dpowodował ten zwrot akcji a teras może jeszcze bardziej postawią na fabułę

    17. no ładnie, ładnie. mam nadzieję, że po drodze jakieś demko wyjdzie 😉

    18. kubus199115 8 marca 2010 o 16:20

      gdy cena będzie znośna na pewno kupie

    19. Musze to mieć.. ;d

    20. Po pół godz. grania w portala bolał mnie łeb bo cały czas kręciła się kamera.|I jeszcze jedno: THE(FUCKING) CAKE IS A LIE !!!

    21. Ach Potal.Spędziłem przy niej najlepsze dwie godziny życia.I mam nadzieje że dwójka będzie dużo dłuższa.

    22. Ten pomysł z tym malowaniem zgapili z gry feeware

    23. Mi się marzy by do tego dodali jeszcze możliwośc kontrolowania upływu czasu i grawitacji ;p Takie połączenie Portal 1 z Prey, z singularity, z timeshift, dark void i shattered Horizon ;p Chociaż niw! Wróć! Jedynka była przełomowa i nie chce by 2 była zszywką z innych gier, a już z jakiegoś freeware zgapia. Co do towarzyszącej nam gadającej kulki energi, to brzmi najciekawiej

    24. I jeszcze ciacho do tego 😀

    25. czekam, czekam i jeszcze raz CZEKAM. Ale nie wiem czy się doczekam…

    26. Pewnie będzie fajne 😀

    27. Wiecie.. Za kolejną porcje takich zagadek jakich dali w oryginale mogę nawet zapłacić 200 zł.. i co-op..

    28. Ah, właśnie zbieram na Orange Boxa… Nie mogę się już doczekać, nie tylko HL2, ale właśnie Portala^^ Poza tym, znowu im(valve) się udało! Znowu stworzyli coś co przyciąga do siebie ludzi jak magnes! Gdyby tylko większość dzisiejszych producentów i wydawców robiła podobnie… Valve i Blizz, ostatnia ostoja prawdziwej pasji?

    29. przedostatni punkt mi przypomniał o „Tag: The Power of Paint”|czekam na tą grę 🙂

    30. Świetnie, ale historia mi się niespójna wydaje, chyba, że będzie stanowić duży odnośnik dla Hl2 ep3/3. Obyśmy nie mieli do czynienia z całkiem rozbudowaną produkcją która starcza na kilka godzin.

    31. Połączenie Portala i „minigry” Tag! Super mieszanka 🙂

    32. mam nadzieje że będzie Companion Cube

    Dodaj komentarz