Cyberpunk 2077: O pojazdach, „polotach” i „popływach” słów kilka

Cyberpunk 2077: O pojazdach, „polotach” i „popływach” słów kilka
Dowiedzieliśmy się też, na jakiej maszynie działało pokazane na targach demo.

Redzi zdecydowanie mogą uznać minione E3 za udane, bo ich Cyberpunk nie tylko wywołał wokół siebie niebywały szum (w dużej mierze przyczynił się do tego zwerbowany na pokład Keanu Reeves), ale przyniósł też pierwszy zastrzyk gotówki, czego dowodem jest choćby pierwsze miejsce na liście bestsellerów Steama. Pomijając jednak informację o tym, że tytuł będzie można ukończyć nikogo nie zabijając, o samej rozgrywce dowiedzieliśmy się raczej niewiele. Na konkretne porcje wiadomości będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, ale serwis VG247 zdołał zgromadzić nieco informacji o dostępnych w grze pojazdach.

Po pierwsze choć w Cyberpunku 2077 pojawią się maszyny latające, gracz nie będzie mógł z nich korzystać w dowolnym momencie. Za każdym razem, gdy V siada za sterami takiego cacka, ma to ścisły związek z konkretnym zadaniem fabularnym. Podobnie rzecz się ma z łodziami, tyle że w ich przypadku możemy liczyć co najwyżej na fotel pasażera. Nie znaczy to naturalnie, że nasz najemnik cierpi na śmiertelny w skutkach wodowstręt. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wskoczyć do dowolnego zbiornika i odrobinę się popluskać. Sens nadadzą temu aktywności analogiczne do tych z Wiedźmina 3.

O wiele większe pole do popisu będą mieli zwolennicy podróży naziemnych. W trakcie swych przygód V będzie zdobywał (bądź zdobywała, bo jak wiecie płeć można wybrać) różnorakie apartamenty, a każdy z nich ma przypisany garaż przeznaczony do gromadzenia zebranych po drodze aut i motocykli. Jedną z maszyn da się oznaczyć jako główną, a następnie przywołać w dowolnym momencie niczym Płotkę w Wiedźminie. Pod względem fabularnym wytłumaczono to zaawansowaną AI danego pojazdu, zdolną do błyskawicznego i dokładnego reagowania na polecenia właściciela.

Na koniec kompletnie zmienimy temat. Jak być może wiecie, choć szeroka publiczność nie miała ostatnio okazji zobaczyć Cyberpunka w akcji, specjalne demo zostało zaprezentowane na zamkniętym pokazie. Odpalono je na pececie, a serwis Spieltimes zdołał dotrzeć do jego specyfikacji (z wyjątkiem karty graficznej identycznej jak rok temu).

  • Procesor: Intel i7-8700K (3.70 GHz)
  • Karta graficzna: Titan RTX
  • RAM: G.Skill Ripjaws V, 2x16GB, 3000MHz, CL15
  • Płyta główna: Asus ROG Strix Z370-I Gaming
  • Dysk SSD: Samsung 960 Pro 512 GB M.2 PCIe
  • Zasilacz: Corsair SF600 600
  • 27 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: O pojazdach, „polotach” i „popływach” słów kilka”

    1. Dowiedzieliśmy się też, na jakiej maszynie działało pokazane na targach demo.

    2. Powiedział bym że taka przeciętna konfiguracja… tzn. na poziomie przeciętnego, nowego auta z salonu.

    3. Redzi potrafią w optymalizację, więc jestem spokojny. Poza tym mówili kiedyś za jak ktoś odpalił wiedzmina 3 na wysokich ustawieniach to o cyberpunka nie musi się martwić.

    4. A czy przypadkiem właśnie nie mówili że apartamentów nie można kupować ani modyfikować?

    5. z 1080 raczej nie mam się co obawiać, chyba że ktoś chce grać z Wujkiem Rayem to wtedy RTX.

    6. @Darku22 – Redzi potrafią w optymalizację? Proszę Cię grałeś na premierę w W1? W2? Optymalizacja tam nie istniała. W3 było na tym polu mocno przeciętne. Została jako tako ogarnięta między dodatkami.

    7. Nie jest źle. Jedyne co muszę zrobić to wymienić cały pecet przed premierą. 😀

    8. Mam nadzieję, że podciągną jeszcze konkretnie optymalizację. Konfiguracja dzisiaj straszy ale liczę, że za rok lepiej będzie to wyglądało. Bolączką W3 były mocne spadki płynności w miastach i mam nadzieję, że tutaj uda się uniknąć sytuacji gdy przechodząc z jednego obszaru do drugiego trzeba będzie nawet obniżać ustawienia.

