Unreal Engine 3 z obsługą technologii 3D

W trakcie prezentacji na targach GDC Online Mark Rein, wiceprezes Epic Games zaprezentował w akcji TriOviz 3D w stworzonym na Unreal Engine 3 demie – pokazano m.in. interfejs znany z pierwszego Dead Space’a.
Developerzy otrzymają możliwość tworzenia gier w stereoskopowym 3D już w przyszłym miesiącu. Nie będzie ona jednak darmowa – by skorzystać z technologii firmy Darkworks będzie trzeba uiścić dodatkową opłatę już po wydaniu danej produkcji.
Jak jednak zaznacza Grady Hannah z Darkworks, implementacja 3D w grach nie będzie odbywać się automatycznie. „Technologia będzie zintegrowana z silnikiem, tak jak shadery, ale artyści wciąż muszą nad nią pracować” – wyjaśnia.
Inną ważną rzeczą jest fakt, że TriOviz 3D będzie wspierać tylko 3D Vision od Nvidii. Więc aby przenieść grę w prawdziwym trójwymiarze na konsole, najpierw należy stworzyć prototyp na PC, a potem dostosować go do potrzeb Xboksa 360, czy PlayStation 3.
Najistotniejsze z punktu widzenia graczy jest to, że granie w 3D w produkcje oparte na Unreal Engine 3 nie będzie drogie. Technologia wspierać będzie bowiem zarówno standardowe telewizory 3D, jak i zwykłe odbiorniki. W tym ostatnim przypadku mówimy jednak o tzw. anaglificznym 3D, a do uzyskania efektu wymagane będzie założenie specjalnych karmazynowo-zielonych okularów dołączanych do każdego egzemplarza gry. Uwierzymy, jak zobaczymy…
§
Czytaj dalej
22 odpowiedzi do “Unreal Engine 3 z obsługą technologii 3D”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
W trakcie imprezy GDC Online Epic Games ogłosił, że zawarł umowę z firmą Darkworks, twórcą technologii TriOviz 3D. Dzięki temu twórcy Gears of War zaimplementują ją do silnika Unreal Engine 3. Oznacza to, że producenci gier opartych na tym enginie będą mogli w prosty sposób tworzyć produkcje w 3D.
Fajnie 😀
wybaczcie ale 3d to pomysł rodem z lat 80′ , już parokrotnie próbowano wdrażać tę technologię , nigdy z powodzeniem
@bart-2pl|Mi się wydaje, że tym razem może się udać.
Taki interfejs z dead space w 3D + kinect albo move, ha nie jesteśmy tak daleko za filmami sci-fi.
Już może za 15-20 lat będą gry i filmy robione holograficznie (czytaj w tym wypadku PC i konsole będą jak interfejs z Dead Space wyglądać). To by była rewolucja.
Filmy w 3D pojawiły się tak naprawdę jeszcze przed filmami z dźwiękiem (zdziwiony?), więc… czas wreszcie to wprowadzić do normalnego użytku 🙂
Mam już UE3 serdecznie dość. Ile można? Za dużo tego silnika…
Znowu bez obrazy komuchy komercję chcą mnie zmusić do beznadziejnej technologi eh.
Te wszystkie 3D nic mnie nie obchodzą.
Take gry jak Baldur’s Gate, Gothic czy Diablo II nie mają 3D i mają beznadziejną grafikę a i tak każda z nich bije te wszystkie gry 3D razem wzięte. A poza tym o ile polepszanie grafiki jest fajne o tyle dawanie 3D w ogóle mi jest nie potrzebne.
…właśnie…
spokojnie, 3D niedługo zdechnie ;] Chyba, że to w końcu będzie sensownie wyglądać, ale do tego trzeba innej technologii.
Mogliby zrobić nowy silnik, bo ten zaczyna wiać nudą i starością…mimo tego, że nadal jest dobry.
no i trzeba wybulić forsę na kartę i ekran komtabilny z 3D a prawda jest taka że najważniejszy jest klimat
IWillRockYou chyba nie doczytał do końca.
Anaglify? Oh, that’s so 80’s!
Unreal Engine 3, to silnik, który z dnia na dzień coraz bardziej mnie zaskakuje. czym? a tym, że dzień po dniu staje się coraz starszy, a i tak cała masa nowych produkcji działa na owym silniku… to jest po prostu piękne.:)
@krzysiek016 |Mówiłem ogólnie ale i tak to dla mnie tylko bajer
a mnie śmieszą marzenia typu „holograficzny monitor” … w czym coś takiego miało by być lepsze od zwykłego monitora jaki teraz mamy ? bo nie miało by ekranu ? próbując przewidywac przyszłość pamiętajcie aby nie usuwać na siłę rzeczy sprawdzonych
@bart-2pl|W pełni się z tobą zgadzam. Po co komu np. holograficzna (albo dotykowa) klawiatura do kompa? A co do holograficznego monitora – kto by chciał oglądać ścianę, nawet jeśli byłoby to za 50 albo i 100 lat?
już dawno o tym wiadomo. Nie jestem pewien, czy czasem w najnowszym buildzie UDK nie ma tej opcji… A nawet jak nie ma, to tak naprawdę to 3D z okularami niebiesko-czerwonymi to da się zrobić chyba całkiem prosto bez żadnych nowych technologii.