15.06.2010
Często komentowane 35 Komentarze

E3 2010: Shogun 2: Total War – pierwsze konkretne informacje!

E3 2010: Shogun 2: Total War – pierwsze konkretne informacje!
Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, SEGA na trwających targach E3 ujawniła nowe informacje o nowym dziele studia Creative Assembly – Shogun 2: Total War. Szykuje się mała rewolucja w serii.

Oto, czego dowiedzieliśmy się o Shogun 2: Total War:

  • w grze pojawi się dziewięć grywalnych nacji. Przejmiemy kontrolę m.in. nad potężnym klanem Oda i słabszym, ale za to szanowanym klanem Tokugawa;
  • powrócą znane z Rome: Total War mowy wygłaszane tuż przed rozpoczęciem bitwy. Generałowie będą mogli zwiększyć morale swoich żołnierzy jednym ze 100 tysięcy wariantów przemówień. Rodzaj dostępnej mowy zależny będzie od charakteru dowódców, ich położenia, czy relacji z przeciwnikiem;
  • oblężenia zostaną znacznie ulepszone względem dwóch poprzednich części serii (EmpireNapoleon). W Shogun 2: Total War obrońcy zamków będą mogli umieścić w twierdzy zabójcze pułapki, na które nadzieją się zwabieni atakujący. Zarówno jedni, jak i drudzy otrzymają wiele nowych opcji dotyczących oblężenia, pojawi się też kilka nowych typów twierdz, które będziemy mogli rozwijać maksymalnie do piątego poziomu;
  • ze względu na specyficzny układ terenu Japonii w trakcie zabawy ujrzymy zupełnie odmienne krajobrazy od tego, co znamy z poprzednich odsłon cyklu. Nowy system pól bitewnych generować będzie tereny usiane dziewiczymi pasmami górskimi, łagodnymi łąkami, czy drzewami kwitnących wiśni;
  • po raz pierwszy w historii serii na polu bitwy odwzorowane zostaną wszystkie cztery pory roku – wiosna, lato, jesień i zima, co będzie miało istotny wpływ na przebieg potyczek;
  • na polu bitwy pojawią się specjalne budowle (np. świątynie), które zwiększą morale podległych nam wojaków;
  • prócz zwykłych żołnierzy, w trakcie bitew poślemy do boju także specjalne jednostki – Bohaterów, którzy mogą odmienić losy potyczki. Otoczony przez swoich uczniów Bohater może pozbyć się wielu przeciwników, torując sobie drogę do Bohatera wroga, by stoczyć z nim walkę na śmierć i życie;
  • Shogun 2: Total War prócz kampanii pojawi się możliwość rozegrania najbardziej znanych bitew w historii starożytnej Japonii, dzięki czemu będziemy mogli sprawić, że np. losy potyczki pod Sekigaharą potoczą się inaczej;
  • w grze pojawi się encyklopedia, w której znajdziemy informację o wszystkich dostępnych w produkcji Creative Assembly jednostkach.
  • Shogun 2: Total War ukaże się w 2011 roku. Tymczasem w naszej GALERII możecie obejrzeć pierwsze screeny z gry.

    §

    35 odpowiedzi do “E3 2010: Shogun 2: Total War – pierwsze konkretne informacje!”

    1. Zgodnie z wcześniejszymi obietnicami, SEGA na trwających targach E3 ujawniła nowe informacje o nowym dziele studia Creative Assembly – Shogun 2: Total War. Szykuje się mała rewolucja w serii.

    2. „na polu bitwy pojawią się specjalne budowle (np. świątynie), które zwiększą morale podległych nam wojaków”|KOMENTARZ:dla czego tą głupotę skopiowali z króla Artura eh .

    3. yeeeah wreszcie 😀 :D:D świątynie mi nie przeszkadzają oby nie było tych bohaterów – obawiam się że to będzie jakiś rzeźnik i strategia straci sens ;/

    4. Tam na pewno miało być „starożytna Japonia”?

    5. Ja wolałbym aby nie ograniczać obszaru tylko do Japonii, ale chociażby z pół Azji żeby było. Pomysł z bohaterami jest bardzo dobry ale tylko 9 nacji?!?!

    6. Musi być Takeda, i chcemy zobaczyć Yukimure! xD

    7. Menu gry podczas bitwy bardzo minimalistyczne. I dobrze.

    8. …Bohaterowie. Mam szczerą nadzieję, że nie przesadzą i nie zrobią z nich jednoosobowej armii. Inna rzecz, czy wypadku tego tytułu określenie „nacje” jest właściwe? W sytuacji gdy wszystkie strony konfliktu to JAPOŃSKIE klany? Czy ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości w tej kwestii?