    9. KarczekWieprzowy 17 czerwca 2019 o 13:22

      Jo chce tuning|Jo chce tuning|I „Riders on the storm” w garażu :3

    10. Podczas prezentacji w czasie jazdy motocyklem były spadki FPS.

    11. Fallschirmjager 17 czerwca 2019 o 13:48

      Dokupić RAM i voila. Moja 1070tka nie odpali tej gry na pewno na ultra ale wiadomo. Niektóre opcje high, Anitaliasing x2 może x4, Vsync won i cienie na medium i powinno dać się grać.

    12. Wiedźmin 1 – optymalizacja tragiczna, spaliłem na nim kartę graficzną.|Wiedźmin 2 – optymalizacja tragiczna. Po włączeniu uberpróbkowania nawet najmocniejszy wówczas GTX 980 nie wyciągał stabilnych 60FPS.|Wiedźmin 3 – niewiele lepsza optymalizacja od powyższych tytułów.|Wszystkie powyższe opisy dotyczą wersji na premierę. Redzi powinni uczyć się przystępności dla szerokiego grona odbiorców. Co z tego, że gra będzie wyglądać jak film w 4K skoro większość będzie miała pokaz slajdów?..

    13. „Nie znaczy to naturalnie, że nasz najemnik cierpi na śmiertelny w skutkach wodowstręt. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wskoczyć do dowolnego zbiornika i odrobinę się popluskać. Sens nadadzą temu aktywności analogiczne do tych z Wiedźmina 3.” Kontrabandy confirmed. Zdaje się, że „analogicznie” do Wiedźmina 3 otwarty świat też zrobiony będzie na siłę.

    14. Mystic8 coś pokreciles z tymi kartami gtx980 miał premierę w 2014 a wiedźmin 2 w 2011. Swoją drogą posiadam gtx980 od zotaca i wiedźmin 2 oraz 3 działały w 50 stabilnych klatkach (ograniczenie monitora) w rozdzielczości 3440×1440 3 nawet po włączeniu włosków nie spadała poniżej 40. Także nie rozumiem tego „pokazu slajdów”. Znaczny jak nie ma 60+ FPS to nie grasz?

    15. Cena na poziomie nowego, przeciętnego auta z salonu? Nie przesadzajmy? Zresztą, Titana RTXa można zastąpić 2080Ti, raczej niewiele wolniejsza będzie.

    16. @mystic8 dla tych są niższe ustawienia?, akurat wiesiek 2 i 3 były dobrze zoptymalizowane a ustawienia Ultra są właśnie dla tych zapaleńców. U mnie wiesiek 3 na laptopie z GTX 850m DDR3 chodził na tyle dobrze że przeszedłem go na średnich mimo że ta karta nawet minimalnych wymagań nie spełnia podobnie brat na swojej 560ti też na średnich grał i bynajmniej pokazu slajdów nie było (oba FHD)….

    17. @mystic8 a jak chcesz grać z RT w 4k to nikt ci nie broni kupić 2xTitan

    18. CzlowiekKukurydza 17 czerwca 2019 o 15:52

      @mystic8 Co Ty zjarałeś na Wiechu jedynce? GF4 MX? Z tym GTX 980 to chyba miałeś jakiegoś drętwego proca patrząc na to jak u mnie chodziła dwójka na GTX 970.

    19. to tych wszystkich wspaniałości brakuje jeszcze tylko Deus ex nowego

    20. @down obawiam się że niestety nie mają nic w planach w najbliższym czasie

    21. Dennisthemenace 17 czerwca 2019 o 20:12

      ” V będzie zdobywał, bądź zdobywała…” proponuje dodać zdobywało 🙂

    22. @Dennisthemenace, o co Ci chodzi? Gracz wybiera między męska albo żeńską wersją Vi. Zatem po co Ci rodzaj nijaki?

    23. @Mystic8 Przepraszam, ale musiałem mieć beznadziejną specyfikację przynajmneij jeśli chodzi o 2-kę. |Wiedźmin 1 ma do dziś problemy z Wyzimą handlową, ale to wynika z silnika gry i tego, że nie ogarniał za dużych obszarów. Poza tym gra chodziła super.|Wiedźmin 2 – trochę mnie bawisz w tej chwili. Grę przechodziłem w 23FPS’ach na leciwym 6600GT, a potem, po przeskoku na GTX’a 670 i jakiegoś Phenoma z 4-ma rdzeniami gra chodziła w pełnych 60 klatkach bez przycinek. Nie ma mowy o różnicach użytkowników. 😉

    24. Dennisthemenace 18 czerwca 2019 o 04:27

      @Neito17 zobaczysz, że będzie tego więcej.

    25. Ładny downgrade nas czeka

    26. @down czemu?

    27. @up temu.

    Dodaj komentarz