24.07.2010
Często komentowane 107 Komentarze

Dragon Age II: System dialogów – do wyboru masz: „jestem dobry”, „jestem wredny”, „jestem… hardkorem” [UPDATE: BioWare zabiera głos w sprawie]

Dragon Age II: System dialogów – do wyboru masz: „jestem dobry”, „jestem wredny”, „jestem… hardkorem” [UPDATE: BioWare zabiera głos w sprawie]
Wygląda na to, że w Dragon Age II poważne zmiany zajdą nie tylko w kwestii tworzenia postaci. Na trwającej wciąż imprezie Comic-Con BioWare zaprezentowało nowy system dialogów, który daje tylko trzy opcje do wyboru: dobry, zły, hardkor.

Kwestie dialogowe pojawiające się na ekranie w czasie prowadzenia konwersacji w Dragon Age: Początek nie były w żaden sposób oznaczone. Dzięki temu nie wiedzieliśmy, jakie konsekwencje przyniesie wybór danej kwestii (mogliśmy się tylko tego domyślać).

Dragon Age II BioWare postanowiło zastosować system, który w wyraźny sposób wskaże, które wybierane przez graczy odpowiedzi są dobre, a które złe. Jak donosi serwis IGN pozytywne kwestie (IGN nazywa je „good„) zostaną oznaczone gałązką oliwną, wredne (według IGN: „nasty„) – grecką maską komediową, a „hardkorowe” (w oryg. „badass„) – czerwoną pięścią. Coś tu mogło zgubić się w tłumaczeniu – raport IGN-u dotyczy raczej systemu walki, dialogom poświęcony jest tylko jeden akapit, same ikonki przekonują, że to bardziej wybór między odpowiedziami dobrą, złą, a neutralną/dowcipną, ale dopóki sami nie sprawdzimy, musimy polegać na tym, co pisze IGN.

Cały ten system ma ułatwić konwersację z NPC-ami – pytanie tylko, czy gracze (szczególnie poza USA…) rzeczywiście takiej pomocy oczekują?

[UPDATE]: Po publikacji przez serwis IGN informacji o nowym systemie konwersacji, na forum BioWare’u zawrzało. Twórcy postanowili wyjaśnić całą sytuację, tłumacząc, że redakcja portalu się pomyliła i źle zrelacjonowała pokaz, który odbył się na imprezie Comic-Con.

Jako pierwszy głos zabrał projektant techniczny, Craig Graff. „Umieściliśmy pięć opcji wyboru i pięć wariantów zbadania danej sprawy na dialog. Jest także różnica pomiędzy wyborami (kiedy decydujesz o czymś), a szansą wyrażenia siebie na kilka sposobów” – pisze na forum Graff.

Zawtórował mu główny projektant gry, Mike Laidlaw. „Nie jestem do końca pewien, gdzie były <tylko trzy opcje dialogowe>, z których spisali [redaktorzy IGN] swoje wrażenia. Prawdopodobnie było to wtedy, kiedy pokazałem połowę koła dialogowego z trzema wariantami… wiecie, zostawiliśmy drugą połowę na…. wiecie… na inne…. opcje” – tłumaczy.

Jako ostatni swoje trzy grosze wtrącił scenarzysta Dragon Age II, David Gaider. „Prezentowane demo było przepełnione akcją i była tylko jedna konwersacja – owszem, w jej trakcie były trzy opcje. Ale, jak już wspomniano wcześniej, nie jesteśmy tylko do tego ograniczeni. Zresztą obawiam się, że bardziej były to wrażenia tego redaktora z rozmowy, którą widział, niż nasze wyjaśnienia” – tłumaczy.

§

107 odpowiedzi do “Dragon Age II: System dialogów – do wyboru masz: „jestem dobry”, „jestem wredny”, „jestem… hardkorem” [UPDATE: BioWare zabiera głos w sprawie]”

  1. @Arturinho: nie chodzi tyle o jakość co rozdzielczość – domyślnie była to tylko 640×480. Zdaje się, że ten mod nawet panoramiczną rozdzielczość obsługuje. Ale pewności nie mam, bo mam starsze wydanie

  2. @Kadwa0 – Dragon Effect, nuff said

  3. Coraz bardziej mnie ta gra niepokoi, wyobraźcie sobie dialogi w DA2 w stylu „This is SPARTA!!” – bo to mi się kojarzy z hardkorowymi liniami dialogowymi… chociaż, z drugiej strony może być ciekawie :PP

  4. Albo Mass Age

  5. Zaczęło się jako połączenie staro szkolnego rpg z nowszymi, teraz będzie przechodzić ,,każulację” przez wprowadzanie uproszczeń rodowo amerykańskich. Skończy jako gra akcji z elementami rpg, coś a-la stalker jeśli chodzi o wykonanie tych elementów. Martwi mnie, że gry przechodzą taką pro amerykańską transformację dla ludzi nie mających czasu grać. hm, jeśli gracz chce akcji to niech szuka jej w mass effect albo innym CoD, niestety, wydawcy chcą by gra trafiła do jak największej ilości ludzi. Ehh, kasa…

  6. Stacza sie bardzo dobra marka, skoro im zalezy na trafieniu do wielu odbiorców, to nie łatwiej by było, włączyć i wyłączać te podpowiedzi i inne duperele które jeszcze wyjdą na jaw..

  7. jeszcze do tego pewnie zrobią płytką fabułę, okroją świat gry i usuną wszystkie elementy RPG (tak jak ME2). Dobrze nagłośnią i dadzą dużo fajnych reklam i ciekawe demo i dostanie 10/10, a nie tak jak powinno 8/10 czy mniej 🙁

Dodaj komentarz