Co można zrobić w dwie godziny? Grę z Mario. Wieloma Mario…

Co można zrobić w dwie godziny? Grę z Mario. Wieloma Mario…
Nie do końca wierzę w to, że istnieją ludzie na tyle utalentowani, by w ciągu dwóch godzin zrobić grę komputerową (nawet we Flashu), ale twórca Enough Marios, programista skrywający się pod ksywką Radix, twierdzi, że tak właśnie było.

Enough Marios to platformówka z hydraulikiem Mario, ale nieco inna, niż wszystkie dotychczasowe. W tej Mario… klonuje się zawsze wtedy, gdy zbierze pieniążek, lub wskoczy na głowę Goomby. W ten sposób kierujesz dwoma, trzema, czterema… i tak dalej Marianami JEDNOCZEŚNIE.

Oczywiście nie wszyscy hydraulicy przeżyją do końca, ale to nie ma znaczenia. Ważne, by choć jednym z nich dojść do flagi.

W wersję, której stworzenie zajęło 2 godziny, zagrać możecie TUTAJ. W chwili obecnej Radix tworzy poszerzoną edycję Enough Marios, która ma być zatytułowana Enough Plumbers.

Ciekawostka: Enough Marios powstało w darmowym (i bardzo starym) edytorze gier Klik & Play, o którym więcej przeczytać można TUTAJ. Może ktoś z was zrobi podobną grę, np. z Wiedźminem? Na pewno pomożemy w jej promocji 😉

25 odpowiedzi do “Co można zrobić w dwie godziny? Grę z Mario. Wieloma Mario…”

  1. Nie do końca wierzę w to, że istnieją ludzie na tyle utalentowani, by w ciągu dwóch godzin zrobić grę komputerową (nawet we Flashu), ale twórca Enough Marios, programista skrywający się pod ksywką Radix, twierdzi, że tak właśnie było.

  2. A tak ogólnie to sama gra fajna 🙂

  3. Gierka fajna, ale sequel będzie lepszy :]

  4. Enough Wiedźmins 😀

  5. Fajne!!! 😀

  6. Thorongil83 28 marca 2010 o 09:25

    normalnie zaje…ten tego ;]

  7. Powinien zrobić grę 'Enough Idiots’ :]p

  8. MOAR!

  9. Ciekawy pomysł 🙂 . Na pewno wypróbuję.

  10. Co do zrobienia gry w dwie godziny – w Klik & Playu jest to jak najbardziej wykonalne. Ba, prostą i schematyczną platformówkę doświadczony programista, który wie jak napisać odpowiednie składowe, także może klepnąć w dwie-trzy godziny. Są nawet konkursy w pisaniu gier w pare godzin, tak zwane Compo. przeważnie podczas nich powstają raczej same schematy rozgrywki i podstawowe mechanizmy, ale mimo wszystko, wiele gier narodziło się od projektu na Compo. Gish, World off Goo, itp.

  11. Hja hja, Glorious Trainwrecks hits mainstream 😀 Go Radix goooo!

  12. Programy Clickteam to potężne narzędzia, dzięki którym bez zdolności programowania można tworzyć naprawdę przyzwoite produkty. Dziwię się, że są tak mało popularne.

  13. @Mimizu – szczerze powiedziawszy, jakaś widzenia na temat programowania jeszcze bardziej podnosi wydajność klikersów – wszak można tam pisać skrypty z palca 😉 . Niestety, wśród programistów z gamedevu krąży opinia że to ścierwo niewarte uwagi. A szkoda – fakt, nie naucza zbyt dużo pod względem stricte programistycznym, ale świetnie uczą konstruowania gameplayu, etapów i generalnie tworzenia gry jako całości.

  14. A tam, w dwie godziny dużo można zrobić. http:www.gamedev.pl/compo/ Polskie compa, raz 2h, raz 3, czasami tydzień itd. Polecam!

  15. świetna gierka 😀

  16. Dobre,trochę krótka|nad sequelem powinien pracować 4 godziny byłby lepszy.

  17. O! Klik & Play! Pamiętam jak tworzyłem gierki tym edytorem… Ach, wspomnienia, później The Games Factory, który był lekko rozszerzoną wersją. Niewiele to ma wspólnego z programowaniem, ale fajna przy tym zabawa. I tak, tworząc gierki w tym edytorze można zrobić krótką platformówkę nawet w godzinę, wystarczy odrobina wprawy. 🙂

  18. Pewnie zrobił to na podstawie orginału i go przerobił dlatego mu zajeło 2 h

  19. Kolesie robiący gry w edytorach typu Klik & Play, to nie są prawdziwi programiści, często nawet do amatorów im dlatego, więc jeśli ma dobrze opanowany edytor to nic dziwnego, że 2h mu to zajęło.

  20. W jednym słowie: Kozak 😀 serio mega-super-turbo-wypas:D Więcej takich pomysłów…

  21. Gieromaniak24 29 marca 2010 o 06:25

    Powinni bardziej zoptymalizować;]

  22. Gieromaniak24 29 marca 2010 o 06:40

    Z drugiej strony, jeżeli zrobili to w jakimś edytorze, a nie w normalnym języku to odbiera to większość frajdy z samego tworzenia.|Nie przepadam za edytorami typu Game Factory, wolę C++( i Allegro):) |A pomysł na grę oryginalny i ciekawy, bo dobrego Mario nigdy za wiele;]

  23. Ja osobiście za pomocą PlayCraftera jestem w stanie zrobić rozbudowaną (dosyć) grę w ciągu 30 minut lub odrobinę dłuższego czasu, a nie programując części nawet w 10 minut.

  24. dobra, to teraz czekam na fps lub inny gatunek w podobnym stylu

  25. Ale bajer xd

Dodaj komentarz