Morrowind 2011: Mod, który zmienia Morrowinda w grę z next-genową grafiką [WIDEO]
The Elder Scrolls III: Morrowind to jedna z bardziej kultowych gier ostatniego dziesięciolecia. Warto więc ją poznać, a teraz jest ku temu specjalna okazja. Jeden z fanów oryginału stworzył moda, który zamienia tę leciwą już produkcję w prawdziwie next-genową grę. Przynajmniej jeśli chodzi o oprawę graficzną.
Mod nosi nazwę Morrowind 2011 Graphical Project, a jego powstanie jest zasługą – choć trudno w to uwierzyć – jednego człowieka, który ukrywa się pod nickiem Warwon. To on zebrał wszystkie mody do gry, poprawiające jej grafikę, dołożył sporo swoich dodatków i w ten sposób stworzył kompletną, totalną modyfikację oryginału. Zajmuje ona 4GB – sporo, ale jest to usprawiedliwione rozmachem przedsięwzięcia, mod zmienia bowiem w całości grafikę Morrowinda.
Z olśniewającym skutkiem, o czym możecie przekonać się, oglądając poniższy film:
Linki do moda znajdziecie na oficjalnej stronie projektu – TUTAJ.
Czytaj dalej
147 odpowiedzi do “Morrowind 2011: Mod, który zmienia Morrowinda w grę z next-genową grafiką [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Dobre, niech się teraz weźmie za Minecraft’a 😉 A tak przy okazji to jakie są wymagania do tego moda, nie wiem, czy mi wejdzie ;D
wrzucić mi to na płytkę nowego cda !!!
Co z tego, że mamy lepszą grafikę skoro cały efekt psuje ta bijąca po oczach sztuczność świata. W Oblivionie było już lepiej, bo NPC przynajmniej sobie spacerowali, a tutaj postacie stoją jak makiety. ;( To zawsze mi przeszkadzało w Morrowindzie, zwłaszcza, że w tym czasie zagrywałem się w Gothic’a, który prezentował naprawdę żywy świat.
Morrowind przy pierwszym przechodzeniu ma niesamowity klimat. Później jeszcze dwa razy przechodziłem Morrowinda z dodatkami Bloodmoon i Tribunal. Teraz ta gra dla mnie utraciła klimat i mimo, iż kilka razy próbowałem to nie mam już tej chęci co kiedyś, by tą grę przechodzic od nowa. Dlatego wyżej cenię Gohica. G1, G2 i Noc Kruka przeszedłem już z 10 razy i dalej ta gra przyciąga jak magnes. Może gdybym zainstalował tego moda Morrowind zyskałaby inny klimat i powiew świerzości? Jednak mam za słaby komputer..
*świeżości oczywiście
Proponuję lekturę tego http:forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1155443-yet-another-compendium/ tematu na forum Bethesdy. Jak widać, publikacja tej kompilacji jest bardzo nie fair wobec modderów, możliwe że dojdzie do jej usunięcia jeśli „akcja” się uda.
poprawiony link forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1155443-yet-another-compendium/
Apropo Gothica, skoro został już wspomniany… Skoro można było zrobić coś takiego z Morkiem, to czemu nie upiekszyć Gothica 2 albo 1? Oczywiście, wiem, mnóstwo pracy. ale miło byłoby pograć w takiego świeższego…
Do Gothica 1 jest mod ktory dodaje tekstury z 2 czesci
Urocze są te paprotki:) Ale Balmorę wolałem mniej zadrzewioną. | |@Wloch95 @kask323 |W widoku trzecioosobowym też można grać:>
Już lepiej to ogarnąć http:forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1120092-povuholos-morrowind-2010-graphics-and-sounds/
Janek91728|1) A jest jakiś filmik z tej kompilacji? ponieważ screeny mogą być wybiórcze i podrasowane.|2) Instalacja jest równie łatwa co tej wyżej opisanej kompilacji?Takie pytanie są gdzieś wymagania tej kompilacji? Lub inaczej czy c2d@2.66, 8800GT 512 i 2GB Ram (możliwość zwiększanie do 3GB) wystarczy by pograć płynnie w 1680×1050?
