Tom Clancy´s H.A.W.X. 2 ? już graliśmy i znamy datę premiery! [ZAPOWIEDŹ]
![Tom Clancy´s H.A.W.X. 2 ? już graliśmy i znamy datę premiery! [ZAPOWIEDŹ]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/1a6e1251-9238-4ca7-949d-6892b0e0cce6.jpeg)
Nie. Scena z 40. sekundy nie jest wzięta żywcem z gry, cały filmik został wyprodukowany przez studio w zupełnie innej technice, nie bazuje on na silniku samej produkcji. Piszę to z żalem, gdyż sam się trochę nabrałem, tymczasem gra wygląda niemal identycznie jak jej poprzedniczka. Co i tak oznacza, że całkiem nieźle, aczkolwiek spodziewałem się mimo wszystko czegoś więcej.
Pierwsze wrażenia z kontaktu z HAWX 2 (miałem okazję pobawić się nim przez ponad godzinę) były jednak zdecydowanie pozytywne. Duża w tym zasługa pierwszej sceny, w której należało wystartować z wojskowego lotniska. Było to o tyle fajne, że nie ograniczyło się jedynie do przytrzymania przycisku odpowiedzialnego za „gaz” i w odpowiednim momencie obniżenia gałki na padzie – zanim w ogóle podszedłem do startu, przejechałem się po pasie, ustawiłem na pozycji… Niby nic, a bardzo cieszy!
Jeszcze bardziej uradowały mnie dwie inne możliwości: większość misji należy teraz zakończyć lądowaniem, a gdy w trakcie zadania myśliwcom kończy się paliwo, mogą je uzupełnić poprzez podczepienie się do specjalnego samolotu. W obu przypadkach trzeba się sporo napocić przy superprecyzyjnym manewrowaniu. I o ile tankowanie polega „tylko” na podleceniu w odpowiednie miejsce z bardzo dużą precyzją, to już lądowanie jest skomplikowanym cyklem przygotowań: ustawienia kursu, spowolnienia maszyny, wysunięcia podłoża, wylądowania i wyhamowania – to ostatnie może być szczególnie emocjonujące, gdy do dyspozycji nie mamy długiego pasa, a jedynie lotniskowiec gdzieś pośrodku Pacyfiku.
Nie znamy jeszcze wszystkich terenów działań, w udostępnionej becie były cztery misje. Udało mi się jednak dowiedzieć, że na zróżnicowanie tak jak poprzednio nie będzie można narzekać: są tu i ośnieżone szczyty, i pustynie, i woda, i miasta (Kapsztad i Moskwa). Jak zwykle zmierzymy się z wrogimi samolotami należącymi do nieznanych jeszcze terrorystów, zbombardujemy masę celi naziemnych, będziemy chronić transporty i tak dalej – twórcy HAWX udowodnili, że potrafią wymyślić zróżnicowane zadania, więc nie powinniśmy narzekać na nudę.
Te misje, które dane mi było rozegrać, bez wyjątku cierpiały na starą przypadłość: były długie i wielowątkowe. Wykonałeś jedno zadanie – fajnie, dowódca kieruje Cię na drugi koniec mapy, byś wykonał kolejne. Udało się? To poleć jeszcze… Niby nic wielkiego, ale spodziewałbym się bardziej nowoczesnego i dynamicznego podejścia.
Przed wyprawą do Paryża najbardziej byłem jednak ciekaw innej rzeczy: czy twórcy uporali się w jakiś sposób z brakiem poczucia pędu, który przeszkadzał mi bardzo w poprzedniej części. Tu niestety nie mam dobrych wiadomości: wciąż nie czuje się, że kierujemy maszyną rozpędzającą się z łatwością do 2000 kmh. Miałem na ten temat zresztą bardzo ciekawą rozmowę z twórcą gry, który stwierdził, że… ten element jest w HAWX 2 zrobiony poprawnie i realistycznie. Ponoć zbadali to dokładnie i rzeczywiście prędkości tego rzędu nie są tak odczuwalne, gdy leci się np. 200 metrów nad ziemią (padł trudny do obalenia przykład gokartów – maszyn relatywnie wolnych, w których jednak poczucie prędkości jest znacznie wyższe niż w samochodach – wszystko przez to, że kierowca znajduje się bardzo blisko ziemi). Sam jednak przyznał, że może warto trochę „oszukać” w grze, żeby radość z przekraczania bariery dźwięku (moment ten gra sygnalizuje odpowiednim dźwiękiem i drganiem pada) była większa.
Oprócz trybu single miałem też okazję zapoznać się z multi, ale… ćśśś, o tym na razie nie mogę pisać – obiecałem, że zrobię to najwcześniej za tydzień. Za to 3 sierpnia będziecie mogli przeczytać w CDA mój beta-test HAWX 2 . Polecam! 🙂
Z najnowszych wieści: gra ukaże się w Europie 3 września.§
Nowe hm… „screeny” znajdziecie w naszej GALERII.
