Deus Ex: Human Revolution – czarno-złota oprawa graficzna inspirowana… reklamą
Jonathan Jacques-Belletęte dbający o stronę artystyczną w Deus Ex: Human Revolution wyjaśnił w rozmowie z serwisem CVG, że decyzję o utrzymaniu gry w czarno-żółtych kolorach podjął po zobaczeniu… reklamy.
„Było to pewnego dnia… Myślę, że to było jakoś w niedzielę, kiedy zobaczyłem tą czarno-złotą reklamę – nie mam pojęcia, o czym ona była. Ale uderzyło mnie wtedy to skojarzenie, że to mogłaby być świetna paleta barw, wcześniej nie stosowana w grach” – mówi.
„Jeśli spojrzysz na Assassin’s Creeda, jest biało-niebieski. Nasza gra będzie czarno-złota. Myślę, że będzie to bardzo dobrze działać. Jeśli spojrzysz na epokę renesansu, ówcześni malarze – jak Rembrandt czy Vermeer – stosowali często takie kolory. Oczywiście mogli malować w dzień, ale jeśli chcieli malować w nocy, a nie mieli elektryczności, pracowali przy świecach – wynikiem tego były ciepły, czarno-złoty kolor [ich obrazów]” – tłumaczy projektant.
Jak dodaje Jacques-Belletęte, czarna barwa symbolizuje w Deus Ex: Human Revolution cyberpunk, zaś złota – renesans.
§
Czytaj dalej
18 odpowiedzi do “Deus Ex: Human Revolution – czarno-złota oprawa graficzna inspirowana… reklamą”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Oprawa graficzna Deus Ex: Human Revolution utrzymana jest w czarno-złotej konwencji. Skąd taki pomysł? Okazuje się, że inspiracją była jedna z reklam, którą zobaczył dyrektor artystyczny gry, a której kolorystyka przypadła mu do gustu.
ta i proponuje pistolet na tabletki do zmywarki
Interesujący zabieg, ciekawym, czy reszta gry będzie równie interesująca.
Rzeczywiście interesujące.. można by rzec „Urzekła mnie Twoja historia”
Kolorystyka bardzo mi się podoba, szczególnie w trailerach.
Ten news zmienił moje życie…
Naprawdę lubię tą czarno-złotą stylistykę. A dla złośliwych: Inspiracja może nadejść z dowolengo źródła.
IMHO Takie kolory naprawdę by pasowały, tym bardziej że należą do moich ulubionych ^^, już nie mogę się doczekać 😀
Każdy pomysł jest dobry , pod warunkiem , że wypali.
@Tasioros|Podobnie jak zmieni pozostałe 200000 które przeczytasz mimo, że kompletnie Cie nie interesują. Coś Cie nie obchodzi? Nie wchodź i nie komentuj, Twoja opinia jest warta tyle ile Twoje zainteresowanie tematem, czyli w ogóle.
Reizen, po co te nervy?:) A wracając do newsa, barwy na trailerze faktycznie są świetne, gra wygląda prawie jak film dzięki temu i jest dość specyficzna. Ciekawe jak to wyjdzie podczas gameplaya.
@Reizen Weź sie zastanów co piszesz. Zabraniasz komuś wypowiadać się w negatywach o produkcji/newsie tak jak byś żył w ustroju komunistycznym. Jak tobie nie pasuje, że ktoś napisze że lubi poziomki a nie truskawki to zamieszkaj w Korei.
Myślę, że kolega Reizen może się niepotrzebnie spina, ale ma rację. Wypowiedź Tasiorosa nic nie wnosi, ponieważ ani nie napisał, że brzydka kolorystyka ani że ładna w ogóle nie napisał, co myśli o pomyśle artystów tylko o tym, że news go nie interesuje, więc ja się pytam, po co? A kolorystyka jest według mnie genialna.
@lukaszsa Może źle wcześniej sformułowałem posta, to sprostuje teraz. Wzbranianie komuś swobodnej wypowiedźi, nawet nie wnoszącej nic do tematu to jak ograniczanie czyjejś wolności osobistej, a przede wszystkim wolności słowa.
@r4plez – masz racje, ale @Reizen po prostu się spiął i tak to sformułował pewnie chciał tylko zwrócić uwagę, że takie posty są głupie i złośliwe. Z innej beczki: czasami czytam nasze(forumowiczów) posty i mam wrażenie, że nie mamy poważniejszych problemów:) Wracając do tematu kolorystyki to muszę zauważyć, że wiele gier zyskuje na klimacie dzięki nakładaniu masek kolorystycznych.
Proponowałbym wam wrócić do tematyki newsa, a nie roztrząsać co kto napisał.
To wygląda naprawdę świetnie. Cud, miód i orzeszki i czekam tylko aż wyjdzie. :L
Dla mnie ta kolorystyka to coś świetnego. Klimat DE3 przemawia do mnie pod każdym względem, chcę już tę gre!