Projektant Splinter Cella i Far Cry 2 opuszcza Ubisoft, bo… było mu zbyt dobrze

„Czuję się zbyt komfortowo. Jestem zbyt zadowolony. I zdaję sobie sprawę, dokąd to może prowadzić” – wyjaśnił w notce umieszczonej na blogu. §
Hocking przez długi czas pracował jako dyrektor kreatywny przy serii Splinter Cell (był w zespole od samego początku), natomiast ostatnio był głównym projektantem gry Far Cry 2.
Po prawie dekadzie spędzonej we francuskim koncernie postanowił spróbować czegoś nowego. Ujął to w metaforyczny sposób:
„Muszę pochodzić po rozżarzonych węglach i przespać się na łóżku z gwoździ. Muszę zaliczyć spacer po szkle. Muszę napić się farby.”
Oczywiście wątpimy w dosłowność tych zdań. Spodziewamy się raczej, że Hocking zamierza dokonać rewolucji w swoim życiu zawodowym. W jaki sposób, tego jeszcze nie napisał. Choć pojawiły się już w internecie sugestie, że jeśli ktoś teraz zatrudnia ludzi w branży, to głównie Respawn Entertainment (twórcy Call of Duty, obecnie w Electronic Arts) oraz Bungie (robią dla Activision jakąś grę, którą będą zajmować się przez najbliższe 10 lat).
Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “Projektant Splinter Cella i Far Cry 2 opuszcza Ubisoft, bo… było mu zbyt dobrze”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Hehe, taka automotywacja.
Lubię tego gościa. A niech idzie, jak mu będzie lepiej… Ja mam na pamiątkę zdjęcie ekipy, która zrobiła Far Cry’a 2, a on tam jest, więc go zapamiętam xD
Chciałbym tak kiedyś napisać : p.
10 lat… hmm może CoD?
Myśle że nadałby sie do Respawn :Dtymikolo mi też sie spodobał 😉 |W branży gier tylko tacy ludzie powinni być.Nie taki kotick czy molyneux.|Może dzięki temu gry by wyglądaly jak gry a nie jak tania rozrywka(bo takiej teraz rozrywce ubi,acti oddaje hołd).
Zastanawiam sie jakie sa prawdziwe powody jego odejscia. To co powiedzial byloby OK, gdyby nie fakt, ze ludzie, ktorzy robia sensowne postepy w karierze (a niech ktos mi powie, ze prace nad FC2 nie byly postepem)nie opuszczaja pracy. Zgadzam sie, ze moglby opuscic studio jesli rzeczywiscie bylo mu za dobrze, ale musialby nie miec zadnych wyzwan w pracy i szefostwo musialo od niego bardzo malo wymagac zeby naszla go taka refleksja. Byc moze miejsce nowego zatrudnienia zasugeruje nam prawdziwe powody odejscia
@zglina – to powiedz mi jaka jest roznica miedzy SC i MW2? Chodzi mi wlasnie o sens wypowiedzi o to, ze Acti niby oddaje hold UBI. Mi sie raczej wydaje, ze to UBI bardzo usiluje stac sie drugim Acti/EA. Nowe SC tylko dobitnie tego dowodzi (tak chodzi mi o plytka rozgrywke i kontrukcje gry zaprojektowana tak aby gracze kupili dodatkowe DLC).
niech zrobi wreszcie jakąś porządną skradankę. Bo ile można grać w Chaos Theory?
Mozesz zagrac w jedynke, ktora moim zdaniem deklasuje rowniez CT.:D
Nasrane, cytujac aeromorte, to on faktycznie ma. Siedziałby sobie, pił kawkę, zarabiał grubą kasę, wbijał na chate i robił co by mu sie podobało. Ahhh, to życie. Niektórzy najwyraźniej mają inne ambicje 🙂 ))
„(robią dla Activision jakąś grę, którą będą zajmować się przez najbliższe 10 lat).”|Coś długo, czyżby ekipa z Bungie szła w ślady wujka Blizzarda? 😛
Niektórzy mają za dobrze, a ja wciąż szukam pracy i znaleźć nie mogę…