QuakeCon 2010 John Carmack pokazał…
Nie, nie nowego Dooma, który niestety kolejny raz nie zaszczycił konwentu id Software. John Carmack na wielkim ekranie pokazał na swoim iPhonie demo technologiczne silnika... Rage. W 60 klatkach na sekundę, z megateksturami i efektami świetlnymi.
Przy okazji Carmack rzekł, że tą technologią potrafiłby „zniszczyć wszystko, co do tej pory powstało na Playstation 2 i Xboksa”. Spoglądając na materiał wideo wcale mnie te słowa nie dziwią. Pierwszy tytuł Rage na iPhone’a ukaże się jeszcze w tym roku jako ciekawostka „na pokaz”. Następny, w przyszłym roku, związany będzie z premierą „dużej” gry. Oprócz powyższego, zaznaczył również że przygląda się możliwościom wprowadzenia „mobilnych” tytułów id Software na platformę Android.
Czytaj dalej
-
Red Dead Redemption na Xboksie, Switchu 2 i za darmo dla abonentów...
-
Phil Spencer gratuluje Steamowi. „Przyszłość oparta na wyborze to fundamentalna wartość...
-
Ubisoft zostanie sprzedany? Firma wstrzymuje obrót akcjami oraz publikację wyników...
-
2. sezon „Fallouta” na oficjalnym zwiastunie. Lucy i Ghoul powrócą już...
42 odpowiedzi do “QuakeCon 2010 John Carmack pokazał…”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Nie, nie nowego Dooma, który niestety kolejny raz nie zaszczycił konwentu id Software. John Carmack na wielkim ekranie pokazał na swoim iPhonie demo technologiczne silnika… Rage. W 60 klatkach na sekundę, z megateksturami i efektami świetlnymi.
Yeah, duże gry na Androida!
Chyba „możliwościom” 😉
@eSKULLuss|Tak, ale najpierw sprobuj je legalnie kupic.
Nie wiem jak oni to zrobili, ale wygląda niesamowicie.
wyglada jak stalker momentami ;o
no to pięknie..
podoba mi się wkład id software’u i Johna Carmarka w rozwój technologii. Rozwijają technologie, które są przez innych dużych developerów po prostu olewane. Taki system na którym działa Quake Live jest całkiem fajny i powinien być dalej rozwijany. Jedyną wadą QLive jest dla mnie jedynie gameplay gry, bo za Q3 nieprzepadam. Reszta jest świetna 🙂
Często jak widzę/czytam o technologiach tworzonych przez Carmacka to zastanawaim się: JAK ON KU*WA WPADA NA TAKIE POMYSŁY?! Mam do niego OGROMNY szacunek.
Powiem szczerze, ze mialem ten pomysl 'gdzies’ jak uslyszalem, ze Dooma nie ma zas jest Rage na iPhona. Ale patrzac na ten filmik jednak musze przyznac, ze jest to osiagniecie.;)
zniszczyć wszystko na xboksa i PlayStation 2? Eee… wiele gier już to uczyniło xD xD
MantroX , chodzi o grę na Iphone .
jak to dobrze mieć iPoda ;P
Nie ma co, iPhone to sprzetowo jeden z gorszych telefonow, ale jest jak konsola. Programisci zawsze cos z niego wycisna. No bo taki Samsung i5700 dzialajacy na Androidzie ma 800MHz, a iPhone 3GS 400. A na co wychodza dopracowane gry?|Szczerze mowiac, iPhone’a bym kupil tylko do gier. Do innych zastosowan jast taki… sredni, a nawet slaby.
Jak to dobrze mieć komputer z dużym 22 calowym monitorem LCD 😛
Chmielok – nie żebym coś ten tego, sam dużo bardziej wolę Android’a ale chyba sobie kpisz. iPody/iPhone’y są w czołówce (a może nawet najlepsze) jeżeli chodzi o jakość dźwięku na rynku wśród sprzętów przenośnych. Nie mówiąc już o przydatnych aplikacjach ale to już zasługa AppStore’a a nie możliwości.
