Rzeczpospolita o grach – to nasz „hit eksportowy”, data premiery Wiedźmina 2, milion egzemplarzy Afterfall: Insanity
Inspiracją dla artykułu były zakończone w niedziele targi gamescom i obecność na nich polskich wystawców. §
Cały tekst napisany jest poprawnie, choć bez „iskry geniuszu” – to raczej zwykłe relacjonowanie faktów, niż błyskotliwa analiza. Czytamy m.in., że wielki sukces odniósł Wiedźmin 2, zdobywając „prestiżową nominację dla najlepszej gry komputerowej„. W tekście pojawia się data premiery Wiedźmina 2 – wiosna 2011 – oraz kwota, jaką CD Projekt zarobił na jedynce – 9 milionów złotych.
Artykuł wspomina również Techland (w kontekście – Call of Juarez znalazł do tej pory 1,5 miliona nabywców), czytamy o „oklaskach, jakie zbierał Bulletstorm„, dowiadujemy się o prezentacji Sniper: Ghost Warrior (pół miliona sprzedanych egzemplarzy).
Dużo miejsca poświęcone jest grze Afterfall: Insanity, która dość powoli przebija się do świadomości graczy – mimo to, cytowany jest szef firmy, która ją produkuje, czyli Tomasz Majka z Nicolas Games, który twierdzi, że liczy na sprzedaż 1 miliona egzemplarzy i że sukces ten będzie wynikiem tego, iż „gracze są zmęczeni produkcjami, które kopiują oklepane schematy„, a „Polacy są kreatywni„, nawet jeśli brakuje im pieniędzy na marketing.
Całość kończy optymistyczne spojrzenie na globalny rynek gier – jego wartość ma wzrosnąć, zdaniem analityków z PricewaterhouseCoopers z 52,5 mld dolarów obecnie, do 87 miliardów dolarów w 2014 roku.
Ciekawe porównanie znajduje się w ramce – zestawione w niej są koszty produkcji Wiedźmina (27 milionów złotych) i filmu „Quo Vadis” (70 milionów złotych).
Czytaj dalej
-
Red Dead Redemption na Xboksie, Switchu 2 i za darmo dla abonentów...
-
Phil Spencer gratuluje Steamowi. „Przyszłość oparta na wyborze to fundamentalna wartość...
-
Ubisoft zostanie sprzedany? Firma wstrzymuje obrót akcjami oraz publikację wyników...
-
2. sezon „Fallouta” na oficjalnym zwiastunie. Lucy i Ghoul powrócą już...
33 odpowiedzi do “Rzeczpospolita o grach – to nasz „hit eksportowy”, data premiery Wiedźmina 2, milion egzemplarzy Afterfall: Insanity”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Kolejny z materiałów o polskim rynku gier w ogólnopolskich mediach. Tym razem Rzeczpospolita twierdzi, że są one naszym „hitem eksportowym”.
Nareszcie ktoś z góry docenił, że gry są wspaniałym źródłem rozrywki i dobrym towarem eksportowym a nie tylko przyczyną całego zła na świecie.
Krok w dobrym kierunku – oby więcej takich artykułów.
Oby tak dalej 🙂
ostatnio było o targach w Panoramie xd
nie przesadzaj z tak optymistyczną oceną. Uważam jednak, że zdecydowanie lepiej wypromować Polskę grami, niż produkcjami filmowymi (bo robimy je nędzne na ogół)
Jak widać, polskie gry przebijają się do świadomości polskich mediów.
Heh jeśli patrzeć na lwią część produkcji ze stajni CI to nie wiem, czy gorsze filmy czy gry…
Executor98 zrobić dobrą grę jest o wiele TRUDNIEJ niż porządny film, moim zdaniem
Pół miliona Sniper: Ghost Warrior to sukces?To porażka.
Tressela – Gry i filmy mają, powiedzmy równy „stopień trudności” w tworzeniu, ale rynek filmów jest opanowany przez produkcje amerykańskie. Chyba nie wierzysz w to, że jakaś polska produkcja znajdzie się na półkach amerykańskich sklepów. A gra to już prędzej. Np. podaj jakiś wybitny szwedzki film, który bił rekordy sprzedaży i był na topie itp. Trudno co? A gra? Wspaniałe Bad Company 2. Czesi – żadnych znanych u nas filmów – a Mafia II najbardziej oczekiwana produkcja sierpnia 🙂 Sam widzisz.
khedron zapewne przy skromnym budżecie wydanym na produkcję przez CI to dużo.
Szczerze mówiąc to jestem rozczarowany wynikiem Wiedźmina (pierwszej części rzecz jasna). Jeśli te 9 milionów złotych to wynik na całym świecie, to twórcy gry są w plecy 18 milionów złotych pod warunkiem, że faktycznie koszt gry wynosił 27 milionów złotych. Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi. Zapewne się mylę, bo przecież twórcy by nie ogłaszali sukcesu tej gry i się nie cieszyli z utraty tak dużej ilości kasy.
@ David – Zarobione 9 milionow oznacza ze przychod ze sprzedazy wyniosl 36 milionow. Od tego odejmuje sie 27 (koszta produkcji i dystrybucji) i zostaje 9 milionow zysku.
@Thuv-daruj sobie takie teksty… A tak w ogóle, to raczej GW jest uznawana za gazetę sterowaną przez Żydów, komunistów i wrogów POLSKOŚCI 🙂 . Choć i RP wymięka przy Gazecie Polskiej czy jak ten szmatławiec się zwie =D.Muszę przeczytać, bo ciekaw jestem ile napisali o Wieśku. Z „dwójką” coś wspólnego ma Agora, więc…
@Thuv.Zmień avatara na swastykę ew.Totenkopf bo ten husarz to do tego co piszesz raczej nie pasuje.
