26.06.2010
Często komentowane 34 Komentarze

Dead Space 2: Powstaje głównie na konsolach, ale… PC dostanie lepsze sterowanie

Dead Space 2: Powstaje głównie na konsolach, ale… PC dostanie lepsze sterowanie
Nie mają szczęścia PC-towcy do serii Dead Space – EA długo unikało odpowiedzi na pytanie, czy marka ta pojawi się w wersji na komputery (sytuacja powtórzyła się w przypadku Dead Space 2), teraz dowiadujemy się, że platformy wiodące to konsole. Na pewno jednak PC-towcy dostaną tym razem lepsze sterowanie...

Na pytanie o to, która platforma jest wiodąca w procesie developingu Dead Space 2 (pytanie, dodajmy, zadane przez serwis CVG producentowi gry Steve Papoutsisowi), odpowiedź jest jednoznaczna: „PS 360”, co oznacza, że najważniejsze są obie konsole obecnej generacji – PS3 X360.

Przynajmniej jednak Papoutsis (a co za tym idzie kierowany przez niego zespół) dostrzega problemy, z jakimi borykała się pierwsza część Dead Space na PC i gwarantuje, że nieudane sterowanie z jedynki zostanie poprawione w Dead Space 2.

Zdaję sobie sprawę z narzekań graczy. To coś, co bardzo będziemy chcieli naprawić. Nie chciałbym, by źle to zabrzmiało, ale to jest gra w którą gra się na padzie. Nawet jeśli masz PC, jeśli tylko masz taką możliwość, zachęcam, abyś podpiął pada. Nad tym sterowaniem pracujemy i poprawiamy je każdego dnia. Ale tym razem oddelegowaliśmy też zespół ludzi, by skoncentrowali się na tym, jak sprawić, by sterowanie na PC [bez pada] było lepsze. Mam nadzieję, że efekty naszej pracy będzie widać i pudełkowa, PC-towa wersja będzie lepiej reagowała na komendy wydawane z klawiatury, a gracze będą dużo bardziej zadowoleni ze sterowania”.


34 odpowiedzi do “Dead Space 2: Powstaje głównie na konsolach, ale… PC dostanie lepsze sterowanie”

  1. Nie mają szczęścia PC-towcy do serii Dead Space – EA długo unikało odpowiedzi na pytanie, czy marka ta pojawi się w wersji na komputery (sytuacja powtórzyła się w przypadku Dead Space 2), teraz dowiadujemy się, że platformy wiodące to konsole. Na pewno jednak PC-towcy dostaną tym razem lepsze sterowanie…

  2. Hmm… Jakoś nie przypominam sobie, aby „jedynka” miała jakieś problemy ze sterowaniem na duecie mysz + klawiatura. Ale jeżeli ma być jeszcze lepiej, to czemu nie. 😉

  3. Grając w jedynkę nie miałem jakichś większych problemów ze sterowaniem na PC.

  4. To był jakiś problem ze sterowaniem? Ja mam do PC pado Logitech Chillstream X360 i żadnego problemu nie bylo. (na klawiaturze tez słamazarnie nie było) Ważne by sie jednak na PC ukazał

  5. @ rado 3333 Tak, był problem ze sterowaniem w Dead Space PC. Co z tego, że zbindowałeś sobie klawisze tak jak chciałeś, to mimo wszystko gra miała bardzo mocny feeling sterowania konsolowego, a wiemy jak to się kończy na pecetach. Na szczęście gra była fantastyczna, więc ludzie o tym zapomnieli, ale dobrze, że w końcu to naprawiają, bo inaczej kupiłbym wersję konsolową.

  6. Nie wiem na czym polega problem ze sterowaniem w DS1 na PC. Grałem myszą i klawirą i grało się perfekcyjnie. Może chodzi o to „zamulenie” ruchów sterowanej postaci? Jeśli tak, to ja cały czas myślałem, że tak miało być i mi się to podobało, wzmacniało gameplay i powodowało, że wczuwałem się w sytuację. Nie wiem na czym ma polegać „usprawnienie” sterowania…

  7. Dobra wiadomość. Grając w Dead Space biegałem z pół godziny po pustym pokoju by przyzwyczaić się do sterowania. Sterowanie myszką było tragedią.

