18.01.2011
Często komentowane 71 Komentarze

The Elder Scrolls V: Skyrim – Pierwszy screen i szczegóły techniczne

The Elder Scrolls V: Skyrim – Pierwszy screen i szczegóły techniczne
Dziennikarze internetowego wydania Game Informera opublikowali pierwszy online'owy screenshot z wielce oczekiwanego The Elder Scrolls V: Skyrim. Ważniejszą informacją były jednak rozmaite szczegóły silnika Creation Engine, który, jak powszechnie wiadomo, został stworzony specjalnie z myślą o piątej odsłonie "Zwojów Starszych".

Zrzut ekranu możecie zobaczyć wyżej. Fajny, co?

Ponieważ Skyrim to kraina położona na północy, nie zabraknie wielu zapierających dech w piersiach widoków. Odwiedzimy górskie szczyty, będziemy podziwiać wodospady i wędrować po skutej lodem tundrze.

Ważną i trudną rzeczą było dla nas odwzorowanie wielu rzeczy [widzianych] z daleka, więc osiągnęliśmy naprawdę dopracowany poziom szczegółów – jeszcze lepiej niż w przeszłości udało nam się odzwierciedlić, jak różne rzeczy stają się widoczne wraz ze zbliżaniem się do kamery.

Twórcy włożyli naprawdę dużo pracy, by przyroda stała się możliwie realistyczna. Silnik pozwala na budowę dowolnie wyglądających drzew, które efektownie zachowują się w różnych warunkach pogodowych (nawet waga konarów ma znaczenie podczas wiatru). W wypadku śnieżyc (których w Skyrim nie zabraknie) odpowiednio potraktowano różne obiekty, tak by śnieg osiadał tam, gdzie rzeczywiście zalega, czyli np. na głazach czy dachach domów.

Już w Oblivionie AI postaci niezależnych robiło wrażenie – podczas testów nawet twórcy mieli ponoć problemy, kiedy ważne dla fabuły postacie znikały, bo musiały zjeść śniadanie. W Skyrim miasta i wszelkie osady ożyją jeszcze bardziej namacalnie. NPC nie będą już bezproduktywnie kręcić się po mieście, kiedy powinni być w pracy. Każdy mieszkaniec świata gry ma swoje obowiązki i zwyczaje i to my musimy się do nich dostosować np. idąc do kopalni czy karczmy, by porozmawiać z odpowiednimi osobami. Poza tym istotny wpływ będą miały relacje, jakie wiążą gracza z poszczególnymi postaciami. Jeśli ktoś nas lubi, nie obrazi się jeśli przenocujemy w jego domu lub posilimy się leżącym na stole jabłkiem. Po wyciągnięciu broni lub zrobieniu bałaganu w pokoju prędzej spotkamy się z reakcją w stylu „Ale panie, co pan”, niż zostaniemy zaatakowani.

Podczas dialogów nie będą następować znane z innych gier Bethesdy zbliżenia na twarz rozmówcy. Barman będzie z nami rozmawiał w trakcie czyszczenia kufli, a drwal w czasie pogadanki wciąż będzie zajęty obowiązkami wycinki, ewentualnie łypiąc na nas okazyjnie. Realizm wszelkich animacji ruchów zapewni silnik Havok Behavior, dzięki któremu nienaturalnych, mechanicznych ruchów ma być niewiele bądź w ogóle. Mowa choćby o przejściu chód/bieg, które nie będzie następować skokowo.

W Skyrim pojawią się też misje oparte na osobowości gracza, miejsca w którym się znajduje czy choćby osobach, z którymi rozmawiał. Nie zabraknie również wydarzeń losowych, zarówno w miastach jak i poza nimi. Nie zdziwcie się, kiedy podczas podróży podbiegnie do was zrozpaczony kapłan, któremu jakaś maszkara wciągnęła uczniów do swej jamy.

Aj, jest na co czekać!

Premiera The Elder Scrolls V: Skyrim 11 listopada.

71 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim – Pierwszy screen i szczegóły techniczne”

  1. Co !? 11 listopada xD przecież to święto niepodległości

  2. Tara fara, dużo odległość, pierdu pierdu havok a spod tekstu łypie na mnie: Albo wpieprzają wam niezłą piłkę, albo jest tak w istocie, lecz musisz wystawić matkę z ojcem na allegro, bo do takich bajerów potrzebny będzie sprzęt z NASA

  3. AoS, kwestia techniki. SupCom 2 jest dużo bardziej płynny od jedynki, wygląda trochę lepiej (nie licząc cukierkowatości) niż poprzednik, także dzięki ulepszeniom technologicznym i sztuczkom, które nie mogły być użyte wczśniej.

