The Elder Scrolls V: Skyrim z nowym silnikiem graficznym
W weekend Bethesda ujawniła wreszcie długo oczekiwany sequel Obliviona – The Elder Scrolls V: Skyrim. Poza opublikowanym na gali rozdania nagród Video Game Awards zwiastunem i podaną datą premiery, nie dowiedzieliśmy się o grze niczego konkretnego. Rąbka tajemnicy uchylił jeden z twórców – produkcja oparta będzie na zupełnie nowym silniku graficznym. Ufff!
Wiadomość taką przekazał Nick Brecon z Bethesdy za pośrednictwem swojego Twittera:
Możemy potwierdzić że silnik TES V: Skyrim jest kompletnie nowy. I wygląda fantastycznie.
Jak dodał w kolejnym wpisie:
To nowy silnik graficzny/gameplayowy stworzony w naszym studiu. Więcej informacji wkrótce.
Decyzja o zmianie engine’u nie powinna nikogo dziwić – silnik GameBryo, na którym oparty był wydany w 2006 roku The Elder Scrolls IV: Oblivion trochę już trąci myszką, a i oryginalnie był mocno niestabilny.
Czytaj dalej
77 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim z nowym silnikiem graficznym”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

By Azura, by Azura, by Azura!!! 🙂
Super! Czyli następny Fallout będzie mieć lepszą grafe 😀
@Mircyn – no fakt w Morrowindzie była trawa i wieczna mgła/pył wulkaniczny/śnieżyca, jakie fascynujące. W Skyrim będą zawieje i zamiecie, w Hammerfell i Elsweyr burze piaskowe, w Argonii mgła a na Summerset słońce. W Cyrodiil był las i sarenki, bo taki jest klimat tej prowincji.
Lepsza grafa=niedopracowany i słabo zoptymalizowany silnik=bugi=spadek jakości gry=opóźnienia=więcej bugów=kolejny poślizg. Tjaaa nie ma to jak lepsza grafa i niedopracowana rozgrywka z tytułu poświęcenia więcej czasu produkcyjnego na silnik graficzny niż na samą treść gry…
Nie chodzi mi o sam fakt, że był las i sarenki, bo wtedy większość gier fantasy RPG byłaby u mnie skreślona – chodzi mi o urozmaicenie.
Czekałem na tego newsa dwa lata 🙂 Akurat wczoraj o tym myślałem. |@sadpanda – ja tego modelu używam do teraz 😀
@Mircyn – wgraj sobie moda Unique Landscapes. Będziesz miał urozmaicenie i naprawdę nieziemskie widoki. Szczerze polecam. I wiesz co? On jest >>>ZA DARMO<<<.
Napisałem to wczoraj i mam nadzieję, że się to niespełni: Wymagania mogą być takie, że karty graficzne z serii GTX 2xx pozwolą jedynie na średnie detale, zwłaszcza jeśli użyją nowych technologii np. teselacji bo w tym trailerze była ona widoczna (bardzo dokładna szczegółowość). Chociaż trailer a gra to często przepaść jeśli chodzi o różnicę grafiki. Co do kodu optymalizacyjnego to miejmy nadzieję, że programiści nie bądą leniwi…
Nie rozumiem problemu sadpanda i Mircyna. Wolałem Morrowinda, nie możesz mówić ironicznie że był to fascynujące, bo każdy lubi co innego. Mój brat stawia wyżej graficzność i prostotę Obliviona, a ja wolę przemierzać mroczną wyspę pełną zhua i ciemności, taki już mój spontan. A co do silnika to nie musisz być taki pesymistyczny, bo wynika z tego że najlepiej jak gry byłyby wszystkie na jednym silniku, a nie o to chodzi…
A czy KAŻDA część TES nie była aby robiona na innym(nowszym) silniku? Jeśli tak, to skąd takie zamieszanie wokół tej kwestii?
@ sadpanda : Oblivion był zaskakująco niezgodny z lore, zrobienie z Cyrodiil lasów z sarenkami to tylko jeden z przykładów.
@ t.U.r ta że niby las i sarenki są nie zgodne z lore to może skryim, crydoria i całe imperium Tamriel ma być porośnięte grzybami wśród szarej pustyni . daj spokój. gdyby tak było to by zaczęli gadać żę Oblivion to kopia Morrowinda. Właśnie dobrze że jest urozmaicenie klimatu. wyobraź sobie że jedziesz do afryki a tam to samo co u nas. Dlatego liczę że będzie mroźny arktyczny klimat i że będę dobre się bawił jak w Morrowindzie i w Oblivionie . Oraz by dali ” CS-a V ” . 🙂
kanaka ma racje morrowind i obiwlion to 2-wie różne prowincje, nie rozumiem dlaczego nie miałyby się różnić fauną i florą od siebie. po nowej odsłonie mażą się i mi inne krajobrazy i trochę mniej podziemi, a misji na świeżym powietrzu
@kanaka : „może skryim, crydoria i całe imperium Tamriel ma być porośnięte grzybami wśród szarej pustyni”| Nie, bo byłoby to jeszcze bardziej niezgodne z lore 😛 Chodzi mi o to że (przed wydaniem obliviona) prowincja Cyrodiil zawsze opisywana była jako tropikalna, bagnista dżungla. Co z tego wyszło wszyscy się przekonaliśmy. To tak jakby ze Skyrim zrobić coś w rodzaju Elsweyr.