  8. Co Wy macie do sterowania z pierwszego DS? Dla mnie było bardziej niż ok

  9. Nie wyobrażam sobie grać w DS na padzie. Przyznaję, nie mam dużego doświadczenia w celowaniu na konsolach, ale wydaje mi się, że ta gra wymaga dość dużej precyzji, do której potrzebna jest myszka… Na PC nie miałem problemu ze sterowaniem – na początku bohater wydawał mi się troszkę ślamazarny, ale szybko się przyzwyczaiłem.

  10. Chyba logiczne, że myszka daje większe możliwości i lepiej się sprawdzi.

  11. Professor00179 26 czerwca 2010 o 17:02

    mikul1991 – wcale nie. Ten mit powstal tylko dlatego, ze gry TPP sa ogolnie utozsamiane z konsolami, bo tam jest ich 'jak mrufkuff’. Gwarantuje Ci, ze kazda gra, ktora ma celowniczek, bedzie latwiejsza do gry przy uzyciu myszki bez wzgledu na rodzaj uzytej kamery i prezentacji gry. Oczywiscie tylko jesli gra zostala poprawnie przeniesiona na PC, bo z tym moze byc roznie. Granie w DS na padzie na pewno nie bedzie stwarzac problemow, ale 'na logike’ sterowanie myszka daje wieksze mozliwosci i koniec.

  12. Professor00179 26 czerwca 2010 o 17:05

    A tlumaczenie tworcow, ze sterowanie padem bedzie wygodniejsze dowodzi tylko jednego: podobnie jak w przypadku jedynki sterowanie na PC bedzie identyczne i na sile zostanie jedynie wcisniete uzycie myszki. A jak wiadomo jesli cos czlowiek robi na sile, to nigdy nic dobrego z tego nie ma. Powinni po prostu spedzic wiecej czasu nad ta konwersja (czym juz teraz sie chwala jak widac) zamiast tlumaczyc, ze to gra na pada. Sens robienia konwersji jest taki, zeby gra nie byla 'na pada’ tylko 'na myszke’.:P

  13. mi sterowanie z DS pasowało wszystko było na miejscu wolał bym aby tak zostało no chyba żę wprowadzą nowe opcje a napewno to zrobią

  14. Profesor00179 chcąc nie chcąc ma racje kazda gra w której się celuje jest wygodniejsza mając myszke włapce

  15. Dla mnie tam sterowanie było idealne, sama gra zresztą też.

  16. Bo na PC nie czuć klimatu – tak jak w Residentach… Bo jak mogę zabić 5 zombie w 3 sekundy 5 headami to w ogóle nie czuję się zagrożony. xD A jak mocuje się z gałkami na padzie, to może by mi ciśnienie podskoczyło… Ale prędzej z”wku@$2nia” niż ze strachu…

  17. BTW: jak nazwać fanów smyrania gały po godzinkę dziennie? JA tam wolę bawić się MYSZKĄ. xd

  18. Akurat to sterowanie z DS 1 było dla mnie zaletą gry, a nie wadą.

  19. Mi tam sterowanie z jedynki pasowało 🙂

  20. szczury ftw pady fu 😛

  21. Professor00179 26 czerwca 2010 o 22:31

    bimberoman – to porownanie to cios ponizej psa (hmmm…) dla ludzi preferujacych pada.:D

  22. No fakt, myszka w Dead Space działała fatalnie. A granie w Dead Space’a na padzie to IMO była już totalna porażka, jeszcze gorzej się grało.

  23. I znowu wpadł tu bimberoman ze swoją opinią na temat gry/konsoli/kinect’a/move’a krytykując i mówiąc że on woli to i tak ma być. A ja lubię grać na padzie, we wszystkie Fify, PES’y, Ścigałki (gdy brak kierownicy), jakieś zręcznościowe platformówki i inne podobne. Owszem myszka w RTS’ach jest nie zastąpiona tak samo jak w FPS’ach, ale czy nie dałoby się na tym grać na padzie?|Tak, jestem człowiekiem preferującym pada.

