Dragon Age II: Różnice pomiędzy wersją PC a konsolową większe niż w „jedynce”
Robyn Thebarge z BioWare’u w rozmowie z serwisem VideoGamesDaily opiał, jakie będą różnice pomiędzy wersjami PC, a konsolowymi.§
„Pozostawimy większość najważniejszych elementów, szczególnie na PC. Na konsolach zdecydowanie przenieśliśmy się w kierunku bardziej nastawionego na akcję RPG-a. Zmierzamy po cienkiej granicy dzielącej <hardkorowych> fanów a <każuali>. Chcemy sprzedawać gry. Chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób. […] Mamy fora, wielu wspaniałych fanów, których na pewno słuchamy i odpowiadamy na ich życzenia, a także na to, co chcieliby zobaczyć w grze, w którym kierunku powinna ona pójść. To właśnie źródło, z którego wyszło wiele ważnych zmian w Dragon Age’u II” – tłumaczy Thebarge.
„Na konsolach ciągle dostępne będzie menu taktyki i możliwość przełączania się pomiędzy poszczególnymi członkami drużyny – można ich wysłać na wroga, a potem go zaatakować. Wszyscy wykonają twoje rozkazy – możesz myśleć, jak generał, ale walczyć jak Spartanin teraz również na konsolach. Sądzę, że teraz jest znacznie więcej różnic pomiędzy PC-tową, a konsolową edycją Dragon Age’a II. Nie pracowałem nad Początkiem, więc nie mogę odpowiadać za podjęte przez twórców decyzje. Ale w przypadku Dragon Age’a II chciano dotrzeć do większej liczby osób, dodać więcej walki dla tych, którzy jej chcieli, jednocześnie zachowując aspekt taktyczny dla osób lubiących ten element w naszych pozostałych produkcjach. Chciano również wprowadzić to wszystko na wyższy poziom” – mówi.
Po raz kolejny Thebarge podkreślił, że twórcy słuchają fanów oraz spełniają niektóre z ich próśb. „Nasze fora są ciągle zajęte, a nasi fani niezwykle <głośni>. A my ich słuchamy i wprowadzamy w życie ich sugestie. Oczywiście nie da się zrealizować wszystkiego, jest wiele powodów, dla których pewne rzeczy nie mogą być zrobione. Jedną z rzeczy, którą zobaczycie w Dragon Age’u II, a która pochodzi bezpośrednio z forum jest jedna z towarzyszek bohatera, Avelline – to bardzo potężna wojowniczka. I to jest to, o co nasi forumowicze prosili, chcieli potężnej wojowniczki. Ponieważ nie mieliśmy dotąd takiej – w Początku była Morrigan, potężna czarodziejka” – dodaje.
§
Czytaj dalej
-
Napisz krótkie podsumowanie 2025 roku i traf na łamy CD-Action!
-
PlayStation zaprasza na 40-minutowy pokaz. Już niedługo Sony może pokazać...
-
ARC Raiders prześcignęło Battlefielda 6 pod względem liczby graczy na Steamie....
-
Elden Ring Nightreign dostanie DLC w ciągu najbliższych miesięcy. Właściciel...
32 odpowiedzi do “Dragon Age II: Różnice pomiędzy wersją PC a konsolową większe niż w „jedynce””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Dragon Age: Początek w wersji na PC różnił się nieco konsolowych. Czy podobnie będzie w przypadku sequela? A może na wszystkich platformach gra będzie bardziej przypominała slashera niż klasycznego RPG-a? Przedstawiciel BioWare w jednym z wywiadów poruszył kwestię różnic pomiędzy edycją PC, a konsolową.
Zobaczymy
I tak z robią z tego pulpę dla plebsu, bo mu się nawet chwilę pomyśleć nie chce i narzeka, że gra za trudna; naparzać na klawisze jak debil i się cieszyć jak idiota, od i target DA2.
Mam nadzieję, że wersja PC będzie bardziej RPG’em niż grą akcji.
