20.04.2010
Często komentowane 124 Komentarze

Ubisoft stawia na elektroniczne instrukcje. To koniec papierowych książeczek? [ANKIETA]

Ubisoft stawia na elektroniczne instrukcje. To koniec papierowych książeczek? [ANKIETA]
"Czas zaoszczędzić trochę euro" "Chrońmy środowisko!" - mówią władze koncernu. Od dzisiaj wszystkie instrukcje do gier na PC, PS3 i X360 wyda Ubi w formie elektronicznej. Tak jest, to KONIEC klasycznych, książeczkowych manuali!

Wszystkie instrukcje będą dostępne w wersji cyfrowej, wewnątrz gry. Pierwszą produkcją, w której zostanie zastosowane to rozwiązanie, będzie Shaun White Skateboarding.

Elektroniczne instrukcje przyniosą wiele korzyści samym graczom i środowisku. Informacje o grze będą obszerniejsze, a dostęp do nich dużo łatwiejszy. Wewnętrzne dane Ubisoft pokazują, że na wyprodukowanie 1 tony papieru, wykorzystywanego na instrukcje do gier potrzeba 2 ton drewna z 13 drzew, co daje wskaźnik zużycia energii na poziomie 28 milionów BTU (jest to ekwiwalent zużycia energii przez 1 gospodarstwo domowe w ciągu roku ), wyprodukowania gazów cieplarnianych na poziomie ponad 6 tys. funtów CO2 i zużycia wody na poziomie 57 tys. litrów.

„To jest naprawdę wspaniałe, że Ubisoft podjął świadome działania ekologiczne, związane z nowymi opakowaniami gier” – komentował złoty medalista Igrzysk Olimpijskich Shaun White. „Jestem pod wrażeniem, że moja nowa gra, będzie pierwszą wydaną w ramach nowej inicjatywy eko opakowań.”

Dodatkowo Ubisoft nawiązał współpracę z Technimark Inc., aby stworzyć najbardziej przyjazne środowisku i całkowicie nadające się do recyclingu pudełka DVD. Wszystkie gry, wydawane przez Ubisoft w Ameryce Północnej na platformę PC, będą zapakowane w pudełka „ecoTech”. Pierwszą grą, która pojawi się na półkach w tych opakowaniach będzie Tom Clancy’s Splinter Cell Conviction na PC, której premiera przewidziana jest na 27 kwietnia br. Elektroniczne instrukcje w grach pojawiły się w Ameryce Północnej już w marcu tego roku.

Ubisoft jest kojarzony przede wszystkim z wydawania świetnych gier, ale bycie liderem wśród przedsiębiorstw chroniących drzewa jest specjalnym przywilejem” – powiedział Laurent Detoc, prezez Ubisoft w Ameryce Północnej. „Inicjatywy przyjazne środowisku są bardzo istotne dla społeczeństwa globalnego, a elektroniczne instrukcje do gier na platformy Xbox 360PS3 są najnowszym przykładem odpowiedzialności za środowisko.”

Z jednej strony – trochę szkoda, że już nie powąchamy charakterystycznego zapachu papierowych instrukcji. Z drugiej – cieszymy się, że drzew będzie więcej, nasza planeta będzie bardziej zielona, a Ubisoft zaoszczędzi trochę dolarów. Radość kontra smutek – 1:1.

Mamy też ankietę na ten temat: TUTAJ

§

124 odpowiedzi do “Ubisoft stawia na elektroniczne instrukcje. To koniec papierowych książeczek? [ANKIETA]”

  1. Jeżeli chodzi np. o FPS’y, to instrukcja niepotrzebna, ale jakiś RPG lub strategia, to powinna być.

  2. Pamietacie wydanie Wiedźmina? Za co mam płacić te 140zl?

  3. Możecie sobie mówić że nie chcecie cyfrowej dystrybucji ale taka prawda jest że cyfrowa sprzedaż wzrosła a pudełkowa zmalała.