Czytaj dalej
24 odpowiedzi do “Tom Clancy´s H.A.W.X. 2 ? już graliśmy i znamy datę premiery! [ZAPOWIEDŹ]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Trzymam ze grę kciuki, jedynka mi się podobała, dwójkę najprawdopodobniej kupię. Tylko to tankowanie…już to widzę: gonią cię cztery Su-47, musisz szybko zestrzelić wrogie bombowce, jesteś namierzony przez wrogów i nagle pusty bak! Zwykle się wtedy nie tankuje…:/
Tą grę na pewno kupię, jedynka była super, jedyne co przeszkadzało, to właśnie brak uczucia, że lecisz myśliwcem, nawet tuż nad ziemią.
Eee, czekam na Ace Combata 7. I ew. odświeżonego Lock Ona. I na A2: Operation Arrowhead <3
@TheKapuch nie sądzę aby w tak kluczowych momentach miało zabraknąć paliwa, a tankować prawdopodobnie będzie można pomiędzy określonymi zadaniami
Nieźle. Szkoda tylko, że mimo wszystko będzie to tylko zręcznościówka. Tyle, że zręcznościówka na najwyższym poziomie 😀 czekam
@Priest, ale jeśli mogło by się to zdarzyć w tak kluczowym momencie to gra była by o wiele ciekawsza + bardziej realistyczna… i na pewno będziesz miał kontrolkę i będziesz wiedział kiedy trzeba zatankować bo zaraz się skończy paliwo 😀 .
FAIL!
Jedynka nie wciągnęła mnie na tyle, żeby przejść ją do końca….|Dwójka nie widzi mi się również.
„Żeby zaspokoić jego (i pewnie waszą) ciekawość poleciałem aż do Paryża. Okazało się, że…” Że nawet w newsach z CDA coraz czesciej korzysta sie z Onetowskich sztuczek przy ich pisaniu… No ale do tresci. Dla mnie najwazniejsza informacja byla ta o poczuciu predkosci. Tutaj, na poczatku ogromne rozczarowanie tym, iz tego nie poprawili, ale musze przyznac, ze te wyjasnienie w pelni mnie satysfakcjonuje (poza tym nie mam porownania bo w tego typu gry daaawno nie gralem- to raczej domena mojego brata ;])
Zieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeew
Jesli chodzi o misje i fabule to tutaj powinno byc ok, bo gra byla robiona przy pomocy MISTRZA Toma Clancy’ego. Jedyne przypadki kiedy gry z jego nazwiskiem mnie rozczarowywaly byly gdy tworcy ograniczali ta fabule by moc splycic rozgrywke (tu trzeba przyznac, ze czasami jest to konieczne, nie wszyscy lubia przekombinowanie, zarowno te fabularne jak i w mechanice rozgrywki.). Ostatnio nawet zdecydowalem sie kupic jego ksiazke Polowanie na Czerwony Pazdziernik ktora zaczal nowy gatunek literacki(polecam film
Mi z książek Clancy’ego najbardziej podobał się Czas patriotów
Najlepsza jest „Bez skrupułów”
a fe czyli wiele misji naraz czyli znow 50rakiet i 45bomb w jednej maszynie;( i zniszczenie calej floty no to mi sie niepodoba. Moze to zreznosciowka i super ale co zaduzo to niezdrowo.
szukamy współpracy http://www.radiolife.pl piszcie na moje gg13931019 współpracujemy z forami stronkami z każdym
hmmm… grafika jak… jak w jedynce… ;/
Oby tryb z wyłączoną asystą (jeśli będzie) nie był z tak głupiej kamery jak w jedynce.
Niby nic wielkiego, ale spodziewałbym się bardziej nowoczesnego i dynamicznego podejścia.Qnik to każual 😛 .
Jedynka była po prostu słaba.Jeśli chcą zrobić z tego hit to muszą się porządnie napracować;[
Eeee taaam….mnie tam te poczucie prędkości pasowało. Szczególnie w szybkich samolotach jak…nie kojarzę już, m.in. któreś SU, FA czy F’y. Mi trochę nie podobała się monotonia…niby zróżnicowane misje, tu w mieście, tam nad jeziorami i rzekami…ale cały czas to samo. Może więcej cut scenek ? Tak czy siak gra ogólnie dobra była ale można z niej dużo więcej wycisnąć. Mam nadzieję na demko HAWX 2 na PSN lub PC’ty. 😉
@pawel190194, ta kamera właśnie była świetna! Tylko to czuć było dopiero przy tej cięższej opcji [po wyborze ogólnego poziomu trudności jest poziom tej asysty]. Gorzej było uciekać przed pociskami, ale szybka zmiana na Assistance ON i dalej jak po maśle. 😉 Polecam w to zagrać na najtrudniejszym poziomie + trudniejsza asysta, jedna rakieta w naszą maszynę i jak w rzeczywistości – game over [ale do symulatora i tak daleko, choć zawsze te zniszczenia + ilość rakiet bardziej realna].
Boxman z tym się z tobą zgodzę.Ale jeslizrobia hit , moze sprzeda sie jak wiedzmin 1 ?
Super, że będą takie fajne gry na osłodę końca wakacji !!!
W pierwszą część nie grałem, a jakoś ostatnio mam parcie na lotnictwo, więc pewnie się zakręcę.