Coś mi się widzi, że z Dragon Age 2 zrobią to samo co z Gothic 4. Boże, widzisz i nie grzmisz!!!
Woolfix widzi Ci się że Dragon Age II będzie takim samym nie wypałem jak Arcania ? W przeciwieństwie do Piranha Bytes , Bioware nie straciło praw do marki .A jeśli Bioware coś robi to robi to naprawdę na wysokim poziomie.
Cóż, trochę szkoda, bo planowałem kupić na PS3… Choć z drugiej strony i tak gram w takie gry przede wszystkim dla historii i postaci etc, a nie dla mechaniki…
Jeszcze trochę i DA3 będzie chodzoną bijatyką:(
Więc są szanse, że Dragon age 2 na pc będzie erpegiem, a nie slasherem z interesującą fabułą? Nie uwierzę, dopóki nie zobaczę. Różnice musiałyby być diametralne, bo na obecnych gameplayach DA2 prezentuje się jak przeciętna gra akcji, a że jakakolwiek firma (poZa valve i blizz) zainwestuje więcej niż rozsądne minimum na developement wersji PC multiplatformowego tytułu, szanse są marne.
Więc jakby na ich forum zebrało się wystarczająco wielu fanów symulatorów kosmicznych, to i taki element byłby obecny w grze? |Zrobiliby świetnego klasycznego RPGa i też by się dobrze sprzedał, bez próbowania dogodzenia wszystkim.
W ogóle to nie rozumiem ich polityki wydawniczej: gra się sprzedała, super! „ulepszmy ją”. No po kiego…?!
Na prawdę liczę na duże różnice między wersją konsolową a PC. Na tyle duże, żeby dać tej grze szansę. 😉
Po co ulepszać? Więcej odbiorców to większa kasa. Ale ja nie mam nic przeciwko zmianom. No jedynie ikonki przy dialogach mi nie pasują, ale może jeszcze to zmienią. A pisanie, że to slasher, bo w pokazanych filmikach nie używano aktywnej pauzy, to już powiem bez ogródek, debilizm.
Więc mogę oczekiwać na wersji PC normalnych dialogów, a nie jakieś parodii jak w ME? Nie będzie systemu w którym postać mówi i robi coś innego niż oczekiwałem, bo skrót akcji w 2 słowach był dwuznaczny? Jeszcze w to, że naprawią walki jestem im prawie skłonny uwierzyć. Prawie. Jeśli zobaczę to uwierzę.
Zmiana sposobu walki to nie wszystko – trzeba jeszcze całkowicie zmienić dialog (ikonki to nie wszystko, co z tego, że je usuną, skoro i tak zawsze będziemy mieli wybór między dobry-neutralny-zły?) i fabułę (bo uproszczenia w mechanizmach niosą ze sobą nieuchronne uproszczenia w fabule). Nie żeby jedynka była świetna, ale…
„Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego” – parafrazując, „jak coś jest dla wszystkich, to jest dla nikogo”. Po co robić z hardkorowego RPG-a grę dla każuali? Bo nie wiem, jak to inaczej nazwać. każuale mają Move, Kinecta i Wii i jeszcze dla nich upraszcza się gry dla prawdziwych graczy…Moim zdaniem każuali powinno się wykluczyć ze społeczeństwa hardkorowców, bo tylko psują nam nasze wspaniałe hobby. ;] ;D
@Areinu Nie nazwałbym systemu w ME parodią, jest to nowe podejście i jest jasne, że często postać powie coś, czego nie chcieliśmy powiedzieć,ale generalnie po godzinach spędzonych z ME i ME2 stwierdzam, że nie jest to aż tak głupi pomysł. Chociaż wolę ciągle „normalne” dialogi, to jednak w tym kółku wyboru czy jak to tam nazwać drzemie pewien potencjał. Faktem jest z kolei to, że mogli sobie to darować w DA2, powinni dalej poszukiwać, bo cokolwiek oni o tym myślą, faktem jest że to jeszcze NIE jest to 🙂
@joker718 – Zgadzam się co do systemu dialogów w ME . Na początku byłem lekko zdziwiony, lecz muszą przyznać że efekt wykonania tych dialogów sprawia mi przyjemność, to znaczy jeśli mamy napisany dialog od deski do deski to wiemy jak on mniej więcej będzie wyglądał, wybierając ton dialogu, o wiele milej jest słuchać wypowiadanych kwestii, poza tym ME 2 był po prostu jedną z najlepszych gier w jakie miałem przyjemność zagrać, może za wyjątkiem casual-owego systemu amunicji i małej ilości sprzętu
Chyba nie potrafię czytać ze zrozumieniem. Jak dla mnie więcej tu informacji na temat wersji konsolowej niż PC. Do tego za wiele nie wyjaśnili czym tak naprawdę będzie się różnić jedna od drugiej bo to co tu napisali to raczej jest to oczywiste.
