Nagrody IGF rozdane – najlepsza niezależna gra to Monaco, (prawie) Hitman w co-opie [WIDEO]
![Nagrody IGF rozdane – najlepsza niezależna gra to Monaco, (prawie) Hitman w co-opie [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/4a61bb24-587c-456c-b6ff-5ee67c327b90.jpeg)
Nagrody IGF przyznane zostały na podstawie surowej oceny ponad 170 weteranów branży, niezależnych developerów i reporterów przyjaznych scenie indie. Wielkim zwycięzcą – czyli zdobywcą najważniejszego Wyróżnienia Seumas’a McNally (od nazwiska znanego niezależnego twórcy gier, który zmarł na białaczkę po zdobyciu nagrody w 2000 roku) i przy okazji nagrody za Doskonałość w Designie – jest skradanka z trybem co-op dla 4 graczy (choć oczywiście można grać i samemu) z retro widokiem top-down, którą twórcy sami określają jako skrzyżowanie Gauntlet z Hitmanem.
Główne zadanie w Monaco polega na „pożyczaniu” tego, co nie twoje i unikaniu strażników. Największą zaletą gry niezależnego studiaPocketwatch Games ma być tryb kooperacji. Gracze będą mogli wybrać jedną z czterech różniących się umiejętnościami klas (Locksmith, Hacker, Prowler i Cleaner), by wspólnie z kumplami wykonać powierzone zdanie. A sama gra prezentuje się tak:
Zdobywcą dwóch nagród (w kategoriach Doskonałość w Sztuce Wizualnej i Doskonałość Techniczna) jest też platformówka Limbo studiaPlayDead, której monochromatyczny teaser możecie podziwiać poniżej:
Warto również obejrzeć krótki filmik prezentujący Tuning, zdobywcę nagrody IGF Nuevo przyznawanej grom abstrakcyjnym i powstającym w niekonwencjonalny sposób. Jest to intrygująca platformówka, dla której można chyba pokusić się o stworzenie nowej kategorii gatunkowej o nazwie „wizualne puzzle”:
Closure, zwycięzca w kategorii Doskonałość w Audio, to kolejna, trzecia już platformówka z elementami rozwiązywania zagadek. Wszystko, co ukryte jest w ciemności, należy tutaj do pustki – gracz nosi przy sobie kule światła w celu tejże pustki-nicości oświetlenia i stworzenia „świata”:
Spider: The Secret Of Bryce Manor, zwycięzcy w kategorii Platform Mobilnych, z pewnością nie polecamy osobom cierpiącym na arachnofobię. W grze wcielamy się w pająka właśnie, a naszym zadaniem jest „rysowanie” pajęczyn i łapanie w nie, rzecz jasna, różnego robactwa:
Nagroda publiczności przypadła z kolei grze Heroes of Newerth, RPG akcji mocno wzorowanym na Defense of the Ancients, modzie doWarcrafta 3:
Nagrodę D2D za Wizję zgarnął natomiast Max & The Magic Marker, zabawna gra na Wii, w której gracz może rysować magicznym Markerem obiekty wykorzystywane przez głównego bohatera, Maxa:
Pełna lista kategorii konkursowych i zwycięzców prezentuje się następująco:
Główna Nagroda Seumas’a McNally
- Monaco, Pocketwatch Games
Nagroda IGF Nuovo
- Tuning, Cactus
Doskonałość w Sztuce Wizualnej
- Limbo, PlayDead
Doskonałość w Audio
- Closure, Closure Team
Doskonałość Techniczna
- Limbo, PlayDead
Doskonałość w Designie
- Monaco, Pocketwatch Games
Nagroda w konkursie studenckim
- Continuity, Ragtime Games
Najlepsza Gra IGF na Platformy Mobilne
- Spider: The Secret Of Bryce Manor, Tiger Style
Nagroda Publiczności
- Heroes Of Newerth, S2 Games
Nagroda D2D za Wizję
- Max & The Magic Marker, Press Play
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Nagrody IGF rozdane – najlepsza niezależna gra to Monaco, (prawie) Hitman w co-opie [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Mi się najbardziej spodobała gra Limbo studia PlayDead.Ciekawa gierka.
Heroes of Newerth jest najlepsza ze wszystkich
Na Limbo czekam od samego początku, w lato wyjdzie. 🙂 Nareszcie…
Closure pojawiło się jakiś czas temu na newgrounds.com jakby ktoś chciał zagrać ;)P.S. Czy ktoś wie co to za muzyka w trailerze Monaco (chodzi mi o tytuł)?
ok już sam znalazłem – Camille Saint-Saëns – Danse Macabre