Btw, bardzo cieszę się z wyboru Skyrim; uwielbiam zimowe klimaty. Byłoby super gdyby po raz pierwszy w historii gier wprowadzono fizykę śniegu – czyli realistyczne ślady, teren zmieniający się pod wpływem opadów i wiatru… Byłoby śiwetnie gdyby po wietrznej nocy drogi byłyby pokryte zaspami 😀 Mam nadzieję że twórcy rozbudują rozgrywkę i że nie powtórzą błędów z Oblivioma.
Oby nie przebił tego drugiego wiedźmińskiego…
@ TUR – Bagnisty i tropikalny to jest Morrowind, Argonia i Valenwood. Tylko wyspa Vvanderfel jest pustynna, ze względu na Czerwoną Górę. Reszta to zatęchła dźungla.|Zaspy? Hmm… jakbyś się spóźnił z dostarczeniem przesyłki byłby na co zwalić! Acha, no i jeszcze żeby postać ślizgała sie na lodzie. Jakieś odmrożenia byłyby nice too!
śmieszna data premiery – 11.11.11…
a co do gry to czekam niecierpliwie!|Ale przyszły rok schodzi na RPGi – wiosną AC Brotherhood i Arcania: Gothic 4 – Fall of Setarrif, jakoś w połowie roku Wiedżmin 2, pod koniec wyżej opisany TES V i jeszcze zapomniałem o Mass Effect 2…|Co to będzie się działo!
W końcu jakiś nowy TES. A jeśli będą zaspy i ślizganie na lodzie to dopiero będzie zabawa. Wystarczy że wciągniemy jakiegoś większego przeciwnika na cienki lód i jeps… ląduje on w lodowatej wodzie. A i jeszcze jedno: niech poprawią jazdę na koniu bo w Oblivionie to się czułem jakbym traktorem jechał, a nie tym wspaniałym zwierzęciem.
a jednak …;D
Pewnie też walną jakiś wulkan na środku mapy i będziemy mieli w środku tropiki, a dookoła góry całe pokryte śniegiem gdzieś te smoki w końcu muszą żyć 🙂
@t.U.r.-„Byłoby super gdyby po raz pierwszy w historii gier wprowadzono fizykę śniegu (…) realistyczne ślady, teren zmieniający się pod wpływem opadów i wiatru…” ty chyba pragniesz aby podczas premiery, mało który Blaszak udźwigną Skyrim`a 😛 |Ja bym pragną aby, dodali możliwość taką jak w Mirrors Edge(wspinaczka, atak z biegu i z zaskoczenia, uniki), ale oczywiście pod warunkiem że masz ileś tam specjalnych umiejętności, nosisz lekkie wyposażenie itp. oraz aby poprawili animacje i fizykę ruchów postaci.
Mam nadzieję, że Beth nie zapomni o tym, żeby zapewnić wsparcie dla modów i sceny.
Wolalbym aby TES V mimo, ze jest kontynuacja Obliviona to pwinien trzymac klimat Morrowinda, krory z koleji wg mnie jest jednym z najlepszych crpg w historii. Zreszta jaka by ta gra nie byla to i tak jak glupi kupie w dniu premiery 😛
Dla mnie news miesiąca. TES-y to dla mnie najlepsza seria gier RPG (i w sumie nie tylko RPG), więc niecierpliwie czekam na kolejną część. Dla mnie najważniejsze jest, aby się skupili na rozwijaniu świata oraz na tym, co można w nim robić – w Oblivionie świat był ogromny, ale niestety zbyt daleko było tam z miejsca na miejsce, więc w sumie to i lepiej, jakby był mniejszy, lecz bardziej zróżnicowany.Oczywiście jeszcze ważne jest wsparcie dla modów i muzyka, grafika oraz fizyka (w tej kolejności).
Przede wszystkim twórcy powinni położyć większy nacisk na wersję PC. Po Oblivionie pecetowcy mogą czuć się zaniedbani… Interfejs zrobiony pod konsolę i zastosowany na PC – niewypał. Taki interfejs to może na konsoli jest przejrzysty, ale nie na PC. W nowej części powinni zastosować coś na wzór Morrowinda. I mam nadzieję, że zmienią system walki, bo ten nie był zbyt udany. Brakowało mi w Oblivionie czegoś takiego jak kopniak Dark Messiah. Taki mały zczegół, a jakby wpłynął na grywalność 😀