rek
20.05.2021
7 Komentarze

Nowe TimeSplitters w drodze, Deep Silver wskrzesza Free Radical Design

Seria powraca po ponad 15 latach!

Pomimo obiegowej opinii na konsolach wcale nie brakowało w przeszłości udanych FPS-ów, których mogliby zazdrościć pecetowcy. Oczywiście najoczywistszym skojarzeniem jest tutaj seria Halo, ale przecież GoldenEye 007 i Perfect Dark także były warte grzechu (lub zakupu N64). Swoje pięć minut miało również studio Free Radical Design, które na początku wieku dało światu cykl TimeSplitters.

Niestety po trzech częściach twórcy zdecydowali się skupić na wyjątkowo nieudanym Haze oraz nigdy niepowstałym Battlefroncie III – anulowanie tego ostatniego projektu wraz ze słabą sprzedaż Haze doprowadziło w 2008 do zamknięcia studia. Rok później firmę zakupił co prawda Crytek (i przemianował ją na Crytek UK), ale późniejsza współpraca nie układała się zbyt pomyślnie. W 2014 prawa do marek Free Radical Design sprzedano Koch Media, a dotychczasowy zespół rozwiązano.

Na szczęście nie jest to koniec tej historii. Podległy Koch Media wydawca Deep Silver ogłosił dziś wskrzeszenie Free Radical Design i powrót serii TimeSplitters.

Prosiliście, a my słuchaliśmy. Od jakiegoś czasu pracowaliśmy nad planami przywrócenia serii TimeSplitters do życia i z przyjemnością informujemy, że właśnie w tym celu tworzymy nowe studio developerskie w Deep Silver. Odnawiamy Free Radical Design, na którego czele staną weterani branży i TimeSplitters: Steve Ellis i David Doak. To ekscytujący pierwszy krok w tym procesie. Prace nad nową grą jeszcze się nie rozpoczęły i dam wam znać, gdy będziemy mieli więcej informacji do udostępnienia.

Przypomnę tylko: wspomniani panowie odpowiadali za wszystkie trzy odsłony, pełniąc funkcję reżyserów i producentów.

Oczywiście nie powinniśmy się w związku z tym spodziewać żadnych prezentacji nowego TimeSplitters w ciągu nadchodzących miesięcy, ale jeżeli wytrzymaliśmy jakoś ostatnie 15 lat, jeszcze kilka więcej nie zrobi nam większej różnicy.

7 odpowiedzi do “Nowe TimeSplitters w drodze, Deep Silver wskrzesza Free Radical Design”

  1. żeby był lokalny coop, bo tylko po to w to grałem na ps2

  2. CYBERTRIBAL 20 maja 2021 o 14:49

    Oby zrobili to w duchu 3-ki, bo MOIM ZDANIEM pierwsze dwie części to były gry-pomyłki.

  3. CzlowiekKukurydza 20 maja 2021 o 15:04

    @CYBERTRIBAL Na pewno ich sterowanie był pomyłką. Wg mnie dopiero w trójkę dało się grać bez rzucania mięsem.

  4. CYBERTRIBAL 20 maja 2021 o 17:29

    @CzłowiekKukurydza|Nie chodziło mi tylko o sterowanie, bo to owszem było skopane, chociaż w trójce jak się bardzo chciało, to można było sobie włączyć ten sposób sterowania, ale o konstrukcję fabuły. Te dwie pierwsze gry były zbitkami niepowiązanych ze sobą w żaden sposób misji. W trójce prowadziliśmy tylko jednego bohatera, a jego przeskoki w inne ramy czasowe były fabularnie uzasadnione. Dlatego byłoby miło, gdyby tą część zrobili na tę właśnie modłę.

  5. CzlowiekKukurydza 20 maja 2021 o 19:45

    @CYBERTRIBALI tak będzie. Dzisiaj musisz mieć dobrze zarysowanego głównego bohatera, a nie 'model’ który wybierasz sobie na na początku gry i który zmienia kompletnie nic bo to przecież FPS. Konstrukcja gry w sposób taki jaki był w jedynce i dwójce jest na dzisiejsze czasy totalnie bezsensowna.

  6. @Pimpeusz|Jestem za, gier z local coopem nigdy za wiele. Kiedyś to był standard, ale w generacji XONE/PS4 coś o tym zapomnieli deweloperzy..

  7. XENOTHERUSICTHYCANTHUS 20 maja 2021 o 20:57

    To teraz pora sobie zobaczyc ceny wszystkich czesci…

Dodaj komentarz