  4. Ja proponuję ubisoftowi zrezygnować z plastikowych pudełek, nadruków na płytach oraz okładek i foli. W zamian papierowa koperta, płytką opisana markerem najlepiej typu no name. W ramach ekologi, papierową kopertę można zamienić kawałkiem papieru toaletowego z recyklingu rzecz jasna. W ostatecznosci sam paragon z linkiem do torrenta 😛

  5. ’ Moim zdaniem chcą sie podlizać>>:D

  6. Środowisku? Co to za brednie? A jeśli chodzi o graczy to od teraz już nie zrobię pauzy w czasie gry żeby znaleźć coś na bieżąco w instrukcji. Teraz będę musiał wyjść do Windy. Wygoda przede wszystkim!

  7. Niee!!!

  8. @AkodoRyu Ja cię przepraszam ale jeśli ktoś ma inne zdanie niż ty to musi mieć od razu mały móżdżek ? Pomyśl że nie warto obrażać innych co ? Zanim się coś piszę trzeba pomyśleć ty „mały musku”. I ja czytam więcej instrukcję niż raz ! Pierwsza osoba to powiedziała. Ktoś jeszcze ? ehhhhh Dajcie spokój.Wezmę przykładową Call of duty MW2. Taka krótka że w ogóle nie potrzebna jest. Prince of Persia najnowszy ? hmmm fajniej już opowiada o czymś. Splinter Cell ? No nawet niezłe. Wiedźmin…. No Comment.

  9. „I dobrze, i tak nie zaglądam do instrukcji” 😛

  10. najpierw gry chcą wypuszczać w Kawałkach po przez dcl a tera jeszcze instrukcje w formie elektronicznej, dojdzie do tego że będziesz kupował grę z misja treningowa a potem dokopywał resztę misi a dodatkowo instrukcje wyłącznie w jerzyku angielskim

  11. Dobrze, że nie dają, bo ostatnio normalna instrukcja to rarytas. Bo obecnie to bardziej 10 stronicowe (trochę wiecej lub mniej) coś. 😛

  12. Brak instrukcji to tylko i wyłącznie chęć zaoszczędzenia kasy – nie dbałość o środowisko. Zawsze można użyć papieru z recyklingu który „nie niszczy lasów równikowych”. Jeżeli firma chce dbać o naturę to zawsze może przekazać jakiś procent od dochodu na sadzenie drzew co w większym stopniu wpłynie na ekologię, a na pudełku z grą napisać że kupując grę „sadzimy jedno drzewo”. Myślę że taka akcja byłaby bardziej wiarygodna i pozwalała bardziej bezpośrednio przyczynić się do ochrony środowiska.

  13. Druga strona medalu to przyzwyczajanie nas, graczy, do dystrybucji cyfrowej. Czym różnić się będzie wydanie „pudełkowe” zawierające tylko płytkę od takiego zakupionego przez internet? Tylko jedną płytką, a żeby grać i tak trzeba mieć internet wiec po co kupować w sklepie?|To od razu zapytam: Po co nam wydawca? Niech studio zrobi grę, na reklamę wypuści demo a samą grę kupimy na steamie. Ewentualnie agencje reklamowe mogą robić reklamę za procent od zarobków co pewnie czyniłyby ze sporym entuzjazmem.

  14. co do wypowiedzi rzepa84|po pierwsze nie wszystkie gry potrzebują dostępu do neta|po drugie nie każdy ma taki hiper transfer żeby se grę pobrać a tak wkładam płytkę i odrazu się mogę ciesząc gra a nie czekać niewiadomo ile aż się ściągnie

  15. @Maziak: no, może trochę dałem się ponieść emocjom, bo irytują mnie komentarze w stylu „zabierają instrukcję, to niech obniżą cenę”. Ceny gier w porównaniu z tradycyjnym softem i tak są niskie(a koszt produkcji wcale nie koniecznie), więc nawet jeżeli wszystko jest dla oszczędności, to niech i tak będzie. Co prawda jest spora różnica w wielkości grona odbiorców, ale ilość sprzedanych gier klasy A potrzebnych do uzyskania zysku jest nieco astronomiczna, więc nie widzę powodu dla zmniejszenia ceny.