Dla mnie to zawsze była ważna fabuła, ale jak zobaczyłem pierwszy raz walkę w jedynce to mi się śmiać chciało, choć z czasem się przyzwyczaiłem. Z tego co widze dużo lepiej będzie się sprawdzać ta walka w dragon age 2.
Mnie dziwi ignorancja ludzi (graczy PC) narzekających na system walki. Przy pierwszych zapowiedziach było jasno powiedziane, że wersja konsolowa i PC będą się różniły w wielu aspektach, także pod względem walki. A ludzie dalej napierdzielają spam o złym systemie walki mimo, że w wersji na pC go nikt nie widział.
Poczekamy zobaczymy 😉
Trudno mi uwierzyć w dużą różnicę miedzy PC a konsolami. Premiery musiałyby się odbyć w w rożnym i bardzo odległym czasie.
no wlasnie….takie straszne roznice a nic niepowiedzial tak naprawde…irytujace troszke…mam nadzieje ze naprawdebedzie ta roznica i bede zadowolony…tylko tyle..
Mam wersję konsolową i powiadam: po co te zmiany.
Szczerze mówiąc to konkretów w tekście (odnoście zmian i różnic) jakoś nie widzę, więc nie ma co spekulować…
… ta wiadomość jest jak piana z piwa. Dużo niczego :/
Ja tylko proszę aby ta walka jakoś wyglądała. Nie chcę aby sprowadzała się tylko do podejścia do przeciwnika i klikania, coby postać wykonała jakieś 3 ciosy na krzyż…
Z rzeczy istotnych nic nowego. A szkoda… Staroszkolne (pod względem mechaniki) rpg uwielbiam, za slasherami nie przepadam więc… Chciałbym w końcu wiedzieć czy trzymać już odłożoną kasę na dwójkę.
Czyli że co? Fani to debile nie potrafiący pojąć zasad delikatnie oldskulowego RPG, więc damy im napierd****kę i dorzucimy kilka statystyk? Fajne mniemanie o swoich fanach. 😛 W ogóle z tego co mówi „taktyką” jest wysłanie członka drużyny do walki i to że wykona nasz rozkaz, aha, no i to że możemy przełączyć się między postaciami… WOW, faktycznie poczułem się już jak Napoleon…
Ciekawe jak w takim razie za kilka lat będą wyglądały gry „nie-taktyczne”. 😀
zastanówmy się co to gry cRPG czyli Role Play, co polega na odgrywaniu postaci oraz dowolnej jej rozwoju, co nie polega tylko na rozbudowanych statystykach czy taktycznym trybie walki. Piszecie o Oldschool cRPG podajecie Baldur’s Gate, etc polecam wgłębić się w prawdziwy Oldschool RPG a przekonacie się że nawet Baldur’s Gate dużo straciło z sprawdziwego RPG. Zastanówcie bo to żałosne co rozumiecie przez cRPG i to większa ilość tego niemrawego pokolenia… Odsyłam do wyszukiwarki znanej wszystkim.