  24. @arte22 – tak, to kwestia adaptacji. Ujdzie walić non stop headshoty na padzie.|@bimberoman17-w sumie w jednym masz rację – 5 zombiaków w 3 sekundy 5cioma headshotami to nie jest rzecz budujaca klimat. Ale widać, że nie grałeś w Dead Space a się przy nim wypowiadasz, a to już zupełna ignorancja, no chyba że wzmianka o headshotach była metaforą i nie dotyczyła DS.Jednak zgadzam się, że zbytnia precyzja w tej grze nie jest zaletą, z wersja PC nie miałem do czynienia ale wydaje mi się, że nie było aż tak zle:)

  25. i o to chodziło on jest inżynierem a nie rambo żeby celować jak maszyna i rozpierniczać wszystko co się dam wiec dajcie spokuj gra jest boska i sterowanie nie sprawia problemów iż dla chcącego nic trudnego no dobra są wyjątki pada w FPSach kijem nierusze 😉

  26. Grajac na x360 tez mialem na poczatku wrazenie, ze ta kamera jest wyśrubowanie blisko, co strasznie irytowalo. Kiedy sie przyzwycailem, uznałem to za dobry zabieg, ponieważ kamera niemalże opierajaca się o plecy uniemożliwia tak jakby patrzenie „przodem w tył”. Wiadomo o co chodzi, zbytnie oddalenie powoduje, że widzimy co jest metr albo lepiej za plecami. A w tej grze bardzo popsułoby to klimat…

  27. Ja sterowałem zestawem myszka+klawka w sztandarowej, można rzec, konsolowej strzelance, czyli Gears of War. I muszę powiedzieć, że grało się nad wyraz dobrze, lepiej niż się spodziewałem. Na padzie niestety nie miałem okazji zagrać, bo gra obsługuje tylko tego xboksowego:/

  28. @bimberoman |PADłem:D Mimo, że sam od czasu do czasu „smyram gałę”:F

  29. Toporne sterowanie? Moim zdaniem Dead Space ma jedno z najlepszych sterowań w historii gier w ogóle. Osobiście nigdy nie miałem problemu z odstrzeleniem Necromorfowi tego czy owego, nigdy podczas całej gry na nie nie narzekałem. Tym, którym tak strasznie nie podoba się sterowanie w DS na PC radzę sięgnąć po Devil May Cry 3 ew. spróbować wykonać ciosy specjalne Zangiefa w SFIV na klawiaturze. ;P

  30. Professor00179 27 czerwca 2010 o 16:49

    @Ganjalf – jesli tylko owa galka nalezy do Ciebie, to nie musisz sie niczego bac. W przeciwnym wypadku balbym sie, ze jestes cichym fanem Biebera.:P

  31. Złe sterowanie? Jakie złe sterowanie? Co wam jest ludzie, czy tylko dla mnie sterowanie w Dead Space, Devil May Cry 3 i 4 jest przejrzyste i wygodne? W DS jedyne do czego nie mogłam się przyzwyczaić na samym początku to ten widok z trzeciej osoby i celowanie „patrząc zza ramienia”, a to tylko dlatego, że pierwszy raz grałam w tytuł w którym coś takiego istnieje.

  32. Professor00179 27 czerwca 2010 o 22:26

    @Silveria – dokladnie tak! Sterowanie w DMC3 bylo super! A szczegolnie dobrze wspominam bieganie do przodu przy jednoczesnym wskazywaniu na prawo galka analogowa.:P Jesli sterowanie w DMC3 wydaje Ci sie przejzyste, to jest cos nie tak z twoja glowa, ewentualnie lubisz 'dziwne’ wyzwania.

  33. To, czy sterowanie jest dobre, to sprawa indywidualna. Wiele osób narzekało na sterowanie z Gothica, a mi jakoś nie sprawiało kłopotów…

  34. Ja to tylko w jedynce mógłbym się przyczepić do powolnej myszki.

Dodaj komentarz