@chmielok|Niejaki tom3q pisze na i5700 sterowniki 2d i 3d od podstaw i twierdzi, ze ten telefon moglby osiagnac wydajnosc pomiedzy iphonami 3g i 3gs, gdyby samsung az tak nie spartololil softu. Byc moze uda sie uzyskac takze radio i dualtoucha. Wiec nigdy nic nie wiadomo, chociaz rage raczej juz nie pojdzie ;p
Jak to dobrze że mam Iphone
Jak to dobrze że mam Nokie 5800 a nie jakiś szajsowaty iphone ufff 😛 Mac wystarczy
To dopiero tech-demo, ciekaw jestem jak to wyjdzie w praniu, z całą akcją i efektami. W teorii ajfonowy Prey nie był zły, Doom 3 też niezłą miał technologię. Wierzę w Carmacka 🙂
Taaaa.. A teraz wyjdz z takim ajfołnem na ulice i czekaj cierpliwie az grupka „fajnych” i „troskliwych” panow (masz jakis ku*wa problem) podejda i zabiora ci go.. Ja wole siedziec w cieplym domu przy 22″ monitorze z normalnym zestawem glosnikow i wiecej 😉
@Skiv – Żyj sobie dalej przewrażliwiony na punkcie dresów w Polsce. 😛
No, Carmack jednak pokazał klasę – IPhone chyba też. 🙂
Jesli juz chodzi o przenosne multimedia to znacznie bardziej podoba mi sie idea przenosnego sluchania muzyki niz grania na czyms takim. Kwestia gustu, ale dla mnie jakos 'przenosne’ gry nie sa zbyt wciagajace.
WOW. Jeżeli na iPhonie wyciągnął taką grafikę, to na PC będzie totalna miazga 😀
WOW taka grafa na iphonie 0.0. Szacun dla carmacka
Carmack zawsze robił dobre rzeczy … Teraz pokazał, że można dużo wyciągnąć z ip.. Wygląda lepiej niż UT3 w wersji mobilnej 😉
I to pokazalo ze nawet majac slabszy sprzet ( np. konsole ) mozna pokonac mocniejszy i drozszy ( np. PC ) Liczy sie wykorzystanie mozliwosci sprzetu, a nie ciagle dokladanie RAM i nowej karty graficznej. I co przeciez Iphone jest slabiutki, a tu patrzcie jaka grafa. Przeciez jakby wszytkie gry byly tak zoptymalizowane to do dzis gralibysm na PS2
POTĘGA DO 2! I to na IPhone! Od teraz mam jak najlepsze zdanie o sprzęcie Apple. Mi po prostu szczęka opadła. Na telefonie taka grafa.
Czy mam rozumieć, że Rage ruszy na iphone? To chyba o wymagania się martwić nie musimy to pójdzie na netbookach
Przecież to wygląda lepiej, niż nie które gry z PS3… : Tylko ciekawe jaka to rozdzielczość. Ale Android…szkoda, że mój Magic jest już dość stary technologicznie. 🙁
@GGrzebyk – No wiem wiem, paranoiczny jestem.. Niestety 🙁
Postarali się chłopacy (bo raczej nie tylko jeden chłopak)|@Pawlo03: było powiedziane, że z części rzeczy musieli zrezygnować (ograniczenia sprzętu) i nie wygląda to jak next genach. Dlatego, na PC będzie bardziej rozbudowana wersja i wątpię, żeby poszło na netbookach
Pełny SZACUNEK !!!
Ładnie, bardzo ładnie. Szkoda, że nie trawię sterowania grami na ekranie dotykowym, dlatego handheldy apple’a będą dla mnie zawsze „tylko” odtwarzaczami muzyki.
tak sie sklada ze na ekranie pojemnosciowym, sterujac palcem w fpp precyzja jest na poziomie myszki, analogi w padzie sie chowaja. Brakuje tylko JEDNEGO fizycznego przycisku do strzelania i byloby git.|Mam psp i iphona wiec wiem co pisze
zreszta zyroskop w tym przypadku zrobi swoje ….
Carmack pokazał, że nadal potrafi zadziwić świat. Mnie zadziwił, do tej pory myślałem, że telefonom typu iP4 czy Samsung Galaxy S wciąż daleko do jakości PS2, a tu zonk. Szkoda tylko, że wszyscy kochają się w sprzęcie od Apple, bo aż się prosi, by to przenieść na najnowszego Samsunga… To by dopiero była jakość!
BTW proste rozwiązanie dla 3GS – zamiast żyroskopu – grzybek. Też wygodne.
Któż inny, jak nie John Carmack, wymajstrowałby taką grę, na tak niewielką i niewinną 'psinę’ jaką jest iPhone 🙂
@fuchi7410|Gdyby Samsung chcial, moglby osiagnac to samo co Apple. Ale spartolil sterowniki w swoich fonach, mowie tu glownie o kiepskim wsparciu OpenGL. Gdyby tego nie zrobili, byloby duzo gier na te fony.No i pojawia sie kwestia. Czy on to demo Rage pokazal na iP4, czy moze na iP3GS?
Niesamowite