Odkąd to CDA zrobiło się tak nieprofesjonalne?Hucie, piszesz „jego powstanie jest zasługą – choć trudno w to uwierzyć – jednego człowieka, który ukrywa się pod nickiem Warwon” – co jest kompletną bzdurą, na forach Bethesdy jest wrzawa nt. tego „kompendium”, autor po prostu pod**bał pracę ogromnej ilości ludzi, wrzucił to w jedną paczkę, a wy jeszcze robicie z tego newsa – gratuluję rzetelności.
Morrowind IMO był bardzo fajną grą i naprawde zasłużenie dostał wysoką ocene , dobra grafa jak na tamte czasy i muza która dostarczała orgi dla twych uszu lecz miala tez swe ubytki jak np strasznie niejasne questy (naprawde nie raz szukalem godzinami lokacji do questa )i moze ciut denna fabuła [beeep] ( bardziej podobał mi sie dodatek bloodmoon i jego fabuła) ale ciągle jedna rzecz jest dla mnie misterna w tej grze JAKIM pytam sie JAKIM spobem zmiescili TAK PRZEOGROMNY świat na JEDNĄ płyte CD toż to czary!
@foris: http: www .youtube .com/watch?v=yNNh2wY2SRM
Choć szczeże mówiąc, z żalem muszę się przyznać że mimo iż Obliviona przeszedłem kilka razy, tak w Morrowinda grałem tylko parę razy i to parę minut, choć mam go w 3 edycjach: podstawkę z eXtra Klasyki, podstawkę z dodatkami z eXtra Klasyki i wersję z CDA. Nie grałem dlatego że gra mi się nie podobała, wręcz przeciwnie, kocham gry rpg z tak wielką ilością zadań i rozległym światem – i w sumie dlatego, że gra jest tak rozległa nigdy nie miałem czasu na jej ukończenie. 😉 Muszę to nadrobić ściągając tego moda
I teraz pytanie do tych wszystkich co łatkę już pobrali – czy patch działa z polską wersją gry, a także dodatkami Bloodmoon (Przepowiednia) i Tribunal (Trójca)? Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam.
Eeee… dla mnie to bez sensu, myślałem, że ten mod to będzie gotowa instalacja czy cuś a to… za dużo paprania się z tym, odpuszczę to sobie… podziękował.
Mógłby ktoś przetłumaczyć instrukcję?
Rock Paper Shotgun -.=
Dołączam się do prośby o przetłumaczenie instrukcji.
Przeleciałem wzrokiem instrukcję, jest tak prosta że nie ma tam co tłumaczyć, wystarczy podstawowa znajomość angielskiego.Poza tym, muszę Was zasmucić – bez konwertowania tych modów konwerterem Magnusa, większość z nich pewnie nie będzie działać, szczególnie te które dodają coś w komórkach świata.
Czemu ma nie działać?
Niezgodność nazw komórek (celli). Jeśli, dla przykładu, oryginalny mod modyfikuje coś w momórce o nazwie „Seyda Nee, Arrille’s Tradehouse” to żadnych zmian w grze nie zobaczysz, bo w polskiej wersji takiej komórki po prostu nie ma, jej nazwa jest spolszczona. To samo z regionami.
Czyli mod jest nie kompatybilny z polska wersją. Kto normalny będzie konwertował tyle modów? Już lepiej samemu ściągać pojedyńczo, tylko te mody które się podobają/są potrzebne.
To szkoda… 🙁
Co to za konwerter Magnusa?
Konwerter można ściągną stąd http://www.elderscrolls.com.pl/index.php?option=com_remository&Itemid=231&func=fileinfo&id=228 instrukcja powinna być w paczce.
Najlepsze co z tego wyszło to noc (nareszcie pochodnie będą potrzebne!) i świetna woda. Resztę można by sobie odpuścić (chociaż uważam, że podrasował nieco mod z nocą… na filmiku niebo wyglądało znacznie lepiej niż kiedykolwiek z każdym próbowanym przeze mnie modem).