  16. moze to przez to że akurat słucham What I’ve zespolu Linkin Park ale jestem dumny ze ktoś to w koncu zrobił. Może i oszczędność kasy… ale i środowiska, dodajmy do tego tylko kupowanie elektroniczne a od razu bedziemy mieli zdrowsze środowisko: mniej papieru na okładki, i plastiku na opakowania.Wiem że są tacy którym pudełko potrzebne do ozdoby ściany, bo sam jestem jednym z nich ale pomyslmy o Ziemi którą i tak juz w znacznym stopniu zniszczyliśmy

  17. dobra widziałem ankiete i jestem zszokowany… czy ta instrukcja jest wam az tak bardzo potrzebna?? Kiedy ostatnio do niej zajrzeliście?? Ja sie przyznam ze tydzien temu a i tak nie znalazłem w niej odpowiedzi i musialem w necie szukać. Wy mi tu z oszczednością kasy… i dobrze skoro razem z nią idzie „oszczędność” dla środowiska

  18. @gromek: Ceny łącz spadają, atm można mieć 20Mbps od lokalnych dostawców w miastach za śmieszne pieniądze. Jeden z Lubelskich dostawców na przykład na umowę na czas nieokreślony bierze 79pln. A takie łącze daje nam 10GB gry zassane w +/- godzinę. Dla mnie to mniej niż wyprawa do sklepu. Kolejna sprawa: wymaganie od gracza internetu staje się coraz bardziej naturalne. Rozumiem, że w Polsce może to być problem, ale na zachodzie, w US, nie mówiąc o Japonii (czyli rynkach, które się liczą) nie jest.

  19. Można też stworzyć model dystrybucji elektronicznej bazujący na pre-downloadach. Grę będzie można zasysać na przykład 2 tygodnie przed wydaniem, z pominięciem na przykład 20MB, które będzie się zasysało w momencie premiery. Bodajże America’s Army miało swego czasu taki realese i wydaje mi się to całkiem rozsądną formą dystrybucji.

  20. niech wypuszca 2 wiersje z i bez instrukcji i po problemie

  21. wiedziałem że to prędzej czy później nastąpi

  22. robię w branży drzewnej i mogę was zapewnić, takie działania szkodzą środowisku a nie pomagają. Po to tyle zalesiamy terenów w Polsce, bo jest w tym interes. co zetniesz na papier, to potem zasadzisz. Kiedy spada zapotrzebowanie na ten surowiec, na miejscu lasów będą hodowle bydła, albo farmy rzepaku – czysta ekonomia. Jeśli Ubi chce pomagać środowisku, to powinien rezygnować z materiałów plastikowych, które rzeczywiście środowisko szpecą.

  23. Czy ktoś się zastanawiał ile środowisko ucierpi przez „całonocne” ściąganie gier z netu? Komp zużywa energię, a energię wytwarza się w szkodliwych dla środowiska elektrowniach. Każda minuta którą spędzisz czytając instrukcję na kompie, zamiast z papierową wersją przy biurku, powoduje szkody i duże emisje CO2 oraz dla zdrowia 😉 Na to jakoś Ubisoft nie zwraca uwagi. Moim zdaniem to lanie „pseudo-ekologicznej” wody pod publiczkę. Dla nich liczy się tylko więcej kasy, mniejszym kosztem.

  24. Tu wydawcy mówią, że chcą zwalczać piractwo, a tu „usuwają” kolejne przywileje graczy kupujących gry. Paranoja…|Poza tym zgadzam się z poprzednikami, że mniejsze zużycie papieru oznacza ochronę środowiska, ale punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Dodaj komentarz