Do kiosków trafił najnowszy numer Official Xbox Magazine – ten sam, w którym miał znaleźć się obszerny artykuł dotyczący nowej odsłony serii XCOM. Jak można było się spodziewać, najnowsze informacje z pisma już pojawiły się w sieci.
Wszystko prezentujemy – jak zwykle – w punktach:
w XCOM wcielimy się w Cartera, agenta FBI o „burzliwej przeszłości”, który bada niewyjaśnione zjawiska na terenie całych Stanów Zjednoczonych. W trakcie zabawy zwiedzimy m.in. miasta w Kansas, Arizonie, czy Maine;
głównym zadaniem Cartera będzie odnalezienie dowodów na istnienie istot pozaziemskich związanych z substancją Elerium, która jest potężnym źródłem energii wykorzystywanym przez rząd Stanów Zjednoczonych;
zabawę rozpoczniemy w hangarze pod lotniskiem umiejscowionym gdzieś na terenie USA. Będzie on pełnił rolę naszej bazy wypadowej, w której będziemy mogli zaplanować nasz kolejny ruch, czy wyposażyć się w nowe, wymyślne gadżety tworzone przez naukowca Malcolma Quinna;
w każdej misji będziemy podejmować różnego rodzaju wybory. Co więcej, podjęcie się jednego zadania może zablokować nam dostęp do innego. Dzięki temu przebieg każdej z kampanii będzie nieco inny. Jakby tego było mało, będziemy mogli również porzucić aktualną misję w czasie jej wykonywania;
w trakcie zabawy Carterowi towarzyszyć będzie dwóch innych agentów FBI, którym będzie mógł wydawać proste rozkazy, choć, jak zauważają redaktorzy Official Xbox Magazine, na razie próżno szukać jakichkolwiek opcji związanych z zarządzaniem zespołem;
w XCOM natrafimy na wielu przedziwnych przeciwników. Jednym z nich jest podobna do Venoma ze Spider-Mana… maź. Potraktowanie jej z shotguna nie wystarcza – kule co prawda rozerwą wroga na mniejsze kawałki, jednak one (kawałki…) wciąż będą żyć i szybko wrócą do swojej pierwotnej formy;
nie wiadomo, czy w grze będzie multiplayer. Twórcy na razie pozostawiają tą kwestię otwartą;
jak wyjaśnia główny projektant, Ed Orman, studio 2K Australia bardzo poważnie podeszło do nowego XCOM-a. Deweloperzy spędzili wiele godzin z klasycznymi, poprzednimi odsłonami serii, dzięki czemu możemy spodziewać się, że klimat serii zostanie oddany zgodnie z duchem oryginału.
Sama gra trafi na PC oraz Xboksa 360 .
§
Nie interesuje mnie to.Jakoś niezbyt optymistyczne wieści.
ueee…feee…
… … … … Zabiję … Zamorduję … Ja chcę turówkę!!!!
nadal gram w UFO z 100 nr CDA i lepsza byłaby strategia z 8 osobowym zespołem, bazami, inżynierami, samolotami, dynamicznym generowaniem świata oraz badaniami JA CHCĘ UFO
Agenci FBI… jakiś radosny spisek USA… Więc bardzo proszę mi tu nie chrzanić o zachowywaniu klimatu serii. To gra, która będzie miała Xcom w nazwie, ale Xcomem nie jest i nie będzie.
może nawet będzie fajne 😉
A ja myślałem że to jakieś targi ^^
Prawdziwy X-Com nie żyje od lat. Żal patrzeć jak po raz kolejny ktoś robi jakiegoś mutanta zamiast wrócić do korzeni. Ja chcę UFO: Enemy Unknown ze współczesną oprawą + możliwym rozwinięciem tematu! |Szkoda,że na realizację tego życzenia nie ma co liczyć 🙁
Jakby walnęli taki co-op bo widzę, że na misję w sumie 3 osoby idą. Można byłoby z kumplami pobawić się w agentów FBI i rozwiązywać zagadki. Komunikacja mikrofon i wymieniamy poglądy podczas misji. Super by było.
Dodam, że gra może być naprawdę dobra.
„Deweloperzy spędzili wiele godzin z klasycznymi, poprzednimi odsłonami serii, dzięki czemu możemy spodziewać się, że klimat serii zostanie oddany zgodnie z duchem oryginału.” |A fakt, że ze turówki/strategii robią FPSa tylko to potwierdza…
Całe szczęście że mam jeszcze swoją wypasioną Amigę 1200 i mogę sobie spokojnie pograć w UFO Enemy Unknown, bo z tego co widzę, to ta gra to najzwyklejsze żerowanie na marce, nic ponadto.X-Com ma jakiegoś pecha, pierwsza gra była genialna, druga, to tylko kalka pierwszej, a każda kolejna była cieniem pierwowzoru. Szkoda 🙁 . Cóż, odpalam Amige 1200 i zaczynam męczyć „ufoli” 🙂
2K wciska kit, chce chyba wkurzyć internautów i fanów serii aby zrobić reklamę miernego szutera.
Powinni więcej ze starych X-COM dać, a mniej z tego co robią.
A ja wam muszę powiedzieć że wiem więcej, bo zaopatrzyłem się w pismo „Play” ;], ale nie będę żyd i podzielę się tą wiedzą „tajemną” ;D|*Będzie można odkrywać/wynaleźć nowe bronie: shotgun z technologią UFO-czemu nie?|*Akcja się dzieje w 2 połowie XX wieku, w tzw. „sielankowej Ameryce”- grzeczne dzieci i ułożone rodziny, czysto na ulicach itp. Ma to być swoisty kontrast dla UFO.|*Gre tworzy (i tu uwaga) zespół odpowiedzialny za BS 1! W tym Ryan i Kena Levine!|*Grafika będzie jak w BS2-czyli całkiem niezła.
CDN poprzedniego postu…|*Gra będzie łączyć elementy RPG, strategi, „ekonomi”, przygodówki i gry akcji/strzelanki|*Premiera w 2011|Po więcej faktów zapraszam do majowego numeru Play’a(naprawdę warto w pełniakach są m.in. Arcanum!!!, Clutch(Carmageddon, z współczesną grafiką i ulepszaniem aut.)