@org|To samo mialem powiedziec.|BTW nadal nie rozumiem kompletnego hype na punkcie wieska. Sprzedal sie w 1,5 mln egzemplarzach – SUKCES, GENIUSZ, POLAK POTRAFI!|Call of Juarez, 1,5 mln egzemplarzy – SUPER, FAJNIE.|Two Worlds, 3 mln egzemplarzy – PFF, KIEPSKA GRA, MOZE TYM RAZEM SIE POSTARAJA.|Bez sensu jest stawianie jednej gry jako „sukces gwarantowany”, a pozostalych jako dodatki.|Polskie media nadal uwazaja, ze im drozsza gra w produkcji, tym lepsza.
Dla waszej wiadomosci, bylem ostatnio na Wegrzech w Tesco. Nie wspominam o tym, ze bylo tam mnostwo produktow Made in Poland (np. chipsy tesco). Ba, byly nawet marki! Taka Bakoma na przyklad. W kazdym razie, spojrzalem na polki gier (konsolowych nie bylo wogole) i co widze? NecroVision obok Bad Company 2.|Wiec naprawde, nie pieprzcie glupot, ze oprocz Wiedzmina i CoJ, ludzie nic innego polskiego nie znaja.
Chmielok ma rację. Painkiller, bla bla (kilka tytułów już wymienionych) albo np. świetna seria Earth 21XX, która w niemczech ma spore community (niestety, co mnie bardzo dziwi, support dla polskiej wersji gry wygasł(!) i nie mogę pobrać patchy Earth 2160 PL, no chyba że zabulę 10zł+VAT na Gry-OnLine czy podobnych serwisach rage:on ŚMIERĆ CHOLEROM SPRZEDAJĄCYM PATCHE DO GIER rage:off) A co do Wieśka: Czyli CDP jest na nim 11mln zł w plecy? Witcher chyba 20mln kosztował, czy nie?
@down |Chodźby na Gamedevie. Ta gra ma u mnie miejsce na półce bo śledziłem jej losy od samego amatorskiego projektu i jestem pod wrażeniem że udało im się u dystrybutora.
@sadpanda W kontekście Wiedźmina to kosztował on 27 MlN i chodzi raczej że zarobił (czytaj przyniósł zysk) 9 mln, czyli za sprzedaż CDP zgarnęło 36 MLN.
@sadpanda: oni nie sprzedają patchy, tylko dostęp do ich serwerów. A takie frykasy jak stabilne, szybkie serwery tanie nie jest.
@sadpanda|”Zarobił”, czyli podano zysk, a nie przychód:)
jebac ich za przeproszeniem … najpierw pisza ze gry szkodza mlodziezy i ze gdziestam ktostam zabil kogos bo gral w csa, a teraz jak im zabraklo tematow to pisza o grach i to z polski jako „hicie eksportowym” … naprawde jesli gdzies mozna zobaczyc hipokrytow tak otwarcie sie reklamujacych to tylko w polsce … /wave at politycy fu -.=
A co to ten Afterfall? :O
Szkoda, że od jakiegoś czasu nie sięgam po Rzeczpospolitą, bo chętnie przeczytał bym tekst osoby „spoza branży” na temat gier, który nie jest kolejną krucjatą przeciwko domniemanej deprawacji młodego pokolenia.|BTW Nie miałem pojęcia, ze Quo Vadis kosztowało aż tyle?! Siedemdziesiąt milionów za taką szmirę, to prawdziwy wyczyn.
Be dla mnie wszystkie polskie gry to crapy. Jedyna gra z polski która mi się „w miarę” podobała do Two Worlds, ale i tak żaden hit to dla mnie nie był. Ubisoft and Square-Enix rlZ.
@Mangekyou – taaak Ubisoft, ktory niszczy takie legendy jak Splinter Cell, jest super… |@szymas23 -Afterfall to byl taki bardzo ambitnie zapowiadajacy sie RPG robiony przez grupke amatorow z calej Polski. Niestety, jakis producent/wydawca zauwazyl potencjal tytulu i zamiast pomoc poczatkujacym tworcom wypromowac swietna marke, zaczal ja zmieniac w kolejna gre a la Stalker. Nie zeby Stalker byl zly, ale nie potrzeba nam wiecej klonow tej gry, tym bardziej, ze Stalkery sa juz 3. A mialo byc oldschooloweRPG
@Mangekyou: Ubi, niedawno stracił w oczach a był moją ulubioną firmą. Stracił m.in. przez nie wydawanie SC:C na Ps3. Mi się podobał Sniper, może słabo zopytmalizowany itd. ale fajnie się grało. CoJ jedynka był super.
POLAK POTRAFI JUHUUU !!!!!!
mangekyou nie zgadzam sie z toba bo wiedzmin to hit robiony przez polakow
Mangekyou, Ubisoft to żenada. ich zabezpieczenia to żenada. Ty jesteś żenada. Jesteś niepełnoletnim małolatem który może wypowiedzieć się co najwyżej na temat kolejnej części Alice in Wonderland.
Mangekyou co ty wygadujesz wiesz co zagraniczni zrobili by z wiedźminem.|assasin crede gothic 2 + dragon age .p.s. Professor00179 zgadzam sie UBI roz***** splinter cell-a .