A ja myślałem, że to mój wypieszczony Morek wyglądał pięknie =) Fajna sprawa.
Są jakieś fajne paczki modów graficznych do pl wersji?
Ja sobie ściągnę ang wersję (choć mam dwa oryginały na półce) zainstaluję moda, i spolszczę grę. 🙂
Jeśli Ci się uda, to wrzuć tutaj, lub wyślij mi na PW 🙂
Co rozumiesz przez „spolszczenie gry”?
projekt usunięty…
Czemu? :/
Dlatego, że kompilacja łamała prawa autorskie i powstała wbrew woli większości modderów.
@Minamir – z tego co wiem wszelakie modyfikacje to przeróbka zawartości gry, o ile producent może pozwolić na produkcje takich modyfikacji to autor nie ma do nich żadnych praw, wszystko bazuje na kodzie gry który nie jest jego. Więc nie złamał żadnych praw autorskich. Mod nie powstał też wbrew ich woli bo nie wiedzieli nawet o jego istnieniu, nagonka zaczęła się po fakcie.
Bethesda ma prawo tylko do plików z gry (i chyba tych zmodyfikowanych). To co zrobili modderzy od podstaw, jest ich własnością i Betha nic do tego nie ma. Jedynie nie można pobierać opłat za pliki stworzone za pomocą Construction Seta. |To, że nic nie wiedzieli, nie znaczy że na to by pozwolili. To tak jakby ukraść samochód, ale zostawić kartkę – „ja go tylko sobie pożyczam, dalej w całości należy do ciebie”.
Jak ktoś ma mocnego kompa to proponuję użyć dodatkowo Morrowind Graphics Extender. Można dodać w nim różne efekty np. woda ładniejsza niż w Oblivionie, draw distance obejmujący cały świat HDR, Bloom, God Rays, SSAO itp. A jak ktoś zna HLSL to może tworzyć własne shadery. Widziałem różne mody wykorzystujące shadery np. efekt taki jak np. w COD jak jesteś ranny, inaczej wyglądało zaklęcie kociego oka, bardziej jak noktowizja, zresztą to trzeba samemu sprawdzić 🙂
Ale i tak szacun dla tego ktosia, bo odwalił kawał roboty.Ta gra ma już parę latek a on przerobił ją na taką, która może zdeklasować wiele nowych produkcji.Naajss:)
On sam tego nie zrobił wiecie? byście przeczytali najpierw ten artykuł : http:www.cdaction.pl/news-16884/morrowind-2011-afera-wokol-moda-z-next-genowa-grafika.html
To Morrowind ma lepszą grafę od Obliviona teraz ????Oo
To Morrowind ma teraz lepszą grafikę niż Oblivion ?!! Oo
To pierwsze miasto to Scyda Neen?Tak w ogóle to szkoda że nie pokazał Vivek lub czerwonej góry.
Eh zaraz pewnie mnie zlinczujecie i pogonicie ale uważam że ta gra jak wyglądała paskudnie tak wygląda dalej paskudnie. Teksturki i inne pierdołki graficzne szału nie robią na mnie w ogóle. Najgorszy RPG jaki dane było mi zainstalować i grać (wytrzymałem przy nim całe 2 dni), tak wiem gra ma już XX lat i można jej podarować/wybaczyć mechanike, animacje, grafikę itd. Próbowałem już wszystkich modów jakie tylko znalazłem żeby morrowind mnie pochłoną na godziny przy PC tak jak to było przy „gothic”.
A może są jakieś nowe modyfikacje do morka? Ostatni raz odpaliłem morka rok temu więc może coś doszło „NAPRAWDĘ EPICKIEGO”, albo polećcie coś co wam najlepiej/najbardziej z modów przypadło do gustu i bez tego nawet nie włączacie gry?! Zawsze serii byłem ciekaw i jak to w RPG ta cholerna eksploracja świata daje największą frajde graczowi. W przypadku oblivion’a jakoś poprawiłem grafe i pare animacji modami, troszku zgrzytałem i zezowałem na „gothic” ale ukończyłem. Skyrim tylko dodałęm ładniejsze tekstury.