  4. Mam nadzieje, że i tym razem Bethesda mnie niezawiedzie, po fenomenalnym Morrowindzie i równie dobrym blivionie czekam na grę lepszą niż obie w.w. Ludzie Skarżą sie na silnik obliviona, a przecierz nie jest onb żle zoptymalizowany, pamiętam kiedyś jak pierwszy raz dorwałem obliviona miałem Durona 1GHz 512MB ram i radka 9550 i znośnie się grało na średnich.BTW polecam zagrać w Morka i przypomnięć sobie stare dobre czasy, szczególnie, że gra kosztuje tylko 20 złociszy, a jest to złota edycja.

  5. Zapowiedzi . . . Ach ich magia wynikająca z niewyobrażalnych obietnic. . .Na papierze wszystko wygląda cud-miód . . . Ja tam się nie napalam. . . Zobaczymy po premierze . . .

  6. Dostałem na maila odpowiedź od twórców gry, że na szczęście skalowanie przeciwników będzie zupełnie inne niż w Oblivionie i ma przypominać Fallouta3. Przeciwnicy mają stawać się coraz silniejsi w czasie wykonywania kolejnych zadań związanych z fabułą, a nie od twojego poziomu. Także ma to też zależeć od lokacji w której się znajdujemy, więc smoków w piwnicy nawet w dalszej części gry raczej nie spotkamy. 🙂

  7. a tu będzie dubbing?

  8. Będzie lektor, na dubbing już nas nie stać 🙁

  9. Kurde oby nie zrobili z tego Fallout`a 3, nie chce PEŁNEJ POLSKIEJ WERSJI, tylko KINOWĄ POLSKĄ WERSJE. Ale na szczęście kupuje to na PC.

  10. @Tressela – ty mi Chłopie w myślach czytasz, też zawsze marzyłem o połączenie Obliviona/Skyrima z systemem walki z Dark Messiah. Jeszcze dodałbym poruszanie się jako Zabójca/Łucznik/Złodziej, jak w Mirrors Edge.

  11. Elder Scrolls to nie Gothic. W przeciwieństwie do niego gra nie potrzebuje polskiego dubbingu i dobrze na tym wyjdzie. Wersja kinowa, ot co.

  12. Obek w porównaniu do Morka mnie zawiódł i to mocno. Ale Skyrim (Skirek? 😛 ) zapowiada się naprawdę obiecująco. Jeśli wszystko co zapowiedzieli będzie dobrze i skutecznie działać – to będzie prawdopodobnie najlepszy RPG z serii TES i jeden z lepszych w ogóle.

  13. Oblivion jak dla mnie był strasznie nudny, a fabuła zbyt krótka. Mam nadzieję, że Skyrim go przebije.

  14. komosa666patryk 19 stycznia 2011 o 15:37

    Dla tych którzy ukończyli wszystkie questy w Oblivionie i oficjalnych dodatkach, a takżedo tych uważających fabułę za nudną: Zawsze można znaleźć w Internecie mody z ciekawymi questami. Osobiście polecam Lost Sphires oraz dość nowy mod Nehrim. Ten drugi przenosi nas na odległą wyspę. Pojawia się także opcja craftingu. Jeszcze raz, polecam!

  15. Hmm… Grafika i screen mnie nie przekonały, gdyby ta gra była na następną generację konsol to bym się podniecał, a tak… Ale sam news już tak. Havok Behavior, system questów… Może być ciekawie.

  16. A mnie się podoba screen. Co prawda ta woda w tyle troszeczkę sztywno wygląda, ale ja lubię takie górzyste klimaty. Nie mogę się doczekać. Ciekawe czy Khajici będą mogli mieć naturalnie białe futro, a nie z błękitnymi domieszkami jak w Obliwionie. Ciekawe ja to będzie z Argonianami… oni raczej do śnieżyc to nie bardzo pasują.

  17. Do komentarzy 4 strony wcześniej: znacie coś takiego jak symbolika? Spróbujcie chwycić miecz 3 kg… a potem jeszcze zrobić z nim przewrót przez lewy bark do tyłu… Nawet z lekkim drewnianym bokkenem nie jest to zbyt łatwe… A co dopiero z ostrym mieczem i w zbroi… (swoją drogą zbroje osiągały 50 kg, a w takim czymś wszystko cię przygniata). Poza tym w grach zbroje i miecze są często przedstawiane jako dużo cięższe niż w rzeczywistości…

  18. Ciekawe !!!

  19. @haz111 – skoro uważasz, że nosili 50kg zbroje, polecam: http:vimeo.com/10930966

  20. nareszcie część 5 a już myślałem, że nie będzie kolejnej a premiera w fajną datę – 11.11.11 😀

  21. To chyba będzie pierwsza gra, której nie dźwignę na full, a może nawet średnich (Radeon 5770 średnio se z tesselacją radzi, a ta ewidentnie tu będzie).

Dodaj komentarz