    9. Bohaterowie? OneManArmy? 😀 Nie, nie, nie… Mam nadzieję, że to będzie coś pokroju dowódcy i jego straży przybocznej, bo jeśli coś więcej, to ja podziękuję.

    10. Te przemowy.. W Medieval II czasem można było śmiać się bez końca xD |Przykład: http:www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5590d296f71278d9.html|(Zdjęcie z forum Total War).|Mnie tam się każdy TW podoba 😛

    11. PS. Bitwa… 2 armie stojące naprzeciw siebie… Widać lecące płatki z drzew… Coś niesamowitego. |Klimat pewnie będzie nie do przebicia. Osobiście czekam z niecierpliwością.

    12. Kupię

    13. Trochę nie pasuje mi pomysł z bohaterami, to nie Warhammer. Już generałowie w Rome i Medievalu 2 byli wystarczająco przepakowani. Mimo tego że uwielbiam total wary raczej poprzestanę na demie, klimat zupełnie nie dla mnie.

    14. „prócz zwykłych żołnierzy, w trakcie bitew poślemy do boju także specjalne jednostki – Bohaterów, którzy mogą odmienić losy potyczki. Otoczony przez swoich uczniów Bohater może pozbyć się wielu przeciwników, torując sobie drogę do Bohatera wroga, by stoczyć z nim walkę na śmierć i życie;” -ocb?! O.o

    15. A ja nie kupię. Szogun mnie nie interesuje. A jeśli będę kupował to na pewno nie zaraz po premierze bo jeszcze znowu wydam kasę i będę pół roku na patche musiał czekać.Ale miejmy nadzieje, że będzie mniej zabugowana niż poprzednie odsłony.

    16. Do Bzyk36:|Ten screen, który zamieściłeś, to zrzut roku 🙂 .

    17. Fajne! 🙂 Tylko czemu ten „Bohater”? Chca zrobic cos a la manga anime gdzie jeden heros rozwala cale pole wrogow 🙁

    18. w Shogun 2: Total War prócz kampanii pojawi się możliwość rozegrania najbardziej znanych bitew w historii starożytnej Japonii? chyba średniowiecznej shogunatu w starożytnej japonii nie nie było

    19. latouffe – heros ma pełnić bardziej funkcje mobilizujące żołnierzy do lepszej walki. Owszem, pewnie będą nieco lepsi jak zwykły wojak, ale też nie powinni tak masakrować. Zresztą oni bardzo pasują do klimatu – Japonia ma w swojej historii kilku pół mitologiczne postacie.

    20. Wuwu1978 – moze na potrzeby pokazu ustawili minimal UI? 🙂 Dało radę to już chyba w Rome zrobić, a na pewno w MTW 2.

    21. A widzieliście karty jednostek…? Jest klimacik, jest…. 😀

    22. wolałbym planszówkę 🙁

    23. wikipedia jest juz wszędzie.

    24. K-U-P-U-J-Ę

    25. Jest na co czekać.

    26. Wszystko miło, fajnie… tylko, że podboje w Japonii jakoś mnie nie rajcują. W porównaniu do Empire, czy też Medievala zapędy imperialne będą straszliwie zredukowane ; )

    27. Oby herosi nie wymiatali jak w bfme

    28. Znowu „Kensaj”(nie pamiętm jak to się pisało 🙂 )? To się trochę nie trzyma. Liczyłem, że w końcu będę mógł prowadzić bitwy tysiącami, ale odzianych w zbroje wojaków. A nie jednym Koksem kasować pół oddziału wroga (tudzież cały, przy dobrnej pomocy innych 😉 )

    29. Wielki powrót do korzeni serii. Nareszcie odmiana

    30. RalfTriclinum 15 czerwca 2010 o 21:20

      herosi…do not want bo sie nam zrobi kolejny warcraft

    31. Piotrek, czepiam sie, ale czyba chodzilo Ci o bitwy z historii sredniowiecznej/feudalnej Japonii, a nie tej starozytnej. Bitwa pod Sekigahara miala w koncu miejsce w XVI wieku…

    32. Do Demilisz: Dzięki za wyjaśnienie 🙂 .

    33. Niech no tylko wyjdzie 🙂

    34. Yes, yes, yes!

    35. Ci bohaterowie mogą wnieść do gameplayu coś nowego…pod warunkiem że nie będą mieć jakichś bzdurnych supermocy, a autorzy nie przesadza z ich siłą.

    Dodaj komentarz